مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

سلام خوش آمدید

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

نگاهی کوتاه به تاریخچه فرنچ ناخن

فرنچ در واقع یک کلمه فرانسوی است که اصل آن فرنچ مانیکور به معنای زیبایی یا طراحی ناخن‌های دست و پا می‌باشد. از لحاظ تاریخی، بسیاری معتقدند که فرنچ مانیکور اولین بار در قرن نوزدهم و در فرانسه استفاده شده است. اما این موضوع بسیار جای بحث دارد و بسیاری نیز با آن مخالف هستند. مخالفان معتقدند فرنچ مانیکور فرانسوی نه در فرانسه ایجاد شده است و نه توسط یک تبعه فرانسوی.

به باور این گروه، فرنچ در واقع اختراع یک آمریکایی بود. بر این اساس، اولین‌بار در اواخر سال 1978 جف پینک، بنیانگذار برند اورلی، فرنچ مانیکور را ابداع کرد. سپس توسط مکس فاکتور، پدر لوازم آرایشی مدرن پاریس، به کار گرفته شد. برخی دیگر حتی می‌گویند فرنچ، اولین بار در اواخر دهه 1800 نیز دیده شده است.

البته این موضوع که مانیکور فرانسوی در چه زمانی و در کجا معرفی شد، چندان مهم نیست. چیزی که وجود دارد این است که در قرن نوزدهم، این تکنیک به یکباره رواج زیادی پیدا کرد. بعد از آن، تعدادی از سالن‌های ناخن فرانسوی از فرنچ جهت تکمیل زیبایی زنان استفاده کردند. این آغازی برای استفاده از فرنچ مانیکور در کشورهای دیگر همچون آمریکا بود.

طرح فرنچ ناخن
طرح کلاسیک فرنچ ناخن

رواج پیدا کردن فرنچ ناخن

بر این اساس بازیگران زن آمریکایی از جمله مهمترین گروه‌هایی بودند که از فرنچ ناخن استقبال و از آن استفاده کردند. اما به تدریج علاوه بر بازیگران و یا افراد مشهور، زنان عادی نیزبه این تکنیک علاقه نشان دادند و به تقلید از افراد مشهور فرنچ ناخن را انجام دادند. این روند تا دهه 1930 ادامه یافت. تا جایی که بسیاری از زنان، فرنچ مانیکور را به عنوان بخشی از زیبایی مورد استفاده قرار دادند. اما در اواخر این دهه و آغاز جنگ جهانی دوم، زنان به دلایل مشکلات اقتصادی شروع به یادگیری فرنچ مانیکور و انجام آن در خانه‌های خود کردند.

در نهایت، این روش زیبایی ناخن به دلیل سادگی و این‌که متعلق به یک بازه زمانی کوتاه نبود، در بسیاری از کشورها نیز رواج یافت و به بخش مهمی از زیبایی ناخن‌ها تبدیل شد. هر چند بعدها علاوه بر فرنچ، سایر روش‌های زیبایی برای ناخن نیز به کار گرفته شد. البته اهمیت فرنچ ناخن تنها به بعد زیبایی آن محدود نمی‌شود، بلکه از نظر اشتغال و درآمدزایی نیز جایگاه خاصی در بسیاری از کشورها پیدا کرده است. در هر صورت حالا که تا حدودی با تاریخچه فرنچ ناخن آشنا شدید بد نیست بدانید که اصلا فرنچ ناخن چیست.

 

فرنچ ناخن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فرنچ کردن در اصل بر روی ناخن‌های تقریبا بلند انجام می‌شود. در فرنچ، قسمت بلندی ناخن به شکل نواری با رنگ سفید و قسمت پایه با رنگ صورتی، بژ، یاسی، یا یک رنگ شفاف و براق‌کننده پوشش داده می‌شود.

فرنچ ناخن توسط افراد ماهر در زمینه ناخن انجام می‌شود. البته ممکن است برخی از افراد با توجه به استعداد و خلاقیت خود بتوانند ناخن‌های خود را فرنچ کنند. هر چند این کار کمی سخت است؛ اما غیرممکن نیست. اگر علاقه‌مند به طراحی ناخن باشید، با کمی تمرین و آموزش بعد از مدتی می‌توانید فرنچ ناخن را بدون ایراد و به درستی انجام دهید.

