مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

سلام خوش آمدید

۳۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

اسپیکیولین (اسپکولین یا اسپکیولین) یک درمان لایه‌بردار قوی و نوین است که از بایومیکرونیدل‌ها به جای میکرونیدل‌های فلزی و پلاستیکی استفاده کرده است. این لایه‌بردار تا ۷۲ ساعت در پوست فعال است و با ماساژ نیز کارکرد آن افزایش می‌یابد. اسپیکیولین، در صورت رعایت نکات ایمنی، یک محصول درمانی کاملا ایمن و بدون عوارض است. برای آشنایی با جزئیات و عملکرد آن تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اسپیکیولین (spicule-in)

اسپیکیولین (spicule-in)

اسپیکیول چیست؟

در درماتولوژی، اصطلاح «اسپیکول» (در فارسی تلفظ‌های مختلفی دارد؛ اسپکول، اسپکیول، اسپیکیول و…) معمولاً برای اشاره به نوعی ریز سوزن استفاده می‌شود که برای اعمال مختلف زیبایی و پزشکی استفاده می‌شود. این میکرو سوزن‌ها معمولاً از فولاد ضد زنگ یا مواد دیگر ساخته می‌شوند و در طول‌ها و ضخامت‌های مختلف برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند.

درمارولر

رایج‌ترین نوع اسپیکیول مورد استفاده در مبحث زیبایی “درمارولر ها” هستند که با نام “غلتک میکرونیدلینگ” نیز شناخته می‌شوند. این دستگاه از یک غلتک با سوزن‌های ریز متعدد بر روی سطح آن تشکیل شده است. در واقع این محصول برای ایجاد جراحات ریز روی پوست غلت می خورد. این آسیب های ریز باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود که می‌تواند به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک کند. همچنین می‌توان از میکرونیدلینگ برای جذب بهتر محصولات درمانی موضعی مانند سرم‌ها و بعضی کرم‌ها استفاده کرد.

درماپن

انواع دیگری از اسپیکول‌های مورد استفاده در درماتولوژی عبارتند از “قلم های میکرونیدلینگ” که از یک دستگاه دستی برای ایجاد ریز آسیب‌های کنترل شده در پوست استفاده می‌کنند و “تیغه های درماپلنینگ” که برای لایه برداری پوست و از بین بردن موهای ریز صورت استفاده می شود. علاوه بر این، انواع خاصی از لیزرهای مورد استفاده در پوست می توانند ساختارهای اسپیکول مانند روی پوست ایجاد کنند که می‌توانند برای اهداف مختلف پزشکی و زیبایی استفاده شوند.

احتمالا قبلا با تمام این محصولات و دستگاه‌ها آشنا بودید. در اینجا به شما روش و محصولی نوین و شگفت انگیز معرفی خواهیم کرد که گروه جدید از اسپکول‌ها را شامل می‌شود که احتمالا اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها در اختیار نداشته باشید؛

اسپیکیولین؛ از مواد سازنده تا تاثیرات آن روی پوست

اسپیکیولین یک محصول با بافت (تکسچر) ژلی است که در آن از ترکیبات ویژه‌ای استفاده شده. اسپکیول‌های مورد استفاده در این محصول از جنس فلز یا پلاستیک نیستند و هیچ منشاء غیرطبیعی ندارند! در واقع اسپکول‌های موجود در این محصول از نژاد خاصی از اسفنج دریایی استخراج می‌شوند. مشهورترین نژاد اسفنج دریایی که می‌توان اسپکیول‌هایی با ویژگی‌های متناسب با استانداردهای درماتولوژی را از آن‌ها استخراج کرد نژاد spongilla lacustris هستند. در محصول اسپیکیولین، عمدتا از spongilla lacustris برای استخراج اسپیکول‌هایی با طول ۲۰۰ الی ۲۵۰ میکرومتر (0.02 سانتی‌متر) استفاده شده است.

اسفنج spongilla lacustris

spongilla lacustris

ممکن است به دلیل شباهت این نژاد اسفنج به جلبک نژاد Green Algae، آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند. شایان ذکر است که

اسپکیول‌های اسفنج دریایی spongilla lacustris

اسپیکول‌های اسفنجی ساختارهای سوزنی مانند دارند که توسط اسفنج‌های آب شیرین از جنس Spongilla تولید می‌شوند. این اسپیکول‌ها عمدتا از سیلیس یا کلسیم کربنات ساخته‌شده‌اند که مواد معدنی طبیعی هستند و معمولا در بسیاری از انواع مواد طبیعی از جمله ماسه و شیشه یافت می‌شوند.

اندازه و ویژگی‌های ذاتی

اسپیکول‌های اسفنجی معمولاً بسیار کوچک هستند و اندازه آنها بین ۱۰ تا ۲۵۰ میکرون متغیر است و شکل استوانه‌ای نازکی با نوک‌های تیز دارند. این اسپیکول‌ها اغلب در مقادیر زیادی در بدنه اسفنج یافت می‌شوند، جایی که می‌توانند از اسفنج حمایت ساختاری کنند و به محافظت از اسفنج در برابر شکارچیان نیز کمک می‌کنند.

استفاده در صنعت، پزشکی، تکنولوژی

اسپیکول‌های اسفنجی علاوه بر نقش ساختاری، برای مصارف مختلفی در طب سنتی و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، آنها به عنوان یک لایه بردار طبیعی در محصولات مراقبت از پوست و همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی خود در پانسمان زخم و سایر کاربردهای پزشکی استفاده می‌شوند.

اسپیکول‌های اسفنجی به دلیل فواید بالقوه آنها در فناوری نانو و سایر کاربردهای مواد پیشرفته مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. به دلیل اندازه کوچک و خواص منحصر به فردشان، این اسپیکول‌ها پتانسیل استفاده در انواع کاربردهای نوآورانه را دارند. مانند توسعه سیستم‌های دارورسانی جدید و سایر دستگاه‌های در مقیاس نانو.

جنس اسپیکول‌ها

اسپیکول‌های اسفنجی عمدتاً از سیلیس ساخته شده‌اند که یک ماده معدنی است که معمولاً در بسیاری از انواع مواد طبیعی از جمله ماسه و شیشه یافت می شود. اسپیکول‌ها از کریستال‌های سیلیسی کوچک و به هم پیوسته تشکیل شده‌اند که شکل استوانه‌ای مشخص با نوک‌های نوک تیز به آن‌ها می‌دهد.

سیلیس ماده‌ای بسیار سخت و بادوام است که باعث استحکام و مقاومت اسپیکول در برابر تخریب فیزیکی و شیمیایی می‌شود. این به آنها اجازه می‌دهد تا حمایت ساختاری و محافظت از اسفنجی که در آن تولید می‌شوند را فراهم کنند.

بسته به گونه خاص اسفنج و شرایطی که در آن رشد می‌کند، علاوه بر سیلیس، اسپیکول های Spongilla ممکن است حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی و ترکیبات آلی دیگر نظیر کلسیم کربنات نیز باشند. با این حال، سیلیس جزء اصلی اسپیکول‌ها است و مسئول خواص و کاربردهای منحصر به فرد آنها است.

اسپیکول‌های اسپیکیولین زیر میکروسکوپ

اسپیکول‌های اسپیکیولین زیر میکروسکوپ

 

اسپیکول‌های اسپیکیولین:

اسپکول‌های مورد استفاده در محصول اسپیکیولین از جنس کلسیم کربنات (CaCO3) و عمدتا سیلیکا (سیلیکون دی اکسید طبیعی با فرمول SiO2) هستند. این اسپیکول‌ها قطری بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ میکرون (میکرومتر) دارند. علت استفاده از این جنس از اسپیکول‌ها در این محصول کره‌ای این است که این مواد بهترین همخوانی را با مکانیزم اثر اسپیکیولین دارند. طبق این مکانیزم اثر، اسپیکول‌ها باید ویژگی‌های زیر را دارا باشند:

  • حساسیت‌زا نباشند.
  • تا ۷۲ ساعت جذب پوست نشوند.
  • در اندازه‌های مد نظر قابل استخراج باشند (۲۰۰ میکرومتر).
  • منجر به تحریک بیش از حد سیستم ایمنی پوست نشوند.
  • به بافت‌های اصلی آسیب جدی وارد نکنند.

بنابراین بهترین گزینه‌ی در دسترس کلسیم کربنات و سیلیکا هستند؛ کلسیم کربنات یک ترکیب پایدار با کمترین میل به واکنش است. به علاوه، یک ترکیب سخت و مستحکم محسوب می‌شود که در بدن به راحتی جذب یا تخریب نمی‌شود. سیلیکا نیز در طبیعت در شن، شیشه و مواد مشابه به وفور یافت می‌شود و به لحاظ ویژگی‌های ساختاری شباهت‌هایی با کلسیم کربنات دارد.

همچنین غلظت این بایومیکرونیدل‌ها در هر ۱ میلی‌گرم از محصول اسپیکیولین، ۵۰۰۰ عدد است.

سیلیکا زیر میکروسکوپ

سیلیکا زیر میکروسکوپ

بافت کلسیم کربنات طبیعی (بدنه مرجان) زیر میکروسکوپ

بافت کلسیم کربنات طبیعی (بدنه مرجان) زیر میکروسکوپ

مکانیزم اثر اسپیکیولین

اسپیکول‌های موجود در بافت اسپیکیولین با ماساژ جذب پوست می‌شوند. اپراتور باید از دستکش مناسب برای این کار استفاده کند تا اسپیکول‌ها به پوست دست اپراتور نفوذ نکنند. این میکرونیدل‌ها به علت سایز کوچک و بدنه‌ی سختشان به راحتی به عمق پوست (حداکثر تا درم رتیکولار) نفوذ می‌کنند. اسپیکول‌ها بلافاصله پس از ورود به بافت پوست تخریب بافت را آغاز می‌کنند (مشابه مکانیزم اثر میکرونیدلینگ). همزمان، سیستم ایمنی بدن آن‌ها را به عنوان یک عامل خرابکار خارجی شناسایی می‌کند. بنابراین پاسخ ایمنی بلافاصله پس از جذب اسپیکیولین آغاز می‌شود.

  • پاسخ ایمنی و التهاب

پاسخ ایمنی شامل مواردی نظیر آزادسازی سیتوکین‌های متعدد و هیستامین، جذب ماکروفاژها و نوتروفیل‌های حاضر در دفاع غیرتخصصی ثانویه و افزایش گردش خون در ناحیه‌ی آسیب دیده است. تمام این موارد در کنار هم التهاب و گر گرفتگی پوست را در پی دارند.

انواع گلبول‌های سفید

انواع گلبول‌های سفید

  • دفع اسپیکول‌ها؛ ماساژ مداوم، لایه‌برداری (بایومیکروپیلینگ-بایومیکرونیدلینگ)

اما گلبول‌های سفید توانایی مقابله با این اسپیکول‌ها را ندارند زیرا جنس و اندازه‌ی آن‌ها فراتر از توان مقابله‌ی گلبول‌های سفید است. بنابراین به جای جذب یا تجزیه‌ی آن‌ها، سیستم ایمنی بدن به کمک چرخه‌ی جایگزینی سلولی در اپیدرم، اسپیکول‌ها را به سمت سطح پوست هدایت می‌کنند تا از بافت‌های حیاتی زیرین فاصله بگیرند. به همین دلیل باید پس از استفاده از اسپیکیولین، صورت خود را به طور مداوم ماساژ دهید تا اسپیکول‌ها را مجدد جذب دهید. این امر منجر به تسریع چرخه‌ی جاگزینی سلولی می‌شود. بنابراین لایه‌برداری و جوانی پوست در بهترین شکل انجام می‌گیرد. به این مکانیزم بایومیکروپیلینگ می‌گویند.

  • تخریب کنترل شده؛ سنتز کلاژن و جوانسازی

اسپیکول‌ها می‌توانند به پروتئین‌های ساختاری درم نظیر کلاژن و الاستین آسیب بزنند. دقیقا مشابه با اتفاقی که در درمان‌های دیگر نظیر آر اف، هایفو و میکرونیدلینگ صورت می‌گیرد. فیبروبلاست‌ها، سلول‌های تولیدکننده‌ی الاستین و کلاژن، در پاسخ به این تخریب، سنتز الاستین و کلاژن را تسریع می‌کنند و به سرعت کلاژن‌های تخریب شده را جایگزین و جبران می‌کنند. این امر منجر به جوانسازی و بازسازی تکسچر ایده‌آل پوست می‌شود.

مرز درم و اپیدرم (فیبرهای کلاژن و الاستین)

مرز درم و اپیدرم (فیبرهای کلاژن و الاستین)

  • آسیب به غدد چربی؛ کنترل چربی و جوش

اسپیکول‌ها به غدد چربی موجود در پوست نیز آسیب می‌رسانند. غدد چربی نیز در پروسه‌ی ترمیم بافت خود، میزان چربی کمتری ترشح می‌کنند. چنانچه در مورد درمان‌های فتوداینامیکی مبتنی بر ALA و MAL مطالعه کرده باشید، این مکانیزم را به خوبی درک خواهید کرد. در این درمان‌ها نیز از رادیکال‌های آزاد حاصل از فعالیت متیل آمینو لوولینات (MAL) و آمینو لوولینات (ALA) برای آسیب به غدد چربی پوست کمک می‌گیرند تا ترشح چربی را کنترل کنند. ترشح کمتر چربی ریسک انسداد منافذ و در نتیجه فعالیت باکتری‌های بی هوازی و نهایتا ایجاد آکنه را به حداقل می‌رساند.

غده‌ی چربی زیر میکروسکوب

غده‌ی چربی زیر میکروسکوب

  • نابودی ملانوزوم‌ها

در طی فعالیت اسپیکول‌ها در پوست، چرخه‌ی سلولی اپیدرم تسریع می‌شود. بنابراین کراتینوسیت‌ها با سرعت بیشتری به استراتوم کورنئوم و دیسجانکتوم می‌رسند. این شامل حال کراتینوسیت‌های حاوی ملانوزوم‌ها نیز می‌شود. ملانوزوم‌ها کیسه‌های مملو از رنگدانه‌ی ملانین هستند که در بخش‌های مشخصی از پوست با غلظت بیشتری دیده می‌شوند. در این موارد هایپرپیگمنتیشن یا لک ایجاد می‌شود. برای از بین بردن یک لک باید کراتینوسیت‌های آلوده به ملانوزوم‌ها به سطح پوست آمده و از آن جدا شوند. به صورت همزمان، فعالیت ملانوسیت‌ها نیز باید کنترل شود. خبر خوب این است که اسپیکیولین همزمان لایه‌برداری و کنترل فعالیت ملانوسیت‌ها را انجام می‌دهد.

سایر ترکیبات موجود در سرم لایه بردار اسپیکیولین:

روشن است که چنانچه از ترکیبات ترمیم کننده و ضد التهاب در کنار این محصول استفاده نشود، امکان بروز واکنش‌های التهابی در پوست وجود خواهد داشت. اما این محصول تحت هیچ عنوان به پوست آسیب بیش از حد وارد نمی‌کند. اسپیکیولین از تمام مراحل اعتبارسنجی و کیفیت سنجی محصولات زیبایی کره‌ی جنوبی و آلمان گذشته و تمام گواهینامه‌های استاندارد محصولات زیبایی را دریافت کرده است و این را مدیون حضور ترکیبات ضد التهاب و آرام بخش موجود در کنار اسپیکول‌هاست. این ترکیبات شامل:

  • عصاره‌ی Pulsatilla:

عصاره Pulsatilla یک عصاره طبیعی مشتق شده از گیاه Pulsatilla است که به نام Pasqueflower نیز شناخته می‌شود. این گیاه بومی اروپا و آسیا است و قرن هاست که به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در محصولات مراقبت از پوست، عصاره Pulsatilla اغلب به عنوان یک عنصر در محصولاتی که برای تسکین و آرام کردن پوست تحریک شده و ملتهب طراحی شده‌اند استفاده می‌شود. تحقیقات نشانگر آنند که این ماده دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی، تورم و سایر علائم التهاب کمک کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به جلوگیری از رشد باکتری‌های مولد آکنه روی پوست کمک کند.

گل Pulsatilla (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

گل Pulsatilla

  • موم زنبور عسل (Beeswax)

موم زنبور عسل یک موم طبیعی است که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود. این موم در واقع مخلوط پیچیده‌ای از اسیدهای چرب، استرها و هیدروکربن‌ها است و به دلیل خواص نرم کنندگی، مرطوب کنندگی و محافظتی که دارد معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

در محصولات مراقبت از پوست، موم زنبور عسل اغلب به عنوان یک امولسیفایر طبیعی برای کمک به ترکیب موادی که در حالت عادی غیر قابل ترکیب هستند، مانند روغن و آب، استفاده می‌شود. همچنین یک سد محافظ روی پوست ایجاد می‌کند که به حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک می‌کند.

موم زنبور عسل (beeswax) (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

موم زنبور عسل (beeswax)

  • عصاره Usnea (ریش پیرمرد)

عصاره اوسنیا یک عصاره طبیعی است که از گلسنگ های جنس Usnea به دست می آید که معمولاً به عنوان ریش پیرمرد شناخته می‌شود. قرن‌هاست که در طب سنتی به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در محصولات مراقبت از پوست، عصاره Usnea اغلب به عنوان یک ماده در محصولاتی که برای درمان پوست های مستعد آکنه یا چرب طراحی شده اند استفاده می شود. نشان داده شده است که دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به جلوگیری از رشد باکتری های مولد آکنه روی پوست کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با جوش های آکنه کمک کند.

گیاه ریش پیرمرد (Usnea) (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

گیاه ریش پیرمرد (Usnea)

  • عصاره فلفل سیچوان

عصاره فلفل سیچوان یک عصاره طبیعی است که از پوسته‌ی دانه‌ی فلفل سیچوان، ادویه بومی چین، به دست می‌آید. این عصاره در طب سنتی به دلیل خاصیت ضد درد و ضد التهابی که دارد استفاده می‌شود.

در محصولات مراقبت از پوست، عصاره فلفل سیچوان گاهی اوقات به عنوان ماده‌ی جانبی در محصولاتی که برای تسکین و آرام کردن پوست ملتهب تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. استفاده از آن در اسپیکیولین به این علت است که این ماده که دارای خواص ضد التهابی است، می‌تواند به کاهش قرمزی، تورم و سایر علائم التهاب کمک کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک کند.

عصاره فلفل سیچوان (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

عصاره فلفل سیچوان (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

  • عصاره رزماری

عصاره رزماری یک عصاره طبیعی است که از برگ های گیاه رزماری به دست می آید. این ماده به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن در درماتولوژی استفاده می‌شود.

در محصول اسپیکیولین، عصاره رزماری به عنوان یک عنصر برای مبارزه با پیری و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی استفاده می‌شود. این عصاره دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو (oxidative stress) روی پوست کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با تحریک و پیری پوست کمک کند.

گیاه رزماری (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

گیاه رزماری (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

  • عصاره نعناع

عصاره نعناع یک عصاره طبیعی است که از گونه‌های مختلف گیاهان نعناع به دست می‌آید. در محصولات مراقبت از پوست، عصاره نعناع اغلب به دلیل خواص خنک کنندگی و طراوت و همچنین اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی آن استفاده می‌شود.

عصاره نعناع احساس خنکی روی پوست دارد که می‌تواند به تسکین سوزش و کاهش قرمزی کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب و تورم مرتبط با آکنه و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند. علاوه بر این، عصاره نعناع دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با باکتری ها و سایر میکروب‌هایی که می‌توانند باعث عفونت‌های پوستی و سایر مسائل شوند کمک کند.

گیاه نعناع (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

گیاه نعناع (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

  • عصاره تی تری یا درخت چای

درخت چای که با نام ملالوکا نیز شناخته می‌شود، عصاره‌ای طبیعی است که از برگ‌های گیاه درخت چای به دست می‌آید.

در اسپیکیولین، عصاره درخت چای به عنوان یک عنصر برای مبارزه با آکنه و سایر بیماری‌های پوستی با منشا میکروبی استفاده می‌شود. درخت چای دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها و سایر میکروب‌هایی که می‌توانند باعث آکنه و سایر عفونت‌های پوستی شوند، کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند.

درخت چای (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

درخت چای (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

  • عصاره اسطخدوس

اسطوخودوس یک عصاره طبیعی است که از گل های گیاه اسطوخودوس به دست می‌آید.

در محصولات مراقبت از پوست، عصاره اسطوخودوس اغلب به عنوان یک عنصر در محصولاتی که برای تسکین و آرامش پوست طراحی شده‌اند، به ویژه برای افرادی که پوست حساس یا تحریک شده دارند، استفاده می‌شود. لوندر دارای خواص ضد التهابی است که میٰتواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند. علاوه بر این، عصاره اسطوخودوس دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها و سایر میکروب‌هایی که می‌توانند باعث عفونت‌های پوستی و سایر مسائل شوند، کمک کند.

اسطخدوس (لوندر) (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

اسطخدوس (لوندر) (ترکیبات جانبی اسپیکیولین)

نحوه استفاده از اسپیکیولین:

هر سرنگ اسپیکیولین دارای ۲.۵ گرم از محصول است. بنابراین با توجه به غلظت اسپیکول‌ها (۵۰۰۰ عدد در هر میلی گرم) در هر سرنگ حدود ۱۲.۵ میلیون اسپیکول حضور دارد. پس از پاکسازی اولیه محصول را روی پوست قرار دهید و ۵ تا ۱۰ دقیقه کامل و به خوبی ماساژ دهید. صورت خود را تا ۲۴ ساعت با آب نشویید. اما تا ۷۲ ساعت از استفاده از شوینده‌ها استفاده نکنید تا اسپیکیول‌ها زودتر از موعد دفع نشوند. چنانچه حین ماساژ صورت شما بیش از حد گرم و ملتهب شد از یک ماسک ضد التهاب ورقه‌ای برای کنترل آن استفاده کنید. از برخورد محصول با چشم‌ها جلوگیری کنید. ماساژ روزانه‌ی صورت به همراه کوکتل‌ها، سرم‌ها و سایر مواد مصرفی جذبی تا ۷۲ ساعت پس از اعمال اسپیکیولین روی صورت به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.

اسپیکیولین یک درمان موسوم به بایومیکرونیدلینگ است. یعنی پروسه‌ی میکرونیدلینگ طبیعی بدون نیاز به درماپن یا درمارولر. بنابراین جذب کوکتل‌ها و سرم‌ها و سایر مواد جذبی که حین میکرونیدلینگ استفاده می‌شوند، در پروسه‌ی درمانی ۷۲ ساعته‌ی اسپیکیولین نیز قابل جذب هستند.

استفاده از ضد آفتاب تا ۷۲ ساعت پس از استفاده از اسپیکیولین توصیه می‌شود. استفاده نکردن از ضد آفتاب ریسک ایجاد لک را افزایش می‌دهد. این ریسک به دلیل شکنندگی پوست در مقابل استرس محیطی در حین فعالیت اسپیکول‌های محصول است. (مشابه میکرونیدلینگ و پیلینگ شیمیایی و لیزر)

پس از ۷۲ ساعت به صورت طبیعی تمام این اسپیکول‌ها از پوست دفع می‌شوند و با شستشوی بعدی کاملا پاک می‌شوند.

نکته: بهتر است اپراتور برای ماساژ اسپیکیولین روی صورت، از دستکش لاتکسی استفاده کند تا از جذب اسپیکیول‌ها به دست جلوگیری شود و تمام مواد موثر، جذب ناحیه‌ی هدف درمان (صورت) شوند.

نکات قابل ذکر؛ هشدارها و موارد منع مصرف:

  • از آنجا که این محصول سیستم ایمنی شما را تحریک می‌کند، پیشنهاد می‌شود در زمان سلامت کامل از آن استفاده کنید.
  • سوزش و حس سوزن سوزن شدن در پوست کاملا عادی است و تا ۲۴ ساعت بعد از استفاده از ژل از بین خواهد رفت.
  • نتایج بهتر با میزان مصرف محصول در هر جلسه رابطه‌ی مستقیم دارد. هر سرنگ برای یک جلسه درمانی است.
  • در صورت برخورد ژل با چشم‌ها، فورا چشمتان را با آب بشویید (برای ۵ تا ۱۰ دقیقه).
  • پوسته ریزی پس از استفاده از این محصول عادی و نشان از لایه‌برداری خوب است.
  • پوسته ریزی در هر فرد و در هر تایپ پوستی متفاوت است.
  • ممکن است پوسته ریزی در جلسه اول انجام نشود و تا جلسه‌ی دوم یا سوم به تعویق بیفتد.