اما این توضیحات شامل تمام مراحل فرنچ نیست، بلکه پیش از فرنچ کردن نیاز است اقداماتی نیز بر روی ناخن‌ها انجام شود. از جمله این کارها به مواردی همچون پاکسازی ناخن‌ها، شکل دادن ناخن‌ها و در نهایت مرطوب کردن آن‌ها اشاره شده است. اما اگر بخواهیم جزئی به این موضوع نگاه کنیم، فرنچ کردن شامل چندین مرحله است. مراحلی که یادگیری آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا خود در خانه به فرنچ کردن بپردازید.

فرنچ ناخن در منزل
فرنچ ناخن در منزل

مرحله 1: ناخن‌ های خود را آماده کنید

قبل از شروع، ابتدا باید ناخن‌های کثیف تمیز شوند. اگر لاک دارند، لاک آن‌ها را با استون یا لاک پاک‌کن پاک کنید. در صورت نیاز، باید مقداری از ناخن کوتاه شود و به کمک یک سوهان ناخن، مرتب و یک‌دست شوند. بعد از تمام این کارها باید دست یا پای خود را به خوبی بشویید و سپس خشک کنید.

خرید لاک ناخن پاستل

آشنایی با مشخصات لاک ناخن پاستل:

  • پوشش کامل
  • ماندگاری طولانی
  • فرمولاسیون بی ضرر
  • تاریخ انقضای طولانی مدت
  • رنگ بندی متنوع
  • دارای رنگ های براق و معمولی
  • کشور مبدا برند: ترکیه

 

مرحله 2: پاهای خود را در آب خیس کنید

در پروسه فرنچ ناخن، این قسمت بسیار مهم است. در این مرحله مقداری نمک اپسوم به ظرفی اضافه می‌شود و ممکن است چند قطره اسانس تسکین دهنده مانند اسطوخودوس، گل رز و گریپ فروت نیز آن اضافه شود. سپس پاها و دست‌ها باید به مدت 10 تا 20 دقیقه در این محلول قرار بگیرند. این کار به جوان سازی، آرامش و التیام پوست کمک می‌کند تا برای مراحل بعدی آمادگی لازم را داشته باشد.

مرحله 3: شست و شوی مجدد دست‌ و پا

در این مرحله مجددا نیاز است دست‌ها و پاها شسته شوند. زمانی که دست‌ها و پاها از آب گرم خارج شدند باید شسته شده و با یک حوله، تمیز شوند. در این مرحله معمولا از یک لایه‌بردار برای تمیز کردن و تقویت پوست و ناخن‌ها استفاده می‌شود.

مرحله 4: مرطوب کردن

در مرحله 4، پوست و ناخن با یک کرم یا محلول مرطوب‌کننده و آبرسان، آبرسانی می‌شود. آبرسانی نقش مهمی در تقویت پوست و ناخن‌ها وهمچنین پوست اطراف ناخن دارد.

مرحله 5: از صاف کننده کوتیکول استفاده کنید

بعد از آن که دست یا پای خود را داخل آب قرار دادید، پوست‌های اضافی اطراف ناخن نرم می‌شوند. صاف کننده کوتیکول برای نرم کردن پوست اطراف ناخن‌ها و از بین بردن پوست‌های زائد اطراف ناخن‌ها است. البته خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد. به راحتی اطراف ناخن را حالت دهید و پوست‌های مرده و اصافه را بچینید.

مرحله 6: ناخن‌ های خود را رنگ کنید

در این قسمت ناخن‌ها با یک لاک ناخن با رنگ‌های کم رنگ مثل صورتی کم‌رنگ و کرم به عنوان زمینه پدیکور فرانسوی رنگ می‌شوند. بعد از زدن لاک زمینه باید منتظر شوید تا لاک به خوبی خشک شود. روش‌های خشک شدن لاک را در مراحل بعدی توضیح دادیم. اگر لاک زمینه به لایه دیگری احتیاج داشت، پس از خشک شدن کامل لایه اول، یک لایه دیگر بزنید و مجدد آن را خشک کنید.

مرحله 7: اقدام به فرنچ ناخن‌ها

حالا به بخش اصلی رسیدیم. در این مرحله با هدف گیری درست، یک لاک سفید انتخاب می‌شود. سپس به صورت افقی روی نوک ناخن‌ها قرار می‌گیرد. برای فرنچ کردن به جای لاک سفید می‌توانید از محصولی به نام مداد ناخن هم کمک بگیرید.