موارد منع مصرف:

  • هر نوع بیماری سیستمی
  • پوست حساس
  • اگزمای مزمن
  • خودایمنی مرتبط با پوست (لوپوس، پسوریازیس و…)
  • دیابت
  • زخم باز
  • عفونت فعال
  • نقص ایمنی (HIV و موارد مشابه)

اندیکاسیون‌های اسپیکیولین:

  • لایه برداری کاربردی
  • جوانسازی
  • کنترل چربی
  • کنترل جوش
  • درمان پف چشم
  • از بین رفتن جوش‌های سر سیاه
  • درمان هایپرپیگمنتیشن
  • کنترل ترشح ملانین
  • تسریع چرخه سلولی
  • ۰ نظر
  • ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۹:۰۵
  • شیرین جهانی
زاویه سازی صورت با آرایش

همه با صورت صورت زاویه دار دخترانه و چهره ای بی عیب و نقص و گونه های برجسته متولد نمی شوند. همه ما نمی ‌توانیم مدل‌ هایی باشیم که چهره ای انگار از سنگ تراشیده شده دارند. اما آیا زاویه سازی صورت با آرایش ممکن است؟ یا ناچارا مجبوریم برای داشتن چنین استانداردهای زیبایی (که لزومی هم ندارد همه از آن پیروی کنند) به جراحی های هزینه بر و دردناک روی آوریم؟

البته ممکن است به اندازه ای که به آرایش اجزای صورت خود اهمیت می دهید، به ساختار استخوانی آن فکر نکنید، اما به هر حال حقیقت این است که ساختار استخوانی تاثیر زیادی بر ظاهر شما دارد. به طور کلی امروزه خط فک مشخص و زاویه دار به عنوان یک معیار زیبایی برای مردان و زنان در نظر گرفته می شود. اکثر مدل های زن و مرد فک زاویه داری دارند. هر چند استدلال پشت جذابیت خطوط فک زاویه دار کاملا واضح نیست و هنوز مورد بحث است.

بسیاری از مردم فکر می کنند جذابیت خط فک زاویه دار به این دلیل است که صورت شما را قاب می کند و آن را لاغرتر نشان می دهد، در حالی که برخی دیگر معتقدند این جذابیت ناشی از گرایش طبیعی انسان به سمت نشانه های فیزیکی سلامت باروری از جمله فک قوی است. صرف نظر از دلیل آن، عموم مردم همچنان بر این نظر هستند که یک فک زاویه دار تقریبا همیشه جذاب تر از یک چانه نرم تر است. در نتیجه این امکان وجود دارد که برخی خانم ها با کمی زاویه سازی صورت احساس اعتماد به نفس بیشتری کنند. اما چه باید کرد؟ تا انتها همراه ما باشید.

7 ترفند آسان در آموزش زاویه سازی صورت با آرایش

راز کوچکی وجود دارد که ممکن است ندانید: وقتی که خط فک و زاویه صورت کسی را تحسین می‌ کنید، این احتمال وجود دارد که تمام این زیبایی به لطف آرایش او باشد. مجموعه‌ای از محصولات آرایشی، از کانسیلر گرفته تا انواع کانتور، وجود دارند که می‌توانند به شما در زاویه سازی صورت کمک کنند – البته اگر تکنیک‌ های مناسب را بدانید. در این بخش، 7 ترفند آسان را می آموزید که زاویه سازی صورت با آرایش را ممکن می کنند.

  1. زاویه سازی صورت با کانتور زاویه فک

همانطور که انتظار دارید، کانتورینگ اولین گام برای زاویه سازی صورت با آرایش است. اگر می خواهید خط فک تیزتر از حالت طبیعی به نظر برسد، ضروری است که از رنگ مناسبی برای کانتور صورت زاویه دار استفاده کنید و کانتور خود را در قسمت های درست بزنید.

هنگام کانتور کردن خط فک، از رنگ پودری یا کرمی استفاده کنید که یک یا دو درجه روشن تر از سایه ای است که برای کانتورینگ استخوان گونه یا بینی خود استفاده می کنید. رنگ پوست روی گردن و زیر چانه معمولا روشن تر است؛ چرا که معمولا این نواحی کمتر در معرض نور خورشید هستند. استفاده از این سایه روشن ‌تر به تصحیح رنگ روشن ‌تر پوست در این قسمت ها کمک می‌ کند.

برای کانتورینگ خط فک و در واقع زاویه سازی صورت با آرایش، استفاده از کانتور را در لبه فک خود شروع نکنید. در عوض از پشت گوش شروع کنید تا ظاهری طبیعی و یکپارچه داشته باشید. با استفاده از یک براش زاویه دار متوسط، خطوط کانتور خود را با حرکات کوتاه و رو به پایین محو کنید. براش را در مرکز چانه خود قرار دهید و این کار را در سمت دیگر فک هم تکرار کنید. در بخش بعدی این مقاله بیشتر درباره کانتور کردن خط فک برای زاویه سازی صورت با آرایش توضیح می دهیم.

زاویه سازی صورت با کانتور

  1. زاویه سازی صورت در خانه با هایلایت

هایلایت کردن به اندازه کانتورینگ برای رسیدن به خط فک مورد نظر و زاویه سازی صورت با آرایش مهم است. متعادل کردن تیرگی کانتور با هایلایتر توجه را به خط فک شما جلب می کند و آن را واضح تر و مشخص تر نشان می دهد.

اطمینان حاصل کنید که از یک هایلایتر مات (و نه براق) استفاده می کنید. هایلایترهای طبیعی با رنگی که به رنگ پوست طبیعی شما نزدیک است، برای مشخص کردن ساختار استخوانی فک بهترین عملکرد را دارند.

یکنواخت کردن آرایش بعد از زاویه سازی صورت با میکاپ

وقتی حرف از ایجاد خط فک باریک ‌تر و زاویه سازی صورت با آرایش می‌ شود، اهمیت ترکیب و اصطلاحا بِلِند کردن مواد آرایشی را نمی ‌توان دست‌ کم گرفت. اگر آرایش خود را آن طور که باید کاملا ترکیب نکنید، خط فک شما بسیار غیر طبیعی به نظر خواهد رسید.

بنابراین بعد از اینکه مواد آرایشی را در امتداد خط فک خود با یک براش کانتور ترکیب کردید، از یک براش پودری بزرگتر استفاده کنید و آن را روی کانتور خود به سمت پایین گردن خود بکشید ظاهر کاملا یکنواختی حاصل شود. اگر بیش از حد کانتور زدید و خطوط آن بیشتر شبیه ته ریش به نظر می رسد، مقدار کمی کانسیلر را با استفاده از یک اسفنج مرطوب آرایشی روی پوست خود بمالید تا کمی تیرگی خنثی شود.

  1. دقت به تمام جزئیات آرایش

باز هم لازم است تاکید کنیم که ترکیب و پخش کردن کامل کلید موفقیت زاویه سازی صورت با آرایش است. حتی اگر فکر می کنید کانتور خود را به طور یکپارچه با پوست خود ترکیب کرده اید، ممکن است در اشتباه باشید.

تشخیص خطوطی که روی پوست خوب پخش و ترکیب نشده اند، در مکان ‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند مانند زیر چانه بسیار دشوار است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از اینکه با خط فک مشخص کانتور خود از خانه خارج شوید، از زوایای مختلف و زیر نورهای مختلف به خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که آرایش شما کاملا با پوستتان ترکیب شده و هیچ خط مشخصی برجای نمانده است.

زاویه سازی صورت با آرایش

  1. کرم زاویه سازی صورت و پودر فرم دهنده برای زاویه سازی

پودرهای شکل و فرم دهنده محصولات ویژه ای هستند که به طور خاص برای بهبود ظاهر ساختار طبیعی استخوان صورت شما طراحی شده اند.

این پودرها به عنوان جایگزینی برای کانتور، برنز کننده و هایلایتر برای برجسته کردن و مشخص کردن استخوان گونه، بینی و خط فک استفاده می شوند. این نوع محصولات در رنگ های تیره و روشن برای کانتورینگ و هایلایت عرضه می شوند و تاثیر ظریف و محسوسی روی پوست شما دارند. اگر هدف شما از زاویه سازی صورت با آرایش یک خط فک نه چندان غیر طبیعی و در واقع ظاهری فوق طبیعی است، پودرهای فرم دهنده صورت را امتحان کنید.

  1. لوازم آرایش براق برای زاویه سازی ممنوع!

هیچ کس خط فکی ندارد که به طور طبیعی برق بزند. اگر می ‌خواهید کسی از زاویه سازی صورت شما با آرایش و خط فک تقلبی تان باخبر نشود، محصولات کانتور یا برنزه براق و درخشان را که تاثیر شگرفی در نتیجه نهایی آرایش شما دارند، کنار بگذارید.

استفاده از محصولات آرایشی زرق و برق دار به کلی در زاویه سازی صورت با آرایش ممنوع است، اما باید مراقب محصولاتی که کمی درخشندگی هم دارند، باشید. درخشش این محصولات همیشه در نگاه اول مشخص نیست، اما به محض اینکه وارد نور طبیعی خورشید شوید، بر روی پوست شما می درخشد. اگر مطمئن نیستید که محصولی براق یا مات است، قبل از خرید، فهرست مواد تشکیل دهنده آن را برای اطمینان از عدم وجود هرگونه نشانه ای از زرق و برق یا درخشش بخوانید.

زاویه سازی صورت با آرایش

  1. انتخاب فرمول درست شخص شما؛ چگونه صورت خود را زاویه دار کنیم؟

دو نوع اصلی محصولات کانتور وجود دارد: کانتور پودری و کانتور کرمی. از کدام فرمول کانتور باید برای مشخص کردن خط فک خود و زاویه سازی صورت با آرایش استفاده کنید؟ هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. محصولی که بهترین و طبیعی ترین نتایج را برای شما ایجاد می کند به رنگ پوست، نوع پوست و سطح مهارت کانتورینگ شما بستگی دارد. 

اگر رنگ پوست تیره تری دارید، از کانتور کرمی استفاده کنید. فرمولاسیون کانتورهای کرمی به نحوه طراحی شده که رنگی پررنگ ‌تر ایجاد کرده و به برجسته ‌تر شدن خط فک شما کمک می ‌کند. بالعکس اگر پوست روشنی داشته باشید، کانتور کرمی به سختی به صورت یکپارچه روی پوست شما ترکیب می شود.

اغلب توصیه می شود خانم ‌هایی که پوست روشنی دارند، برای زاویه سازی صورت با آرایش و کانتورینگ خط فک از محصولات پودری استفاده کنند؛ زیرا ترکیب و پخش آن روی این رنگ پوست ها آسان تر است. در واقع، کانتور پودری به راحتی با تمام رنگ های پوست ترکیب می شود. اگر در زمینه کانتورینگ خیلی تجربه ندارید، احتمالا با محصولات پودری نتایج بهتری خواهید گرفت. اگر پوست چرب دارید، برای جلوگیری از ایجاد لکه های چربی غیرطبیعی زیر چانه خود، باید حتما از کانتور پودری استفاده کنید.

نکات مهم برای زاویه سازی فک با کانتور

تکنیک های کانتوری که ما برای خط فک به منظور زاویه سازی صورت با آرایش به کار می بریم چند الزام خاص دارند که باید حتما آن ها را رعایت کنید:

  • اول، خطوط کانتور فک باید در گردن ترکیب شوند. هر میکاپ آرتیست حرفه ای این را تایید می کند که ترکیب و پخش کردن کامل خطوط عامل اصلی است که باعث می شود خط فک طبیعی به نظر برسد.
  • برای کانتور اطراف چانه هم باید از یک برس کوچکتر، که مخروطی یا زاویه دار است، استفاده کنید. براش های بیش از حد بزرگ و کرکی، محصول کانتور را خیلی نزدیک به دهان اعمال می کنند و بیشتر از خط کانتور شبیه خط ریش به نظر خواهند رسید.
  • از نظر رنگ، محصولی را انتخاب کنید که 1 تا 1.5 درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست خودتان بوده و آن قدر طبیعی باشد که نواحی کانتور شده طوری به نظر برسند که انگار روی آن قسمت پوست سایه افتاده است.
  • برای زاویه سازی صورت با آرایش کانتور فک باید آخرین کانتوری باشد که اعمال می کنیم. بنابراین اگر نواحی دیگر صورت مانند پیشانی، گونه ها یا بینی را کانتور می کنید، کار را با کانتور فک خود تمام کنید  استفاده از محصول باقیمانده روی برس‌های تان جلوه‌ خیره ‌کننده و یکنواختی ایجاد می‌ کند که نیاز چندانی به ترکیب روی پوست نخواهد داشت.

کانتور خط فک

چگونه صورت را با کانتور خط فک زاویه دار کنیم؟

اگر فقط می ‌خواهید زاویه ‌ای واضح ‌تر به فک ‌تان ببخشید، این یکی از ساده ‌ترین کارهایی است که می‌ توانید از طریق آرایش انجام دهید. تنها کاری که باید برای زاویه سازی صورت با آرایش انجام دهید این است که خط فک را با ترسیم خطوطی روی آن مشخص تر کنید؛ تقریبا مانند ترسیم یک طرح قبل از رنگ آمیزی.

به یاد داشته باشید که باید کانتور فک و چانه را در نور طبیعی انجام دهید و مستقیما به آینه نگاه کنید. با استفاده از یک براش مخروطی که به مقداری کانتور آغشته شده ، فقط اطراف خط فک را ردیابی کنید. از یک طرف از زیر گوش شروع کنید، به دور مربع فک خود و سپس به سمت چانه حرکت کنید. همین کار را در طرف دیگر صورت خود تکرار کنید.