خرید مداد ناخن یوبه

آشنایی با مشخصات مداد ناخن یوبه:

  • مناسب برای فرنج
  • رنگ سفید طبیعی
  • استفاده آسان
  • ماندگاری و دوام بالا
  • کشور سازنده آلمان

 

خرید دستگاه خشک کن آرایش ناخن 2 کاره تاچ بیوتی مدل TB-1439

 

مرحله 8: اجازه دهید لاک ناخن خشک شود

در این قسمت باید کمی صبر کرد تا لاک کاملا خشک شود. برای خشک شدن لا‌ک‌های ژلیش معمولا از دستگاه‌های مخصوص خشک‌کننده لاک ناخن استفاده می‌شود. لاک‌های ساده نیز با روش‌هایی مانند آب سرد استفاده به سرعت خشک می‌شوند. پس روش خشک کردن لاک شما به نوع آن بستگی دارد.

مرحله 9: لایه نهایی

در این مرحله، برای ظاهر نهایی، یک لایه «تاپ کت» روی ناخن زده می‌شود. برای این‌که ظاهر ناخن‌ها یک‌دست و زیباتر شود، باید یک لایه دیگر از لاک شفاف ناخن نیز زده شود. تاپ کت یا لاک شفاف به زیبایی بیشتر، شفافیت و ماندگاری بیشتر لاک کمک خواهد کرد.

مرحله 10: استفاده از اسپری خشک کن

این مرحله، مرحله پایانی است. در این مرحله برای نهایی شدن کار مجددا باید از دستگاه لاک‌خشک‌کن استفاده کرد. اسپری خشک‌کننده نیز گزینه خوبی برای این کار است.

 

 

15 مدل متفاوت فرنچ و طراحی ناخن 

 

 

  • ۰ نظر
  • ۳۰ فروردين ۰۲ ، ۱۵:۱۶
  • شیرین جهانی

خواص گلاب برای پوست

گلاب، نام یک مایع معطر و خوشبو است که از تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می‌آید. از گلاب استفاده‌های بسیاری می‌شود، از جمله استفاده در محصولات مراقبت پوستی، استفاده در عطرها و یا حتی برای طعم دار کردن غذا از این مایع معطر استفاده می‌شود. جالب است به شما بگوییم که تولید و استفاده از گلاب سابقه بسیاری دارد و به قرون وسطی باز می‌گردد. در ادامه به معرفی خواص گلاب برای پوست و مو می‌پردازیم.

 

فواید گلاب برای پوست

کمک به تسکین پوست تحریک شده

خاصیت ضد التهابی گلاب، یکی از مهم ترین خواص این ماده است. گلاب چون خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک بسیاری کند. حتی در برخی موارد می‌توان تحریک پوست ناشی از اگزما را هم به کمک گلاب تسکین داد. پس اگر دچار حساسیت و خارش شدید از گلاب استفاده کنید.

کاهش قرمزی پوست از خواص گلاب برای پوست و مو

از قدیم گلاب را به عنوان یک محصول برای زیبایی می‌شناختند. این ماده باعث زیبا شدن چهره می‌شود چون اگر روی صورتتان از گلاب استفاده کنید به کاهش قرمزی پوست شما کمک زیادی خواهد کرد. گلاب خاصیت ضد باکتریایی دارد و سبب کاهش آکنه می‌شود و از طرف دیگر خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کم شدن قرمزی پوست و پف صورت می‌شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی گلاب

گلاب همانطور که گفتیم از گل سرخ به دست می‌آید. گلبرگ‌ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی بوده که این مسئله به محافظت از سلول‌ها در مقابل آسیب کمک می‌کنند. به طور کلی باید بگوییم آنتی اکسیدان به هر ماده‌ای گفته می‌شود که بتواند فرآیند اکسیداسیون در بدن را مهار کند. مطالعات نشان می‌دهند، آنتی اکسیدان‌های موجود در گلاب پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها را دارند که این مسئله باعث ایجاد محافظت سلولی خواهد شد.

درمان جوش صورت و لک صورت

همانطور که پیش از این گفتیم گلاب به زیبایی چهره کمک بسیاری می‌کند. گلاب می‌تواند از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و جوش‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد. شما می‌توانید به کمک گلاب چربی اضافی پوست را بگیرید که در نهایت منجر به کاهش و درمان جوش صورت شما خواهد شد ضمن این که پوست شما را به خوبی آبرسانی می‌کند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

 

اگر روی پوست صورتتان لک دارید برای کم رنگ کردن لک کافیست یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را در یخچال قرار دهید و هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.

درمان جای جوش و لک با گلاب

بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

گلاب پر از خاصیت است که یکی دیگر از خواص آن برای پوست، خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. اگر دچار زخم و بریدگی روی پوستتان شدید می‌توانید از این ماده استفاده کنید چون گلاب علاوه بر بهبود سریع تر زخم‌ها، به تمیز نگه داشتن محل بریدگی کمک می‌کند و با عفونت‌های ناشی از بریدگی و سوختگی مقابله خواهد کرد.