  • ۰ نظر
  • ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۹:۰۱
  • شیرین جهانی

فرمولاسیون منحصر به فرد کوکتل درمان جای جوش و اسکار فیوژن (F-MESOMATRIX Fusion) برای بازسازی و احیاء ماتریکس پوست طراحی شده است. این محصول برای درمان چروک عمیق، آثار زخم و علائم کشیدگی توصیه می شود. فاکتورهای رشد فیبروبلاستی و اپیدرمی بصورت سینرژیک با عصاره گیاه آب قاشقی و اسید هیالورونیک عمل می کنند. فاکتورهای رشد بر روی سلولهای بنیادی اثر کرده و تشکیل سلولهای جدید را تحریک می کنند و متابولیسم سلولی را افزایش می دهند. پس از درمان، ظاهر عادی و جوان پوست بازیابی می شود.

ترکیبات فعال در کوکتل درمان جای جوش و اسکار فیوژن

  • عصاره گیاه آب قاشقی
  • اسید هیالورونیک
  • فاکتور رشد EFG
  • فاکتور رشد FGF

علت بروز اسکار و جای جوش

اسکار‌ها به دلیل سنتز عجله‌ای کلاژن در محل آسیب دیده‌ی پوست بروز می‌کنند. برای مثال تصور کنید برای تولید یک پارچه‌‌ی خوب باید بافت تار و پود آن دقیق و درست باشد. حال تصور کنید به دلیل کمبود وقت، شما به جای تار و پود، فقط پود ها یا فقط تارها را در هم ببافید. پارچه شکلی نامتعارف و زشت پیدا خواهد کرد. بدن نیز برای اینکه سریع‌تر زخم را ببندد، کلاژن‌ها را در یک مسیر خاص و با سرعت زیاد سنتز می‌کند که به شکل اسکار بروز می‌کنند. 

مزایا:

  • از پیری پوست جلوگیری کرده و تنش اکسیداتیو را کاهش می دهد.
  • چروک و خطوط ریز را می کاهد.
  • پوست را سفت کرده و ماتریکس را از طریق تحریک سنتز کلاژن I بازیابی می کند.
  • اثر هیالورونیداز را می کاهد.
  • مرطوب کننده.
  • سوزش و آسیب پوستی را تسکین می دهد.
  • فرآیند بازسازی پوست را تحریک می کند.
  • درمان موثر بر علیه اِسکارها و علائم کشیدگی.

پروتکل مزوتراپی:

عمق: 1 تا 4 میلیمتر

مقدار محصول مورد استفاده برای هر نقطه: 0.03 تا 0.20 سی سی.

MESOMATRIX برای علائم کشیدگی و اِسکارها

کوکتل درمان جای جوش MESOMATRIX برای علائم کشیدگی و اسکارها

تکنیک: ناپاژ، پاپل، پرکننده، نقطه به نقطه. سوزن: 27 تا 30 جی.

درمانی برای جلوگیری یا کاهش آسیب بافت پوست. تزریق در جهت علائم کشیدگی یا اِسکار انجام می شود. دارای اثر تروفیک و تغذیه ای بوده و گردش خون محیطی را بهبود می بخشد. این تکنیک در مزوتراپی اپیدرمی یا ناپاژ استفاده می شود.

تعداد جلسات درمانی: برای داشتن خاصیت درمانی هفته ای یکبار بمدت 6 هفته پشت سرهم.

MESOMARTIX در پرسازی مزولیفت

کوکتل درمان جای جوش MESOMARTIX در پرسازی مزولیفت

این تکنیک شامل ایجاد پاپل ها بوسیله هیالورنیک اسید غیرمشبک همراه با مواد مغذی و ترکیبات فعال سفت‌کننده می‌باشد. خطوط ریز کاهش یافته و رطوبت پوست تا حد زیادی افزایش می یابد.

تعداد جلسات درمانی: سه جلسه، یکبار در هر ماه.

MESOMARTIX در پرسازی مزولیفت

کوکتل درمان جای جوش MESOMARTIX در پرسازی مزولیفت

القاء کلاژن و فیبروز اصل اساسی در سفت سازی مزولیفت می باشد. این محصول نباید سرعت فیبروز را کاهش دهد بنابراین ما از ترکیبات فعال ضد- التهابی یا ویتامین ها استفاده نمی کنیم. بر اساس طرح نمایش داده شده، پزشک تزریقات را در زیر خطوط پوست انجام می دهد و درمان را با یک ماساژ تخلیه کننده خاتمه می‌دهد.

تعداد جلسات درمانی: 3 جلسه، 1 جلسه در ماه.

MESOMATRIX در مزوتراپی خطوط پوست

کوکتل درمان جای جوش MESOMATRIX در مزوتراپی خطوط پوست

تزریقات بر اساس طرح نمایش داده شده انجام می شود، سوزن می تواند با زاویه 45 درجه وارد می شود و محصول را زیر چروک در عمق 3-2 میلیمتری عرضه می کند. زمانی که سوزن به آرامی بیرون کشیده می شود این محصول تزریق می گردد. پزشک فشار ثابتی بر سرنگ وارد می کند.

تعداد جلسات درمانی: 2 تا 3 جلسه، هر سه هفته یکبار.

  • ۰ نظر
  • ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۴۶
  • شیرین جهانی
علت زردی ناخن

درست است که ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها و پاها دارند، اما باید این را هم بدانید که ناخن های شما پنجره ای به سوی سلامتی شما هستند. یعنی اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد، در ناخن های شما ظاهر می شود. یکی از مشکلاتی که برای ناخن ها پیش می آید، زرد شدن آن هاست. زرد شدن ناخن ها هم مانند هر مشکل دیگری می تواند ارتباط مستقیم با سلامتی داشته باشد و نباید آن را بی اهمیت انگاشت. بنابراین بلافاصله بعد از مشاهده چنین تغییری رنگی باید به دنبال علت زردی ناخن بگردید. زرد شدن ناخن ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به بررسی علت زردی ناخن می پردازیم و پس از آن چندین راهکار خانگی ساده و راحت برای درمان آن ارائه می کنیم.

علت زردی ناخن چیست؟

دلایل متعددی برای زرد شدن ناخن ها وجود دارد که در ادامه قصد داریم برخی از اصلی ترین علت های زردی ناخن دست و پا را برای شما شرح دهیم.

زردی ناخن در اثر عفونت

اولین علت زردی ناخن که قصد داریم در ابتدای این مطلب آن را به عنوان مهم ترین دلیل زرد شدن ناخن ها معرفی کنیم، عفونت های قارچی و باکتریایی است. عفونت های قارچی ناخن اغلب به‌ خاطر تعریق و رطوبت ایجاد می‌شود. با این حال ممکن است ابتلا به بیماری هایی همچون ایدز، دیابت، پسوریازیس و… سبب بروز این عفونت ها شود. دوش‌ های همگانی در استخرها یا باشگاه‌ های ورزشی، سالن های زیبایی که برای رسیدگی به ناخن‌ ها هستند ولی اصول بهداشتی در آن رعایت نمی شود، از مکان های اصلی ایجاد و انتقال عفونت های قارچی اند.

زردی ناخن در اثر عفونت 

دلیل زردی ناخن: کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود برخی مواد معدنی یا ویتامین ها هم می تواند، باعث زردی ناخن ها شود. کمبودهایی که معمولاً به این مسئله مرتبط اند کمبود روی و کمبود کلسیم هستند. استفاده از رژیم غذایی ناسالم یکی از دلایل اصلی کمبود این مواد معدنی و به دنبال آن تغییر رنگ ناخن هاست. اگر رژیم غذاییتان حاوی کلسیم و ویتامین‌ های مختلف باشد، مطمئن باشید شاهد تغییر رنگ ناخن هایتان نخواهید بود.

زردی به دلیل بیماری پسوریازیس ناخن

دیگر علت زردی ناخن ابتلا به بیماری پسوریازیس ناخن است. پسوریازیس ناخن نوعی بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن است که یکی از علائم و نشانه های آن زرد شدن ناخن هاست. اگر فکر می کنید، علت زردی ناخن شما می تواند این بیماری باشد، در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمایید. درمان به موقع، جلوی وخیم شدن این بیماری را می ‌گیرد.

زردی ناخن یکی از مشکلاتی است که نشان از عدم سلامتی فرد دارد و به محض مشاهده آن باید پیگیر علت آن بود.

بیماری های غده تیروئید؛ علت زردی ناخن

ابتلا به بیماری های تیروئیدی مانند پرکاری یا کم کاری تیروئید نیز می تواند یک علت زردی ناخن باشد. زمانی که غده تیروئید دچار اختلال شود علائم مختلفی نشان می دهد، که یکی از این علائم می تواند، زرد شدن ناخن ها باشد.

بیماری های غده تیروئید؛ علت زردی ناخن

بیماری های کبدی؛ علت زردی ناخن

دیگر علت زردی ناخن اختلال در کارکرد کبد است. بیلی ‌روبین رنگدانه زردی است که از سوخت و ساز هموگلوبین خون تولید می ‌شود و کبد وظیفه گرفتن این ماده از خون و دفع آن را از طریق صفرا بر عهده دارد. زمانی که فردی دچار اختلال کارکرد کبدی باشد، بیلی ‌روبین، به خوبی دفع نمی‌ شود و همین امر باعث تغییر رنگ ناخن ها به رنگ زرد می شود.

بیماری های کلیوی؛ علت زردی ناخن

اختلال در عملکرد کلیه ها نیز می تواند، یک علت زردی ناخن باشد. بیماری های کلیوی می تواند سطح بیلی ‌روبین را که یک رنگدانه زرد در خون است، در بدن بالا ببرد. همین بالا رفتن میزان بیلی روبین در خون منجر به زردی ناخن می ‌شود.

زردی ناخن نشانه چیست؟ دیابت مزمن

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، علت زردی ناخن دست و پایتان را باید در بیماری خود بیابید. افراد مبتلا به دیابت از آن جایی که با ضعف سیستم ایمنی بدن هم دست و پنجه نرم می کنند، در معرض ابتلا به عفونت های قارچی ناخن هم هستند. بنابراین بدیهی است، که زردی ناخن در این افراد شایع باشد.

زردی ناخن در اثر دیابت مزمن

زردی ناخن دست و پا به دلیل بیماری های ریوی

یک علت نادر زردی ناخن دست و پا ابتلا به بیماری های ریوی است. زمانی که مایع اضافی در ریه ها تجمع پیدا می کنند، به دنبال آن ناخن ها تغییر رنگ می دهند و رو به زردی سوق پیدا می کنند.

استفاده منظم از لاک های تیره؛ علت زردی ناخن ها

یک علت شایع زردی ناخن لاک زدن مرتب ناخن، به ویژه رنگ های تیره است. در حقیقت این رنگ موجود در لاک ها هستند که با کراتین ناخن تداخل پیدا می کنند و موجب زرد شدن ناخن ها می شوند. علاوه بر این زمانی که قصد پاک کردن لاک خود را با لاک پاک کن های حاوی استون دارید، فرصتی برای لاک ناخن مهیا می کنید تا با ناخن ها پیوند قوی ‌تری تشکیل دهند. بنابراین زردی آن تشدید می گردد.

استفاده منظم از لاک های ناخن تیره

سندرم ناخن زرد

دیگر علت زردی ناخن که به ندرت پیش می آید، سندرم ناخن زرد است. این سندروم یک بیماری سیستمیک نادر است که با زرد شدن ناخن پا و ناخن انگشت دست همراه با سایر علائم سیستمیک، از جمله مشکلات تنفسی و ورم غدد لنفاوی پاها مشخص می شود.

برنزه کردن پوست: دلیل زردی ناخن دست

اگر از محصولاتی که به صورت مصنوعی پوست را برنزه می کنند، استفاده کرده باشید، ممکن است همین محصولات باعث زردی ناخن هایتان شده باشند. این محصولات حاوی ماده ای به نام DHA هستند که در صورت تماس با انگشتان هنگام استفاده، ممکن است سطوح بالایی از این مواد اطراف کوتیکول های ناخن جمع شده و ظاهر زرد تیره به ناخن ها ببخشد.

زردی ناخن دست نشانه چیست؟ سیگار کشیدن

سیگار کشیدن هم می تواند، یک علت زردی ناخن باشد. اگر شما هم سیگار می کشید، یا حتی قبلا اهل سیگار بوده اید، باید بدانید که این مواجهه منظم با قیر در دود تنباکو است که ناخن های شما را از رنگ طبیعی خود خارج کرده و رو به زردی کشانده است.

سیگار کشیدن علت زردی ناخن

روش های خانگی برای رفع زردی ناخن؛ برای زردی ناخن چه کنیم؟

پس از این که علت زردی ناخن را یافتید، زمان آن است که به دنبال درمان مشکل باشید. روش‌ هایی که در ادامه گفته می ‌شود اغلب برای کمبود ویتامین ‌ها کاربرد دارد و در صورت داشتن سایر علائم یا عدم بهبود حتما به پزشک مراجعه نمایید.

اگر علت زردی ناخن شما کمبود ویتامین ها و لاک زدن باشد با راهکارهای خانگی هم می توانید سلامتی را به ناخن های خود بازگردانید.

رفع زردی ناخن با آب لیمو ترش

یکی از آسان ترین روش ها برای خلاصی از زردی ناخن ها استفاده از آب لیمو ترش است. آب لیمو از آن جایی که یک سفید کننده طبیعی است، قدرت این را دارد تا زردی ناخن های شما را از بین ببرد. برای بهره بردن از خواص آب لیمو تنها کافی است نیمی از یک لیمو را در یک کاسه بچکانید. سپس ناخن هایتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. پس از آن یک مسواک نرم بردارید و روی قسمت های زرد ناخن را برس بزنید. در پایان نیز دست هایتان را با آب ولرم بشویید. اگر این کار را به مدت چند هفته و هر روز تکرار کنید، زردی ناخن هایتان از بین خواهد رفت و ناخن هایتان سفید و شفاف می گردد.

رفع زردی ناخن با آب لیمو ترش

خمیر دندان حاوی سفید کننده

یک روش طبیعی دیگر برای رفع زردی ناخن استفاده از خمیر دندان حاوی سفید کننده است. خمیر دندان از آن جایی که می تواند، باعث سفیدی دندان های شما شود، به خوبی نیز می تواند، زردی ناخن هایتان را هم از بین ببرد. به این منظور باید مقداری خمیر دندان را که حاوی سفید کننده است، روی ناخن‌هایتان بزنید و به مدت 5 دقیقه با برس نرم ماساژ دهید. اگر این کار را دو تا سه مرتبه در هفته تکرار کنید، زردی ناخن هایتان رفع خواهد شد.

در صورت درمان نشدن مشکل زردی ناخن ها به کمک روش های خانگی و در طولانی مدت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان زردی ناخن با سرکه سیب

سرکه سیب هم یکی از بهترین موادی است که می توانید برای از بین بردن زردی ناخن هایتان از آن کمک بگیرید. برای این کار ابتدا باید نیم فنجان سرکه سیب را با نیم فنجان آب ولرم ترکیب کنید. سپس ناخن هایتان را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این مایع قرار دهید. پس از آن با آب معمولی بشویید. برای این که بهترین نتیجه را از این روش بگیرید، باید این کار را هر روز برای چند هفته انجام دهید.

سرکه سیب

  • ۰ نظر
  • ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۴۲
  • شیرین جهانی

محصول مزوتراپی جوان کننده و ضد پیری فیزیولب کره

این سرم اثری شبیه به بوتاکس دارد و با آبرسانی عمیق و تامین مواد مغذی برای پوست مچور زنان خواص ضد پیری داشته و ظهور چروک میمیک را کاهش می دهد.

شرکت آرایشی داروئی فیزیولب محصولات مراقبت از پوست پیشرفته ای ارائه می دهد که شکاف بین محصولات آرایشی و محصولات داروئی را پر می کنند و با ترکیبی از مواد دارای خاصیت داروئی و تامین مواد مغذی ضروری برای پوست خواص ضد پیری و ترمیم پوستی ارائه می دهند که نمی توانید آنها را به سادگی از محصولات آرایشی عادی بدست آورید.

جزئیات محصول:

1 جعبه حاوی 10 عدد آمپول 8 میلی لیتری

ترکیبات اصلی:

پپتید استیل هگزاپپتید 8: استیل هگزاپپتید 8 (آرژیرلین) اثرات سمی مسمومیت با بوتاکس را از بین می‌برد ولی اثر ضد چروک آن را تقویت می کند.

حقایق فوری:

با نشانه های پیری پوست مقابله می کند و ظاهری صاف و جوان تر به ارمغان می آورد؛ آب و مواد مغذی را به عمق پوست تحویل می دهد؛ بطور موثری ظهور چروک میمیک (خطوط حاصل از ابزار احساسات) را کاهش می دهد.

بسیار مناسب برای:

پیری پوست، پوست مچور

مشخصات:

چیزی که دریافت می کنید:  یک کوکتل جوان کننده و ضد پیری

وزن خالص: 6.8 گرم برابر با 8 میل

محصول غیر تزریقی

ویژگی های محصول

پیش از آغاز درمان، آمپول MTS به پوست تزریق می شود تا اثرات بازسازی پوست تولید شود و احساس خنکی در پوست القاء گردد.

این محصول باعث می شود که روش MTS ملایم تر شود.

این محصول میکرونیدلینگ جوان کننده و ضد پیری شفاف است.

این محصول حاوی یک ترکیب مشتق از گل سرخ است که خواص ضد پیری و ضد چروک دارد.

در طی درمان بهبود بافت پوست مشاهده می شود.

پس از درمان، احتمالا احساس می کنید که صورتتان روشن تر شده است.

نحوه استفاده

  • بهترین روش این درمان با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ انجام می شود.
  • پس از شستن صورت، با ملایمت پوست صورتتان را تمیز کنید.
  • در مرحله استفاده از آمپول (سرم)، 3/2 این محصول به آرامی در کل صورت پخش می شود. با وارد کردن ضربات آهسته و پیوسته به راحتی در پوست صورت جذب می شود.
  • پس از آن، 3/1 باقیمانده در نواحی استعمال می شود که نیازمند مراقبت بیشتری هستند.
  • برای تسکین صورتتان یک ماسک صورت روی آن قرار دهید و آن را بمدت 15-10 دقیقه نگه دارید.
  • از کرم طراوت دهنده استفاده کنید. تا مدتی پس از استفاده از این محصول صورتتان را نشورید (بوسیله سوزن ریز یک مسیر نفوذ در پوست ایجاد می شود و نرخ جذب سرم به حداکثر می رسد. در حالتی که میزان جذب افزایش یافته است استفاده از محصولات آرایشی عمومی مناسب نیست. بنابراین، فقط از کرم ترمیم کننده و تسکین دهنده استفاده کنید).

اطلاعات تکمیلی:

  • می تواند با سرم های دیگر مخلوط شود
  • پوستتان را مرطوب نگه دارید
  • بمدت 2 هفته از نور UV اجتناب کنید

در جای خنک و خشک نگه داری شود. در برابر نور مستقیم خورشید محافظت شود.

  • ۰ نظر
  • ۲۹ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۳۳
  • شیرین جهانی
مردانساژ چیست؟

وجود موی سفید یکی از دلایل ناراحتی و افسردگی در همه افراد است. اگر موی شما کمتر از 20 درصد سفیدی دارد، ما امروز تکنیکی به شما آموزش میدهیم که به راحتی از وجود موهای سفید راحت شوید مردانساژ چیست؟ امروز به پاسخ  این سوال و هر انچه برای رفع سفیدی مو لازم باشد پرداخته میشود. انچه در این مقاله خواهید خواند

  • مردانساژ چیست؟
  • بهترین روش انجام مردانساژ چیست؟
  • بهترین شامپوها برای مردانساژ

 

مردانساژ مو چیست؟

رنگ کردن مو یکی از راه های مقابله با احساس پیری است. خیلی از افراد از سفید شدن موهای خود لذت میبرند و در مقابل بسیاری از افراد در فکر رفع سفیدی مو هستند. برای بسیاری از افراد تاکنون این موضوع پیش آمده که پس از رنگ کردن مو به خصوص در ناحیه شقیقه و کنار گوش موی سفید مشاهده کنند. به عبارتی موهایی که رنگ نگرفته‌اند. در این زمان است که باید به سراغ مردانساژ بیایید . اما به راستی کاربرد مردانساژ چیست؟

مردانساژ نوعی شامپوشیمیایی با دکلره بسیار قوی است

مردانساژ یعنی باز کردن پولک‌های سفید مو.  سفید شدن رنگ موها در واقع به دلیل بازشدن پولک‌های مو و در نتیجه خارج شدن نگدانه از مو است .بنابراین با استفاده از روشی که بتوان دوباره این رنگدانه را به پ.لک بازگرداند، می توان مو را رنگ کرد. در روش مردانساژ با استفاده از اکسیدان شما می‌توانید موهای سفیدی را که در حالت عادی رنگ نمی پذیرند، رنگ دهی کنید.

تکنیک مردانساژ یا شامپو شیمیایی چیست؟

وقتی موها دارای تارهای سفید باشند و قبلا رنگ نشده باشند باید قبل از زدن شامپو به خصوص شامپو رنگ مو، اقدام به مردانساژ کنید. این موضوع سبب باز شدن فولیکول‌ها و پولک‌های مو می‌شود و در ادامه رنگ پذیری را شدت می‌دهد.

در مردانساژ شامپو دکلره از ریشه تا نوک مو را در بر می‌گیرد و بعد از حداکثر 15 دقیقه شسته خواهد شد.

بهترین روش انجام مردانساژ چیست؟

در پاسخ به سوال بهترین روش برای انجام مردانساژ چیست؟ باید گفت، برای انجام مردانساژ دو روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم

روش اول استفاده از مردانساژ با شامپو

یک پیمانه شامپو مردانساژ را با یک پیمانه پودر دکلره و یک پیمانه اکسیدان مخلوط کنید. اکسیدان مورد استفاده در این روش باید اکسیدان شماره 6 یا 9 باشد. در ادامه تمام مو را با این ماده می‌پوشانید. پس از 15 دقیقه، شما باید مو را شانه بزنید. شانه زدن باید در جهت پایین باشد.

این کار را آنقدر ادامه دهید تا سرانجام دیگر هیچ ماده ای روی شانه قرار نگیرد. پس از انجام این کار اجازه دهید حداکثر5 دقیقه مواد روی مو قرار گیرد. پس از این کار به هیچ وجه مو را نشورید. در ادامه باید اقدام به پاک کردن مواد اکسیدان با یک حوله کنید و سپس مو را رنگ بزنید.

رنگ مو

روش دوم آموزش مردانساژ مو

در روش دوم، باید 500 تا 100 سیسی از اکسیدان کرم شماره 2 را با مقادیر یک پیمانه از پودر دکلره و همینطور 20 سیسی از شامپو مردانساژ در ظرفی بجز ظرف فلزی با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی همه بخش‌های مو قرار دهید. دستکش بپوشید و همه مو را با این ترکیب ماساژ دهید. دقت کنید تا حد امکان سعی کنید ریشه مو درگیر ترکیب مردانساژ شود.

در صورت احساس سوخت سر تکلیف چیست؟ در این زمان بهتر است مواد را به طور کامل از روی مو پاک کنید. اما اگر احساس سوزش در کف سر نداشتید پس از ماساژ دادن مو 10 دقیقه به مو زمان دهید و سپس اقدام به شستن کنید. پس از شست و شوی مو، به سرعت رنگ مورد نظر را روی مو قرار دهید.

برای ترکیب رنگ مو باید تا حد امکان از رنگ‌های اصلی استفاده کنید. اکسیدان مورد استفاده در این زمان بهتر است اکسیدان 1 تا 6 درصد باشد.

دقت کنید بهتر است مخلوط رنگ مو با اکسیدان خیلی رقیق نباشد و غلیظ باشد.

بهترین ترکیب رنگ مو در این مرحله، ترکیب 1 واحد اکسیدان و 2 واحد رنگ مو است.

اصول رنگ زدن موی سفید در روش مردانساژ چیست؟

رنگ گرفتن موی سفید خیلی به حجم و میزان سفیدی مو بستگی دارد. برای رنگ گرفتن موهای سفید باید به این موضوع دقت بسیار زیادی کرد. بنابراین با توجه به درصدهای مختلف سفیدی مو باید ترکیبات مختلفی از رنگ را استفاده کرد.

فرمولاسیون زیر برای افرادی است که علاقمند به استفاده از رنگ‌های پایه نیستند و دوست دارند از رنگهای ترکیبی و فانتزی برای رنگ زدن مو استفاده کنند.

اگر موی شما صد در صد سفید است، برای رنگ گرفتن علاوه بر مردانساژ لازم است تا کارهای دیگری نیز انجام دهید. بهترین کار برای رنگ گرفتن موی سفید در مردانساژ چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، در ابدا باید موها به روش مصنوعی و با استفاده از روش مردانساژ رنگدهی شود. در ادامه به بررسی منظور از دانه مصنوعی پرداخته خواهد شد. سپس از گروه رنگ‌های اصلی برای رنگ امیزی استفاده کنید. موهای سفید خالص غالبا رنگ فانتزی را به خوبی نمی پذیرند. مگر انکه به طور کامل دکلره شوند.

برای افرادی که موهایی با 75درصد سفیدی دارند یعنی برخی تارهای مو کاملا سفید شده و برخی دیگر تا میان سفید است، بهتر است پس از مردانساژ ترکیب 75 درصد رنگ پایه با 25 درصد رنگ فانتزی لستفاده شود.