نرم و خوش رنگ کردن لب‌ها

اگر دوست دارید لب‌های خوش رنگ و نرمی داشته باشید از معجزه گلاب غافل نشوید! برای نرم نگه داشتن لب‌ها و جلوگیری از پوسته شدن آن‌ها هر شب قبل از خواب مقداری گلاب روی لب‌های خود بمالید.

اگر می‌خواهید کمی هم رنگ به لب‌هایتان ببخشید لازم است یک ریشه چغندر را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و اجازه دهید در برابر آفتاب خشک شوند. بعد تکه‌های چغندر خشک شده را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند. مقداری گلاب را با پودر به دست آمده مخلوط کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب بزنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید. این مخلوط شبیه به یک ماسک لب عمل می‌کند. با این تفاوت که درنهایت به لب‌ها رنگ هم می‌دهد.

خواص گلاب برای پوست و مو

خاصیت ضد پیری

در برخی از محصولات آرایشی مشاهده می‌کنیم که گلاب هم به کار رفته است. استفاده از گلاب در محصولات آرایشی برای کاهش چین و چروک پوست صورت است چون این ماده دارای اثرات ضدپیری و ضد چروک است. شما می‌توانید هر روز مقداری گلاب روی پوست خود اسپری کنید تا از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و مانع بروز پیری زودرس شوید.

خاصیت ضد میکروبی

از دیگر خواص گلاب برای پوست و مو خاصیت ضد میکروبی آن است. اسانس روغنی و عصاره گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه‌های استافیلوکوک اورئوس (عامل بروز آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و … است و به همین خاطر به سالم ماندن پوست کمک شایانی می‌کند.

درمان کننده پاشنه پای ترک خورده

یکی دیگر از فواید گلاب کمک به درمان ترک پاشنه پا است. البته این ماده به تنهایی نمی‌تواند ترک را درمان کند و لازم است در کنار آن از گلیسیرین هم کمک بگیرید. گلیسیرین خاصیت نرم کنندگی دارد و پوست پا را نرم می‌کند، گلاب هم ویتامین‌های A، B3، C، D، و E دارد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را هم برای پوستتان فراهم خواهد کرد.

برای درمان ترک پا به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و قبل از خواب روی پاشنه‌ها و کف پای خود بمالید. صبح روز بعد پاها را با آب ولرم بشویید.

رفع آفتاب سوختگی و بثورات پوستی

اگر مدت زیادی جلوی نور آفتاب بوده‌اید و دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، برای رفع این مشکل حدود ۱۰ عدد برگ ریحان مقدس را بکوبید و ۲۰۰ میلی لیتر گلاب به آن اضافه کنید. سپس ترکیب به دست آمده را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود. بعد از چند ساعت می‌توانید ترکیب حاصله را از یخچال بیرون بیاورید و بر روی پوست آسیب دیده اسپری کنید. این ترکیب شگفت انگیز خاصیت خنک کنندگی دارد و به آرام کردن پوست آفتاب سوخته کمک بسیاری می‌کند.

گلاب برای کاهش پف چشم

آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب از جمله دلایلی هستند که منجر به بروز پف چشم می‌شوند. گلاب می‌تواند دور چشم را آب‌رسانی کرده و پوست اطراف چشم را احیا و نرم کند. پیش از این هم گفتیم که ضدالتهاب بودن یکی دیگر از خواص گلاب است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر پف دور چشم یا حلقه تیره دور چشم دارید بدون هیچ نگرانی از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کنید تا مشکلتان رفع شود.

اگر پف دور چشمتان به خاطر خستگی و کم‌خوابی است می‌توانید یک شیشه گلاب که چند ساعت در یخچال بوده را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود بزنید. پنبه را آرام روی پلک نگه دارید تا پف چشم را کم کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین ببرد.

فواید گلابگلاب یک پاک ‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش یک محصول بسیار ضروری برای افرادی است که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. اما بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش موجود در بازار دارای الکل و مواد شیمیایی بوده و باعث خشک شدن پوست می‌شوند. اگر پوست حساسی دارید گلاب را به عنوان یک پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم است، به شما معرفی می‌کنیم. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید می‌تواند به خوبی آرایش شما را پاک کند.

برای تهیه پاک کننده آرایش کافیست دو قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید و به کمک پنبه تمیز تمام صورت خود را با آن پاک کنید.