اگر موهای شما دارای 50 درصد سفیدی است می‌توانید از ترکیب برابر رنگ فانتزی و رنگ اصلی استفاده کنید.

و در نهایت برای موهایی با سفیدی 25تا30 درصد بهتر است می توانید از مقادیر بیشتر(75درصد) از رنگ فانتزی و 25 درصد از رنگ پایه استفاده کنید.

مردانساژ چیست

بهترین ظرف برای تکنیک مردانساژ چیست؟

در پاسخ به سوال بهترین ظرف برای تکنیک مردانساژ چیست باید گفت تکنیک مردانساژ علاوه بر تکنیک شیمیایی بودن، یک تکنیک فیزیکی است. شانه زدن مو باعث آسیب فیزیکی به پولک‌های مو شده و در نتیجه باز شدن پولک مو و رنگ پذیری را شدت می‌دهد. بنابراین رعایت برخی نکات در بهبهود تکنیک مردانساژ نقش مهمی دارد. در ادامه دو توصیه به شما خواهد شد.

بهتر است بدانید این توصیه‌ها، دارای سابقه تجربی هستند و پس از بررسی و پرس و جو توسط بسیاری از مجرب‌ترین ارایشگرها توصیه شده اند. برای درست کردن مواد مردانساژ از ظرف بلوری یا شیشه‌ای استفاده کنید. این موضوع باعث تاثیرگذاری بهتر مواد دکلره میشود. توصیه دوم آن است که با توجه به انکه در مردانساژ یا باید موها با دستکش به مواد اغشته شوند و یا شانه شوند، از شانه نسبتا زبر استفاده کنید تا باز شدن پولک‌های مو با شدت بیشتری صورت گیرد.

دانه مصنوعی یا رنگدانه مصنوعی چیست؟

پرکلراسیون یک روش برای رنگدهی به موهایی است ک پس از سفیدی به طور کامل پیگمنتهای خود را از دست داده اند و امکان رنگ‌پذیری مجدد ندارند. در این روش رنگ‌هایی از تنالیته گرم و طلایی روی مو قرارداده میشود و سپس پس از گذشت چند دقیقه(20 دقیقه) رنگ اصلی روی مو قرار داده خواهد شد.

بهترین شامپوهای مردانساژ

در ادامه به معرفی  بهترین شامپوها برای مردانساژ پرداخته خواهد شد. این شامپوها هم تولید ایران است و هم تولید خارج از کشور:

شامپو کلوران

یکی از بهترین شامپوهای حال حاضر موجود در بازار. این شامپو علاوه بر خاصیت نرم کنندگی، دارای خواص ضد زردی است. این خاصیت باعث میشود تا پس از مردانساژ، بتوانید رنگپذیری مو را تا زمان بیشتری حفظ کنید. بهترین خصوصیت شامپو مردانساژ کلوران چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این شامپو علاوه بر کرمی بودن و بوی بسیار خوب، دارای یک ویژگی بسیار عالی است. این شامپو هیچ نوع یولفات و پارابنی ندارد. در نتیجه این امر  میتوان به صورت روزانه نیز از آن استفاده کرد. البته دقت کنید مردانساژ روشی نیست که هر روز انجام شود و بین هر دوبار مردانساژ باید حداقل6 ماه فاصله باشد.

شامپو جی هیرماک

بسیاری از افراد هستند که دارای ساقه مو خشک و کف سر چرب هستند. برای این افراد استفاده از شامپو جی هیرماک توصیه میشود. این شامپو علاوه بر رطوبت دهی و ابرسانی به مو، دارای شاین زیبایی نیز هستن و این شاین به براق بودن مو کمک می کند. همچنین این شامپو رنگ نقره ای بسیار زیبایی ایجاد میکند. این شامپو از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و با مقادیر کم آن میتوان مدت زمان زیادی مو را رنگ دهی کرد.

  • ۰ نظر
  • ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۲۸
  • شیرین جهانی

درمان هدفمند شدید برای لکه‌های قهوه‌ای و پیگمنتاسیون

کوکتل فیوژن ملاکلییر ساخت کشور اسپانیا درمان برجسته و مهم کاهش لکه های تیره است. این محصول برای استفاده در نواحی کاملا موضعی پوست فرموله می شود. ترکیب اصلی فرمول این محصول ترانکسامیک اسید می باشد. این اسید به عنوان داروی قدیمی هموستاتیک مورد استفاده قرار گرفته است.

ترانکسامیک اسید (ماده اصلی کوکتل ملاکلییر فیوژن) دارویی برای ممانعت از تبدیل پلاسمینوژن به پلاسمین در خون است. در کراتینوسیت های پوست پوست این ترکیب با جلوگیری از اتصال پلاسمینوژن به کراتینوسیت ها مانع از فعالیت پلاسمین به واسطه UV شده، و این رخداد در نهایت به کاهش فعالیت آنزیم تیروزیناز در ملانوسیت منتهی می گردد.

ترانکسامیک اسید برای تمامی انواع پوست ها مناسب بوده و باعث حذف رنگدانه های پوست، سفید شدن و کاهش لکه های پوست می گردد. با این وجود، ترانکسامیک اسید به طور مستقیم تیزوزیناز را تحت تاثیر قرار نداده و برای دستیابی به بهترین نتایج ما این ترکیب را با ترکیبات بی خطر و اثربخش روشن کننده پوست مانند رزورسینول نیاسین آمید و آربوتین ترکیب کردیم.

جهت حصول نتیجه حداکثری و ماندگار محصول اف-ملاکیلیر می بایست به شکل سینرژیک با مزو-شیلد 50 استفاده شود.

لک پوستی چیست؟

لک پوستی عمدتا افزایش تراکم خوش‌خیم رنگدانه‌ی ملانین در قسمت خاصی از پوست است و در هر نقطه‌ای از بدن می‌تواند بروز کند.

مواد موثره و فعال کوکتل فیوژن ملاکلییر

  • گلوتاتیون
  • ترانکسامیک اسید
  • رزورسینول
  • نیاسین آمید
  • آربوتین

نشانه های کاربری

  • میکرونیدلینگ
  • مزوتراپی

 

  • ۰ نظر
  • ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۲۸
  • شیرین جهانی
رنگ مو در دوران قاعدگی

در طول چرخه قاعدگی، همه خانم ها دچار تغییرات شدید هورمونی می شوند. این تغییر هورمونی بر وضعیت کلی سلامتی فرد تأثیر می گذارد و عوامل خارجی مثل رنگ کردن مو فقط می توانند وضعیت را تشدید کند. البته رنگ موهای بی ضرری هم وجود دارد، اما بسیاری از این محصولات حاوی آمونیاک هستند. در مورد اینکه آیا رنگ مو در دوران قاعدگی خطر دارد یا خیر در ادامه به طور کامل شرح می دهیم.

قاعدگی چیست و پریودی و رنگ مو چه ارتباطی دارند؟

مهم است که ابتدا بدانیم چرا زنان چرخه قاعدگی دارند و در این دوران چه اتفاقی می افتد. هر دختری با ذخیره تخمک به دنیا می آید. از دوران بلوغ تا یائسگی، ذخیره تخمک هر زن با افزایش سن با تخمک گذاری هر ماهه کاهش می یابد.

بدن شما هورمون هایی مانند هورمون محرک فولیکول (FSH) ترشح می کند که باعث رشد تخمک های داخل تخمدان شما می شود. بین روزهای 2 و 14، این هورمون ها همچنین به ضخیم شدن پوشش رحم کمک می کنند تا برای تخمک بارور شده آماده شوید. با این حال، زمانی که تخمک بارور نمی شود، همراه با خون و بافت های پوششی رحم متلاشی و از بدن خارج می شود. به این فرآیند عادت ماهانه می گویند.

این روند برای زنان یک روند طبیعی است. این باور که این خون کثیف است یا زن باید از برخی فعالیت های طبیعی و روزمره دور باشد، باورهای پوچ و بی اساسی هستند. در این زمینه باید به این سوال فکر کرد که وقتی موهای خود را در دوران قاعدگی رنگ می کنید چه اتفاقی می افتد؟ و آیا رنگ مو در این دوران هم مانند رنگ کردن مو در بارداری توصیه نمی شود؟

آیا پریودی در رنگ مو تاثیر دارد؟

بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. زنان با توجه به وضعیت سلامت شخصی خود، عادت ماهانه متفاوتی را تجربه می کنند. برخی احساس خوبی دارند، می توانند به باشگاه بروند، سبک زندگی فعالی داشته باشند و از فعالیت روزمره خود لذت ببرند. برخی دیگر برعکس، ظرفیت و توان قبلی خود را از دست می دهند، دچار افسردگی می شوند، از کاهش هموگلوبین و فشار خون نامنظم رنج می برند.

هنگامی که فعالیت های هورمونی دستخوش تغییراتی می شود، این امر به نحوی بر سلامت کلی و به ویژه مو تأثیر می گذارد. اول از همه، افزایش تولید چربی به دلیل فعال شدن غدد سباسه آغاز می شود. مو از ریشه چرب اما در نوک مو خشک می شود.

اگر در این مدت رنگ کردن مو انجام شود، رنگدانه به طور ناهموار به هسته مو نفوذ می کند. چربی در قسمت پایه رنگ را دفع می کند و برعکس نوک مو آن را با قدرت مضاعف جذب می کند. علاوه بر این، تغییر رنگ برخی نواحی و اصطلاحا ظاهر شدن “لکه” روی موها نیز قابل مشاهده است.

ساختار مو همچنین بر جذب رنگ تأثیر می گذارد. پوسته های مو بسته می شوند، اجازه نمی دهند رنگدانه داخل شود یا دوباره لکه ها ظاهر می شوند.

رنگ مو در دوران قاعدگی

علاوه بر موارد فوق، لازم به ذکر است که در طول دوره قاعدگی بیشتر مواد معدنی و ویتامین های مفید از ساختار مو خارج می شود. برای تغذیه تارها و مقاومت مو در برابر اثر رنگ به این مواد معدنی و ویتامین ها نیاز است. اگر رنگ مو در دوران قاعدگی را انجام دهید، مو ممکن است ضخامت خود را از دست بدهد و شروع به ریزش کند، زیرا مواد شیمیایی برای مو مضر هستند.

در دوران قاعدگی، ریشه موهای سر چربی بیشتری نسبت به نوک موها دارد. همین امر باعث می شود تا رنگ مو به صورت ناهموار جذب موها شود و رفله یا لک روی آن باقی بگذارد.

نکات مهم برای کاهش تاثیر پریود بر رنگ مو

با وجود تمام مواردی که گفتیم، اگر همچنان قصد دارید در دوران قاعدگی موهای خود را رنگ کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. متخصصانی که در زمینه مراقبت از مو فعالیت می کنند، قاعدگی را یک مانع جدی نمی دانند. اگر احساس خوبی دارید، می توانید به سالن مراجعه کنید و رنگ آمیزی را با ابزارهای حرفه ای انجام دهید.
  2. با این حال، باید به رنگ مو کار خود اطلاع دهید که در روزهای قاعدگی به سر می برید. آرایشگر اقدامات مناسبی را برای بهبود رنگ آمیزی و گرفتن نتیجه نهایی مناسب انجام می دهد.
  3. اگر در دوران قاعدگی تصمیم به رنگ کردن دارید، نیازی به تغییر روش سابق رنگ مو ندارید. روش معمول را برای رسیدگی به ریشه یا کل ساقه مو انجام دهید. بنابراین خطر بروز یک رنگ غیر قابل پیش بینی را کاهش می دهید.
  4. برای به دست آوردن نتیجه خوب، از رنگ مو حاوی آمونیاک استفاده نکنید. رنگ مو طبیعی مثل حنا یا قهوه را هم می توانید به کار ببرید.
  5. از آنجایی که پوسته های مو طی عادت ماهیانه بسته می شود، باید به رنگدانه کمک کنید تا به داخل هسته نفوذ کند. برای انجام این کار، پس از استفاده از رنگ مو، موهای خود را با حوله یا در صورت لزوم با سشوار گرم کنید.

نکات مهم برای رنگ مو در دوران قاعدگی

چرا رنگ مو در پریودی (دوران قاعدگی) ممنوع است؟

در ادامه مهم ترین دلایلی را که باید براساس آن ها از رنگ کردن موها در دوران قاعدگی پرهیز کنید، توضیح می دهیم.

  1. واقعیت این است که در طول چرخه قاعدگی، در بدن فرآیندهای شیمیایی پیچیده و تغییرات هورمونی رخ می دهد. به همین دلیل، پیش بینی نتیجه بعد از رنگ کردن موها دشوار است.
  2. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می توانند نتیجه غیرمنتظره ای را در قالب یک واکنش آلرژیک با ماهیت متفاوت ایجاد کنند. درک این نکته مهم است که حتی یک متخصص نیز نمی تواند نتیجه را پیش بینی کند. اغلب متخصصان رنگ مو در دوران قاعدگی را توصیه نمی کنند، زیرا رنگدانه دقیقا نمی تواند به همان شکل سابق باز شود.
  3. به ویژه این مورد در مورد زنانی که ترجیح می دهند موهای بلوند داشته باشند نیز صدق می کند. در اغلب مواقع رنگ مو در دوران قاعدگی می توانند سایه سبز یا لکه پیدا کنند. بنابراین، ممکن است رنگ مو در دوران قاعدگی بخصوص رنگ مو بلوند نتیجه یکسان با سایر مواقع نداشته باشد.
  4. اغلب، پس از رنگ مو در دوران قاعدگی، زنان یک واکنش آلرژیک از خود بروز می دهند. همچنین وضعیت سلامت فرد را بدتر می کند. ممکن است میگرن شدید، ضعف، حالت تهوع و سرگیجه را تجربه کنید. از آنجایی که در دوران قاعدگی حس بویایی افزایش می یابد، ممکن است رنگ مو حاوی آمونیاک به دلیل بوی بد حال شما را نامساعد کند.

چرا رنگ مو در دوران قاعدگی ممنوع است؟

چه کسانی می توانند موهای خود را در قاعدگی رنگ کنند؟

در ادامه متوجه می شوید که آیا کاندیدای خوبی برای رنگ کردن موها در دوران قاعدگی هستید یا خیر.

  1. رنگ مو در دوران قاعدگی برای همه زنان ممنوع نیست. هیچ متخصص رنگ مویی به شما نمی گوید که انجام این روش امکان پذیر است یا خیر؛ چرا که هیچکس به سادگی نمی تواند تمام ویژگی های بدن شما را بداند.
  2. در نظر بگیرید استفاده از روش های رنگ مو در دوران قاعدگی احتمال افزایش ریزش تارهای مو، خشکی و شکنندگی را نیز به دنبال دارد. حتی حنا هم ممکن است منجر به این عوارض شود. بنابراین مصرف حنا و سایر رنگ مو های طبیعی برای افراد حساس توصیه نمی شود.
  3. اگر موهای صاف اما نازکی دارید، رنگ مو در دوران قاعدگی صرفا با فرمولاسیون ملایم مجاز است. همچنین اگر در طول دوره قاعدگی تغییر و ناراحتی خاصی احساس نکردید، می توانید با خیال راحت رنگ مو را انجام دهید.

به طور کلی نمی توان فرمول یکسانی برای همه خانم ها تجویز کرد. اگر قصد رنگ کردن مو در دوران قاعدگی را دارید، بهتر است ابتدا روی ناحیه کوچکی از سر تست انجام دهید تا در صورت عدم حساسیت و رنگ پذیری مطلوب آن را ادامه دهید.

سخن آخر

رنگ مو در دوران قاعدگی در برخی موارد قابل انجام است. فراموش نکنید که برای این کار باید شرایط بدن خود را در نظر بگیرید. در صورت امکان، از یک متخصص واجد شرایط و حرفه ای کمک بگیرید. رنگ موهایی را استفاده کنید که حاوی آمونیاک نیستند و حس بویایی شما را تشدید نمی کنند.

سوالات متداول درباره رنگ مو در دوران قاعدگی

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد رنگ مو در دوران قاعدگی و در واقع تاثیر پریودی در رنگ مو پاسخ دهیم.


دکلره مو در زمان پریود چگونه است؟

دکلره یک فرآیند کاملا شیمیایی است که از آن برای به پایه رسیدن موها استفاده می شود. تغییرات هورمونی بدن ممکن است از باز شدن رنگدانه های مو جلوگیری کند. به همین دلیل اغلب مو به پایه دلخواه نمی رسد. توصیه می شود بعد از اتمام پریود نسبت به دکلره کردن موها اقدام کنید.

از روز چندم پریود میشه مو رنگ کرد؟

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از رنگ و مش کردن موها به دست آورید، توصیه می شود تا پایان دوره قاعدگی صبر کنید تا تغییرات هورمونی به روال عادی خود بازگردند.

بهترین زمان رنگ مو کی است؟

بهترین زمان رنگ کردن مو زمانی است که دوره قاعدگی شما به طور کامل به اتمام رسیده باشد. در این صورت رنگ مو به صورت یکدست و بدون رفله سبز یا لکه باز می شود.

آیا استفاده از رنگ موی تیره در قاعدگی مجاز است؟

حتی رنگ موی تیره نیز ممکن است در دوران قاعدگی به خوبی باز نشود. حتما قبل از رنگ کردن مو با آرایشگر خود مشورت کنید و ببینید آیا رنگ موی تیره روی موهای شما به خوبی اجرا می شود یا خیر.

  • ۰ نظر
  • ۲۷ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۲۶
  • شیرین جهانی

کوکتل ضد جوش PDX3 محصول کره‌ی جنوبی، یک محصول تخصصی با فرمولاسیون ویژه حاوی اگزوزوم‌ها، گلوتاتیون، پپتایدها و PDRN به طور فعال آکنه و چربی اضافه پوست را کنترل می‌کند.

آشنایی با آکنه:

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی فولیکول‌های مو با چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها مسدود می‌شوند و منجر به تشکیل جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه یا کیست می‌شوند. آکنه می تواند باعث ناراحتی فیزیکی شود و به طور قابل توجهی بر اعتماد به نفس و رفاه عاطفی تأثیر بگذارد. کوکتل مزوتراپی لاغری فیوژن F-XBC یک محصول بی نظیر از برند فیوژن!

قدرت کوکتل ضد جوش PDX3:

PDX3 نشان دهنده اوج سال ها تحقیق و توسعه در زمینه درمان آکنه است. این کوکتل ضد آکنه منحصر به فرد ترکیبی از مواد اصلی زیر را برای ارائه یک رویکرد جامع و هدفمند برای رفع نگرانی های مربوط به آکنه ارائه می دهد:

اگزوزوم:

اگزوزوم ها وزیکول های کوچکی هستند که نقش حیاتی در ارتباطات سلولی دارند. در مراقبت از پوست، اگزوزوم ها به تنظیم پاسخ التهابی پوست و ترویج ترمیم بافت کمک می کنند و به کاهش قرمزی، التهاب و اسکار آکنه کمک می کنند.

PDRN (Polydeoxyribonucleotide):

PDRN یک ماده طبیعی است که از DNA ماهی قزل آلا مشتق شده است. به بهبود زخم کمک می کند، التهاب را کاهش می دهد و بازسازی بافت را تقویت می کند، و آن را به یک ماده موثر برای مبارزه با آکنه و افزایش روند بهبودی پوست تبدیل می کند.

گلوتاتیون:

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند. این ماده فعال با هدف قرار دادن تولید بیش از حد سبوم و حمایت از مکانیسم‌های دفاعی طبیعی پوست، می‌تواند از تشکیل باکتری‌های مولد آکنه جلوگیری کرده و محیط سالم‌تری برای پوست ایجاد کند.

Tetrapeptide-44:

Tetrapeptide-44 پپتیدی است که تولید سبوم را تنظیم می کند و اندازه غدد چربی را کاهش می دهد. کوکتل مزوتراپی اسپانیایی با کنترل چربی بیش از حد، این ماده به به حداقل رساندن خطر مسدود شدن منافذ و در نتیجه تشکیل لکه های آکنه کمک می کند.

اسید هیالورونیک (HA):

HA که به دلیل خاصیت آبرسانی استثنایی خود مشهور است. به بازسازی سطوح رطوبت در پوست کمک می کند و باعث ایجاد پوستی حجیم و مرطوب می شود. این حمایت هیدراتاسیون برای متعادل کردن تولید چربی طبیعی پوست و حفظ عملکرد مانع سالم بسیار مهم است.

نحوه استفاده از کوکتل ضد آکنه PDX3:

کوکتل ضد آکنه PDX3 یک درمان موضعی قوی است که برای استفاده به عنوان بخشی از یک روال مراقبت از پوست تولید می‌شود. توصیه می شود برای راهنمایی شخصی و تعیین مناسب ترین دفعات استفاده و روش استفاده بر اساس نیاز پوست خود با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.

در حالی که PDX3 مزایای امیدوارکننده ای را ارائه می دهد، مهم است که توجه داشته باشید که نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد. درمان آکنه مستلزم ثبات، صبر و رویکردی جامع است که شامل یک رژیم غذایی متعادل، عادات خوب مراقبت از پوست و عوامل سبک زندگی است.

پوست خود را تقویت کنید:

از پتانسیل کوکتل ضد آکنه PDX3 ما برای رفع نگرانی های آکنه خود و ترویج پوستی سالم تر و شفاف تر استفاده کنید. این فرمولاسیون پیشرفته مراقبت از پوست، ترکیبات کلیدی مانند Exosome، PDRN، Glutathione، Tetrapeptide-44، و HA را برای ارائه یک رویکرد جامع برای مدیریت آکنه ترکیب می کند. قدرت علم را در آغوش بگیرید و سفری را به سوی خود را با اعتماد به نفس تر و درخشان تر آغاز کنید.

منبع : فروشگاه تخصصی محصولات فیوژن

 

  • ۰ نظر
  • ۲۴ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۹
  • شیرین جهانی
خواص آویشن برای پوست

احتمالا زمانی که نام آویشن را می شنوید، اولین چیزی که به ذهن تان می رسد، خواص آن در آشپزی است. آویشن برای مدت طولانی یک ماده مفید در آشپزی بوده؛ پس طبیعی است که افراد به ندرت در مورد سایر خواص آن به خصوص در زیبایی اطلاعاتی داشته باشند. اما در این مطلب به شما می گوییم که فواید آویشن بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می کنید. با خواص آویشن برای پوست و زیبایی آشنا شوید.

گیاه آویشن چیست؟

آویشن که به آن فریگول هممی‌ گویند، یک گیاه بومی اروپای جنوبی است. طعم لیمویی ضعیفی دارد که اغلب با سبزیجات، مرغ، ماهی، گوشت، چاشنی‌ ها و سس ‌ها استفاده می ‌شود. از نظر تاریخی، مصریان از آویشن برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند و در قرون وسطی برای کمک به خواب و دفع کابوس ها استفاده می شد. از آنجایی که تصور می شد آویشن به عبور به زندگی بعدی کمک می کند، اغلب در هنگام تشییع جنازه روی تابوت ها قرار می گرفت.

منشا استفاده از روغن آویشن برای مقاصدی غیر از پخت و پز را می توان در مدیترانه جستجو کرد؛ جایی که از آن برای خواص ضد باکتری، ضد اضطراب و ضد فشار خون استفاده می شود. همچنین گفته شده است که در پاکسازی صورت بسیار مفید است. بنابراین می توان گفت که فواید آویشن برای پوست بی شمار است. علاوه بر این در درمان و پیشگیری از بیماری های جدی تر مانند سرطان سینه، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی و موارد دیگر نیز مفید است. همان طور که گفتیم، این گیاه چیزی بیش از یک چاشنی است که می تواند برای بهبود طعم غذا و همچنین زیبایی پوست و مو استفاده شود.

ترکیبات موثر و خواص آویشن برای پوست

روغن آویشن شامل ترکیبات مختلفی است که به طور موثری فواید مختلفی دارند.

  • تیمول: به دلیل ماهیت ضد قارچی آن در از بین بردن عفونت‌ ها موثر است.
  • کارواکرول: ماهیتی معطر دارد و اعصاب را آرام می کند.
  • لینالول: در تقویت عملکرد سلول های مغز موثر است.
  • بورنئول: به عنوان یک محرک قوی سیستم ایمنی شناخته شده است و در بهبود مشکلات مختلف تنفسی و گوارشی موثر واقع می شود.
  • کافور: یک ضدعفونی کننده طبیعی است. به همین دلیل می توان گفت که یکی از خواص آویشن برای پوست، از بین بردن مشکلات پوستی ناشی از میکروب و باکتری است.
  • سینئول: برای درمان سرفه مفید و همچنین یک ترکیب به کار رفته در دهانشویه است.

آویشن چیست

خواص روغن آویشن برای پوست صورت و مو

روغن آویشن برای پوست، مو و سلامت کلی بدن بسیار مفید است. اگر می خواهید یک روغن را در روتین زیبایی خود بگنجانید، این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. آویشن از دیرباز برای فواید سلامتی آن، به ویژه در رابطه با مشکلات تنفسی مانند سرفه، برونشیت و احتقان مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه به عنوان یک ضد اسپاسم شهرت دارد و به آرام کردن سرفه و تشنج کمک می کند. تحقیقات در مورد سلامت قلب و عروق، پتانسیل آویشن را برای کمک به آرامش عروق و رگ ها و کاهش فشار خون نشان می دهد. آویشن همچنین دارای چندین فلاونوئید و منبع خوبی از ویتامین  K، آهن و منگنز است. در ادامه بیشتر به تمام خواص آویشن برای پوست می پردازیم.