خرید دستمال مرطوب آرایش پاک کن سون کوئین

مشخصات دستمال مرطوب آرایش پاک کن سون کوئین:

  • نرم‌کننده و مرطوب‌کننده قوی
  • جوان‌کننده و شاداب‌کننده
  • تاثیر گذاری سریع
  • حاوی عصاره گلاب
  • مناسب پوست معمولی

 

مرطوب کننده پوست و آب‌رسانی به پوست

یکی از دلایلی که پوست می‌تواند به سرعت خشک و پیر شود، کمبود آب است. اگر پوست دچار کمبود آب شود علاوه بر پیری زودرس، دچار قرمزی، حساسیت و حتی خارش  هم خواهد شد. پس بهتر است علاوه بر نوشیدن آب به مقدار کافی، همیشه از آب‌رسان برای پوست استفاده کنید.

یکی از بهترین خواص گلاب برای پوست و مو ، خاصیت آب ‌رسانی آن است که نرمی و لطافت را به پوست هدیه می‌دهد و رطوبت مورد نیاز پوست را تا حد زیادی تامین می‌کند. برای آب‌رسانی به پوست می‌توانید مستقیم از گلاب روی پوستتان استفاده کنید یا کمی گلاب را به کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. درخشندگی و شفافیت پوست نتایج افزایش رطوبت خواهد بود.

گلاب برای پوست

 

کرم مرطوب کننده دیپ سنس حاوی گلاب بوده و مناسب استفاده برای دست و صورت است. این کرم مرطوب کننده به آبرسانی پوست کمک می‌کند و باعث کاهش قرمزی آن می‌شود.

خرید کرم مرطوب کننده دست و صورت دیپ سنس حاوی گلاب

مشخصات کرم مرطوب کننده دست و صورت دیپ سنس حاوی گلاب :

  • مرطوب کننده و آبرسان
  • کاهش قرمزی پوست
  • بازیابی حس طروات و شادابی پوست
  • مناسب انواع پوست به ویژه پوست‌های حساس

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

اگر می‌خواهید پوست شفاف و جذابی داشته باشید، استفاده از تونر را در مراحل روتین پوست خود حتما قرار دهید چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی ‌مانده مواد آرایشی را که پاک کننده آرایش نتوانسته پاک کند، به خوبی تمیز می‌کند.

همچنین تونر در کنار پاک‌کنندگی، می‌تواند PH پوست را هم به خوبی تنظیم ‌کند و باعث متعادل سازی پوست صورت شود.

گلاب یک ماده طبیعی است که می‌توان از آن به عنوان تونر استفاده کرد. استفاده منظم از گلاب کمک می‌کند چربی اضافی پوست گرفته شود و از ایجاد جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیر پوستی جلوگیری خواهد کرد. می‌توان گفت استفاده از گلاب به عنوان تونر بهتر از تونرهایی با پایه مواد شیمیایی است چون گلاب هم از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و هم تونرهای شیمیایی ممکن است پوست را به مرور خشک کنند.

اگر می‌خواهید از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید کافیست آن را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود.

خواص گلاب برای پوست و مو

 

تونر گلاب عارضی فاقد ترکیبات شیمیایی بوده و کاملا طبیعی می‌باشد. این تونر خاصیت جوان کنندگی و شاداب کنندگی دارد و برای پوست صورت، گردن، لب و بدن مناسب است.

خرید تونر گلاب عارضی

مشخصات تونر گلاب عارضی:

  • جوان کننده و شاداب کننده
  • فاقد ترکیبات شیمیایی و کاملا طبیعی
  • رفع استرس، آرام بخش
  • دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی
  • مناسب صورت، گردن، لب، بدن

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

خواص گلاب برای مو

پس از اینکه فواید گلاب برای پوست را بررسی کردیم حالا نوبت این موضوع است که شما را با فواید گلاب برای مو آشنا کنیم. از فواید این ماده خوشبو برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت کوتیکول مو
  • جلوگیری و درمان شوره سر
  • بهبود رشد موها

خواص گلاب برای مو

تقویت کوتیکول مو با گلاب

موهای سالم در هرچه زیباتر شدن چهره نقش موثری ایفا می‌کنند اما گاهی اوقات با وجود تمام تلاشی که می‌کنیم تا موهای سالمی داشته باشیم، نتیجه مورد نظر را نمی‌گیریم. جالب است بدانید که مصرف گلاب باعث تقویت کوتیکول موها شده و در طول روز موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد. توصیه می‌کنیم برای داشتن موهای سالم و درخشان، گلاب را روی موهایتان اسپری کنید تا به کمک این ماده از خشکی و شکنندگی موها در امان باشید.

جلوگیری و درمان شوره سر با گلاب

زمانی که پوست سر تحریک شده و پوسته پوسته می‌شود، می‌گوییم دچار شوره سر شده‌ایم. اگر می‌خواهید شوره به سراغتان نیاید از گلاب کمک بگیرید. گلاب خواص آنتی‌ باکتریایی دارد و از پوست سر در برابر التهاب و عفونت محافظت می‌کند.

بهبود رشد موها با گلاب

همه دوست دارند موهای سالم و زیبایی داشته باشند و خبر خوب این است که شما به کمک گلاب می‌توانید به این خواسته برسید و موهای خود را بلند و زیبا کنید. مصرف گلاب باعث بهبود چرخش خون در پوست سر شده و سرعت رشد موها را بالا می‌برد. شما می‌توانید بعد از اینکه موها را با شامپو شست و شو دادید روی سرتان مقداری گلاب ریخته و آرام روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار به تقویت فولیکول‌ها و در نتیجه رشد مو کمک بسیاری خواهد کرد.

  • ۰ نظر
  • ۲۹ فروردين ۰۲ ، ۱۷:۱۴
  • شیرین جهانی

مراقبت از مو‌ها و حفظ سلامت آن‌ها نیازمند توجه به اصول خاصی است که به صورت مداوم باید به آن‌ها توجه شود. در کنار تاثیرات مخربی که آلودگی‌ هوا، تابش نور خورشید، تماس مواد شوینده مرغوب، تغذیه تا مناسب و مصرف برخی داروها بر روی سلامت موها دارند، رطوبت نیز در بسیاری از موارد به ایجاد آسیب‌های جدی در ساختار موها منجر خواهد شد. ممکن است بار‌ها بعد از حمام کردن و شستن موهای خود بدون این‌که به خشک کردن اصولی آن‌ها دقت کنید به دلیل خستگی زیاد و نداشتن انرژی کافی برای خشک کردن موها به تخت خواب رفته باشید. این در حالی است که خوابیدن با موهای خیس عوارض چشم گیری را به دنبال خواهد داشت.

چنانچه خوابیدن با موهای خیس برای شما به عادت تبدیل شود، در دراز مدت نشانه صدمات جدی و چشمگیر آن را بر روی مو‌های خود مشاهده خواهید کرد. اما عوارض خوابیدن با موهای خیس چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را کاهش داد؟ در ادامه این مقاله دلایل ضرورت پرهیز از خوابیدن با موهای خیس را بررسی کرده و نکاتی را که به شما برای خشک کردن استاندارد مو‌ها کمک می‌کند عنوان خواهیم کرد.

چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟

همانطور که گفته شد تاثیر رطوبت بر روی مو‌ها در بسیاری از موارد به ایجاد عوارض و مشکلات جدی می‌انجامد. برای جلوگیری از بروز این آسیب‌ها در موهای خود لازم است حتما نسبت به خشک کردن مو‌‌ها بعد از حمام توجه نشان دهید. در ادامه مهمترین عوارض خشک نکردن موی سر را معرفی می‌کنیم.

خشک شدن موها و ایجاد شوره سر

زمانی که بدون خشک کردن مو‌ها سر بر روی بالش می‌گذارید بخش قابل توجهی از چربی ضروری مو‌ها به بالش انتقال یافته و موهای شما این میزان از روغن مفید را از دست خواهد داد. کاهش چربی ضروری مو‌ها باعث خشک شدن و ایجاد شکنندگی در تار‌ها و ساقه‌های مو می‌شود.

زمانی که چربی ساقه‌های مو کاهش یابند باکتری‌هایی که در سطح پوست سر و تار‌های مو وجود دارند به ایجاد شوره سر سرعت می‌بخشند. تولید شوره نه تنها باعث بروز خارش و التهاب آزاردهنده می‌شود بلکه ظاهر نامطلوبی را به مو‌ها داده و از زیبایی مو می‌کاهد.

در بلاگ موتن رو بخوانید: درمان قطعی شوره سر با پنج محصول فوق العاده

 

شکنندگی تار‌های مو

مو‌های خیس و مرطوب نسبت به موهای خشک ضعیف‌‌تر هستند و میزان آسیب پذیری آن‌ها به مراتب بیشتر است بنابراین مو‌های خیس شما در اثر فشار‌های محیطی به سادگی شکسته شده و دچار صدمه می‌شود.