۱. خواص اویشن در درمان آکنه پوست

یکی از خواص آویشن برای پوست درمان انواع جوش صورت و آکنه است. آویشن دارای خواص ضد التهابی است که به از بین بردن قرمزی ناشی از جوش و آکنه کمک بسیاری می کند. همچنین برای خلاص شدن از شر اسکارها و جای جوش و آکنه نیز به کار می رود. به طور کلی، گیاه آویشن یک درمان طبیعی برای بثورات پوستی محسوب می شود.

۲. خواص درخشان کنندگی آویشن برای پوست

یکی دیگر از خواص آویشن برای پوست این است که مصرف آن منجر به درخشان شدن پوست می شود. روغن آویشن سرشار از آنتی اکسیدان است و روند پیری را کند می کند که در نتیجه ظاهری نرم و درخشان به پوست شما می بخشد. همچنین یک مرطوب کننده مفید و طبیعی است. این محصول روی سیستم گوارشی تاثیر مثبت دارد. روغن آویشن سرشار از روغن های فرار است که به کاهش گازهایی که ممکن است در شکم انباشته شوند کمک می کند. به طور کلی، برای ایجاد یک سیستم گوارشی بهتر، به خوبی عمل می‌ کند و در نتیجه پوست سالم و درخشان می شود.

۳. تاثیر آویشن در تحریک گردش خون

اسانس آویشن حاوی ترکیبات محرکی است که گردش خون را بهبود می بخشد. با این کار، مناطقی که نیاز به درمان دارند اکسیژن رسانی می ‌شوند. همچنین در دفع سموم موثر است و به شما کمک می کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. افزایش گردش خون باعث می شود پوست شفاف تر و درخشان تر شده و از پیری زودرس آن جلوگیری می شود.

۴. خواص عرق آویشن برای پوست با ضد عفونی آن

آویشن به دلیل داشتن ترکیبات ضد عفونی کننده مثل کاریوفیلن و کامفن، قادر است عفونت بدن و پوست را از بین ببرد. به همین دلیل مصرف آن باعث جلوگیری از بروز جوش و آکنه که منشا اصلی آنها از میکروب و باکتری سطح پوست است، می شود. یکی از خواص آویشن برای پوست، از بین بردن جوش و آکنه است.

خواص درخشان کنندگی آویشن برای پوست

۵. تاثیر آویشن در کاهش استرس پوست

اسانس آویشن این توانایی را دارد که بدن را آرام کند و ریه ها، رگ ها و ذهن شما را باز کند تا استرس و اضطراب را از بین ببرد. روغن آویشن همچنین می تواند به تنظیم هورمون ها کمک کند تا شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید و خلق و خوی خود را نیز تقویت کنید، درست مانند روغن گل رز، روغن مریم گلی و روغن نعناع.

۶. کاهش دهنده چربی طبیعی پوست

اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای درمان پوست های چرب و منافذ مسدود شده هستید، آویشن یک راهکار عالی است. در واقع خواص آویشن برای پوست در مورد از بین بردن چربی یا همان سبوم بیش از حد پوست ثابت شده است.

۷. سرشار از آنتی اکسیدان

مانند بیشتر مواد طبیعی، آویشن حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک کند.

۸. عطر طبیعی و خوشبوی ماسک اویشن برای پوست

اکثر محصولات مراقبت از پوست که در بازار موجود هستند از مواد شیمیایی برای اضافه کردن بوی خوش استفاده می کنند. البته که این کار مفید نیست و چندان توصیه نمی شود؛ زیرا بسیاری از گیاهان و عصاره های طبیعی دارای رایحه ای بهتر، طبیعی تر با قدرت تحریک پذیری کمتر هستند. آویشن یکی از این موارد است که دارای رایحه ای تند و انرژی زا بوده و برای نشاط بخشیدن به شما عالی است.

۹. اسپری آویشن برای مو و افزایش رشد موها

استفاده از روغن آویشن روی پوست سر باعث تحریک رشد مجدد موها می شود. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، روغن آویشن دارای خاصیت ضد باکتریایی و افزایش سرعت گردش خون است که این دو مورد منجر به رشد مجدد موی سر می شوند. پس نتیجه می گیریم که خواص آویشن برای پوست تنها محدود به صورت نبوده و شامل پوست سر نیز می شود.

آویشن برای اعصاب

روش استفاده از خواص آویشن برای پوست در خانه

برای بهره مندی از خواص آویشن برای پوست می توانید از روغن این محصول استفاده کنید. برای این کار باید از یک روغن حامل نیز استفاده کنید. (روغن آویشن یک روغن ضروری است و باید رقیق شود). به این صورت که حدود 3 قاشق غذاخوری روغن حامل مثل روغن بادام را با 5 قطره روغن آویشن مخلوط کنید.

برای تاثیر بیشتر، چند روغن دیگر نیز اضافه کنید. روغن رزماری یا روغن اسطوخودوس عالی عمل می کنند. همه روغن ها را خوب مخلوط کنید، روی پوست صورت یا سر بمالید و خوب ماساژ دهید. می توانید بگذارید ترکیب فوق یک شب تا صبح روی پوست بماند. اما اگر وقت کافی ندارید، یک ساعت صبر کافی است. در نهایت پوست را با یک شوینده ملایم بشویید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، مصرف روزانه توصیه می شود. برای استفاده راحت تر از این روغن، می توانید اسپری آویشن برای پوست تهیه کنید.

مانند هر درمان طبیعی دیگری، این درمان نیز اثرات فوری خود را نشان نخواهد داد. در واقع، ممکن است چند ماه از مصرف شما بگذرد و تازه نشانه هایی از بهبود مشاهده کنید. اما، خواص تسکین دهنده روغن آویشن همراه با مزایای روغن های دیگر باعث می شود تاثیر آن ها روی پوست و مو را به خوبی مشاهده کنید.

ماسک عسل و آویشن برای درمان جوش و لک

اگر از پوست لک دار رنج می برید یا بعد از تمیز کردن عمیق پوست دچار خشکی می شوید، دو درمان طبیعی باورنکردنی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند: آویشن و عسل خام! عسل خام شرایط ملتهب پوست از جمله پسوریازیس و اگزما را تسکین و التیام می بخشد. از طرف دیگر خواص آویشن برای پوست، اثر ضد باکتریایی قوی است که آن را برای درمان بیماری های پوستی مناسب می کند. این دستور همچنین دارای تامانو است، روغنی شگفت انگیز که می تواند بافت اسکار، پوست آسیب دیده و تعدادی دیگر از بیماری های پوستی را ترمیم کند. علاوه بر این، خاک رس سبز فرانسوی نیز دارد که به بیرون کشیدن ناخالصی ها و سموم از پوست شما کمک می کند.

دستور تهیه ماسک صورت آویشن و عسل؛ خواص آویشن برای لک صورت

۱ قاشق چایخوری برگ آویشن خشک را با ۱ قاشق چایخوری عسل خام ترکیب کنید. ۴/۱ قاشق چایخوری روغن تامانو در صورت وجود بریزید. ۲/۱ قاشق چایخوری نیز خاک رس سبز فرانسوی اضافه کنید. البته به جای آن می توانید از خاک رس خانگی نیز استفاده کنید.

نحوه مصرف ماسک آویشن برای لک صورت

با استفاده از آسیاب برقی یا هاون سنتی، برگ های آویشن را آسیاب کنید. سپس آنها را از یک صافی مشبک بسیار ریز الک کنید. پودر آویشن و خاک رس سبز فرانسوی را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس عسل خام و روغن تامانو را با هم مخلوط کنید. اگر پوست خیلی چربی دارید، می ‌توانید روغن تامانو را با یک قاشق چای خوری عسل خام جایگزین کنید. اگر پوست شما بسیار خشک است، می توانید مقدار روغن تامانو را در این دستور دو برابر کنید.

با استفاده از نوک انگشتان خود، ماسک را کاملا روی صورت و گردن خود بمالید. عسل خام این ماسک را بسیار چسبناک می کند تا کاملا یکنواخت و صاف روی پوست باقی بماند. بگذارید این ماسک ۵ تا 10 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب گرم و یک شوینده ملایم بشویید. این دستورالعمل یکی از روش های بهره برداری از خواص عسل آویشن برای پوست بوده و روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مطالعه می کنید.

ماسک آویشن برای پوست

ماسک آویشن و آلوئه ورا

یکی دیگر از خواص آویشن برای پوست، رطوبت رسانی است. این خاصیت را می توانید با اضافه کردن مقداری آلوئه ورا دو چندان کنید. پس اگر پوست شما از نوع خشک و دهیدراته است، این ماسک را حتما امتحان کنید. مقداری آلوئه ورا را در کاسه ای له کرده و چند برگ تازه یا خشک آویشن به آن اضافه نمایید. ماسک به دست آمده را روی پوست قرار داده و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس شستشو دهید.

ماسک آویشن و ماست برای رفع چروک پوست

برای اینکه در سریع ترین زمان ممکن، چین و چروک های صورت خود را از بین ببرید، فقط کافی است سری به آشپزخانه یا نهایتا نزدیک ترین عطاری به محل زندگیتان بزنید. برای ساخت این ماسک به ماست، آویشن، گل ختمی، نعناع و پنیرک نیاز است. همه این مواد را با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به صورت یکنواختی روی پوست صورت خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. استفاده مداوم از این ماسک، چروک های پوست را به طرز شگفت انگیزی کاهش می دهد. پس از خواص ماست و آویشن غافل نشوید.

ساخت مرطوب کننده طبیعی با آویشن

چه پوست شما چرب و مستعد آکنه باشد و چه خشک، استفاده از مرطوب کننده به شما توصیه می شود. چه مرطوب کننده ای بهتر از آویشن؟ اگر به خاطر داشته باشید، چند پاراگراف قبل به خواص آویشن برای پوست و رطوبت رسانی آن اشاره کردیم.

تنها کاری که برای ساخت مرطوب کننده طبیعی باید انجام دهید، این است که یک شیشه کوچک و تمیز بردارید. سپس یک قاشق غذاخوری آویشن خشک در آن بریزید و با روغن طبیعی و دلخواه خود مثل روغن آرگان، کنجد یا جوجوبا ترکیب کنید. اجازه دهید این مخلوط حدود ۲ هفته در یک جای خشک و خنک بماند تا به عمل بیاید. در این مدت هر روز شیشه را تکان دهید.

شاید فکر کنید استفاده از مرطوب کننده طبیعی آویشن برای پوست های چرب اشتباه است؛ اما پوست چرب نیز ممکن است دهیدراته و خشک شود. بنابراین بهتر است حتی برای پوست های چرب نیز از مرطوب کننده استفاده کنید و معجزه این نوع خواص آویشن برای پوست را دست کم نگیرید.

ساخت مرطوب کننده طبیعی با آویشن

خواص آویشن برای پوست و پاکسازی آن

یکی از خواص بخور آویشن برای صورت پاکسازی است. پاکسازی صورت در خانه به شما کمک می کند تا از شر چربی اضافه، منافذ مسدود شده، پیری زودرس و … خلاص شوید. برای ساخت مواد پاکسازی کننده پوست با آویشن فقط کافی است یک کاسه آماده کنید و در آن یک قاشق چایخوری خاک رس را با یک قاشق چایخوری پودر آویشن ترکیب کنید. برای قوام آن می توانید از کمی گلاب یا عسل استفاده کنید. مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی به وجود بیاید. محصول را روی پوست قرار داده و به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

یکی دیگر از دستورالعمل های ساخت محصول پاکسازی کننده پوست، ترکیب آویشن با انجیر است. انجیر به دلیل دانه های ریزی که دارد، قادر است منافذ پوست را به خوبی پاکسازی و عاری از هر گونه چربی اضافه و پسماندهای آرایشی کند. همچنین حاوی انواع ویتامین و آنتی اکسیدان است که پوست را مغذی و شاداب می کنند. برای این کار کافی است انجیر را به خوبی له کرده و برگ های تازه آویشن را به آن اضافه کنید. مواد را خوب له کرده تا عصاره آن خارج شود و سپس روی پوست قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید حدود نیم ساعت روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

موارد احتیاط در استفاده از آویشن برای پوست

از آنجایی که آویشن ممکن است برای برخی افراد حساسیت زا باشد، توصیه می شود قبل از مصرف و بهره مندی از خواص آویشن برای پوست حتما تست انجام دهید. به این صورت که مقدار اندکی از ترکیب روغن آویشن با یک روغن حامل را روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید. مدت زمانی را صبر کنید و اگر واکنش های آلرژیک بروز نداد مصرف را شروع کنید. اما اگر پوست حساسی دارید، حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

  • ۰ نظر
  • ۲۴ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۷
  • شیرین جهانی