گرچه حرارت سشوار یا یون‌ها و الکتریسیته ساکنی که در نتیجه تماس باد سشوار با ریشه‌ها و ساقه‌های مو به بروز صدمه و آسیب در موها سرعت می‌دهند، اما این موضوع به معنای آن نیست که خوابیدن با موهای خیس و مرطوب ضرر کمتری نسبت به خشک کردن موها با سشوار دارد. وقتی با موهای خیس سر بر روی بالش می‌گذارید اصطکاک بالش با مو‌ها در حالتی که مو‌های شما ضعیف و آسیب پذیر هستند، منجر به بروز صدمات جدی در تار‌های مو شده و زمینه ایجاد موخوره را فراهم می‌کند.

خشن شدن و ایجاد گره در موها

وقتی از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده می‌کنید و موهایتان را در زمان مناسب شانه می‌زنید میزان حالت پذیری موها افزایش یافته و فرم طبیعی آن‌ها حفظ خواهد شد. این در حالی است که خوابیدن با موهای خیس باعث گره خوردن تارهای مو با یکدیگر می‌شود و مو‌ها حالتی وز و خشن به خود می‌گیرند.

به این ترتیب لازم است برای برگرداندن حالت طبیعی به موهای خود زمان و انرژی بیشتر صرف کنید. ضمن اینکه گره خوردن مو‌ها در یکدیگر باعث می‌شود شانه شدن مو‌ها سخت‌تر شده و در هنگام شانه زدن برخی از داروهای مو از ریشه جدا شوند که این موضوع ریزش مو و ضعیف شدن ریشه‌ها را افزایش می‌دهد.

افزایش ریزش مو

همانطور که اشاره شد موهای خیس شکنندگی و آسیب پذیری بیشتری دارند و به همین دلیل است که شانه زدن مو‌های خیس باعث افزایش ریزش موها خواهد شد. خشک شدن مو‌ها، وز شدن مو‌ها، گره، خوردن مو‌ها و بروز عفونت‌های قارچی و باکتریایی در کنار کشیده شدن تارهای مو در نتیجه اصطکاک با بالش به ریزش مو‌ها سرعت می‌دهند.

ریزش مو باعث کاهش اعتماد به نفس شده و برای همه ناخوشایند است. در بلاگ موتن رو روش های درمان ریزش مو در طب سنتی را بخوانید.

بروز عفونت‌های باکتریایی و قارچی

قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب به سرعت رشد کرده و تکثیر می‌یابند. خوابیدن با موی خیس باعث می‌شود رطوبت مو‌ها با بالش تماس یافته و گرما سر و صورت نیز در کنار این محیط مرطوب فضایی مناسب جهت رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد کنند. در صورتی که به دلیل خوابیدن با موهای خیس دچار عفونت‌های باکتریایی و قارچی شوید ممکن است این نوع بیماری‌ها را به سایر افراد نیز منتقل کنید از این رو لازم است برای حفظ سلامت خود و اطرافیان پیش از خشک کردن مو‌ها وارد رختخواب نشوید.

بروز سرما خوردگی و سردرد

یکی از مهمترین رفتارهایی که باعث ایجاد سرماخوردگی و سر درد می‌شود، بی توجهی به خشک کردن موها است. رطوبت موها برای تبخیر شدن به گرما نیاز دارند و این گرما از هوای محیط اطراف و همچنین پوست شما گرفته می‌شود. بنابراین خطر بروز سرماخوردگی در نتیجه خوابیدن با موهای خیس افزایش خواهد یافت. بهتر است برای جلوگیری از سرماخوردگی و سردرد خصوصا در روزهای سرد سال حتما بعد از خشک کردن مو‌ها وارد رختخواب شوید.

ایجاد جوش و آکنه

باکتری‌هایی که در اثر رطوبت  و گرما بر روی پارچه بالش تجمع یافته‌اند به راحتی به پوست صورت منتقل می‌شوند و این موضوع زمینه‌ساز به وجود آمدن جوش و آکنه بر روی پوست خواهد بود. بنابراین خوابیدن با موهای خیس نه تنها باعث ایجاد آسیب در موها می‌شود، بلکه ممکن است سلامت و زیبایی پوست صورت را نیز دچار مشکل کند.

چطور عوارض خوابیدن با موی خیس را کاهش دهیم؟

برای اینکه بتوانید عوارض خوابیدن با موهای خیس را به حداقل برسانید، می‌توانید روش‌هایی زیر را در دستور کار قرار دهید:

بستن یا بافتن مو‌ها

برای این که عوارض خوابیدن با موی خیس را کاهش داده و فرمی زیبا به موهای خود بدهید می‌توانید موهایتان را به صورت گوجه‌ای بالای سر ببندید یا آن‌ها را ببافید. البته این اقدامات نیز باید پس از گرفتن خیسی مو‌ها در حالی که مو‌ها مرطوب هستند انجام شود.

روسری بپوشید

برای اینکه اصطکاک بین مو‌ها و بالش به ریزش موها منجر نشود از روسری نخی یا ابریشمی در هنگام خواب استفاده کنید تا از عوارض خوابیدن با موی خیس کاسته شده و مو‌هایتان وز و بد حالت نشوند.

استفاده از روبالشی ابریشمی

یک روبالشی ابریشمی کمک می‌کند اصطکاک بین بالش و مو‌ها کمتر شده و پوستتان تمام رطوبت خود را از دست ندهد. پارچه‌های ابریشمی مقدار آب کمتری را جذب کرده و از تجمع باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن فندق میزان جذب رطوبت توسط مو‌ها را کمتر کرده و با کاهش دادن جذب آب توسط کوتیکول‌ها از ایجاد شکستگی و تورم در ساقه های مو جلوگیری می‌کنند.

نکات مهم شانه کردن و خشک کردن مو

اگر می‌خواهید موهایی سالم داشته باشید، این نکات را حین خشک کردن و شانه زدن موها به یاد آورید:

  • مو‌های خیس خود را شانه و برس نکشید و اجازه دهید ۸۰ درصد رطوبت مو‌ها خشک شود و سپس به شانه کردن اقدام کنید.
  • برس یا شانه خود را دو تا سه بار در هفته با آب و صابون بشویید.
  • در زمان شانه کردن موها سرتان را به سمت پایین نگه دارید و موها را از پشت گردن به سمت پیشانی شانه بزنید و بعد از پیشانی به سمت پشت برگردانید.
  • برای این که موهایتان لطیف و درخشان باشد در پایان شستشوی مو از آب سرد استفاده کنید.
  • موهایتان را دو تا سه بار در طول روز شانه بزنید.
  • برای اینکه موهایتان سریعتر خشک شوند آن‌ها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید.
  • بعد از خارج شدن از حمام از حوله‌های لطیف یا پارچه‌های نخی برای خشک کردن مو استفاده کنید و آن‌ها را بر روی موهایتان قرار دهید تا به مرور خشک شوند.
  • برای خشک کردن مو‌ها با سشوار دستگاه را روی سرعت یا حرارت پایین یا متوسط تنظیم کنید.
  • برای این که حرارت سشوار به ریشه مو صدمه نزند آن را در فاصله مناسب از مو‌ها بگیرید و به طور پی در پی جا به جا کنید.
  • قبل از استفاده از سشوار یا سایر ابزار‌های حرارتی از کرم‌های ضد حرارت برای موهای خود استفاده کنید.
  • برای اینکه مو‌هایتان ضعیف یا وز نشود حوله یا پارچه را با فشار و سرعت روی مو‌ها کشید.
  • تا زمانی که حداقل نیمی از رطوبت مو‌ها خشک نشده‌اند از سشوار استفاده نکنید و به هیچ عنوان مو‌های کاملا خیس را در معرض باد یا حرارت سشوار قرار ندهید.

 

  • ۰ نظر
  • ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۱۶:۰۰
  • شیرین جهانی

با ریمل حجم دهنده چشمانی درشت و گیرا برای خود بسازید

ریمل یکی از پر کاربرد ترین لوازم آرایشی است که استفاده از آن باعث بلند تر و حجیم تر نشان دادن مژه ها می شود. به همین دلیل آنها را در دسته ی حجم دهنده ها طبقه بندی می کنیم. زیبایی چشم پس از مصرف ریمل چند برابر می شود. نقش ریمل در درشت تر و جذاب تر نشان دادن چشم ها غیر قابل انکار است. همین مساله ریمل را پای ثابت میز آرایشی بسیاری از خانم ها کرده است. نکات مهمی در نحوه ی انتخاب این محصول آرایشی فوق العاده وجود دارد که توجه به آنها بسیار ضروریست. ما با معرفی بهترین های این زمینه، شما را در انتخاب مورد ایده آل و مناسب تان یاری خواهیم کرد.

 

خیلی از دوستانی که با مشاورین ما در ارتباط هستند و از آنها درخواست معرفی محصول دارند، این سوال پر تکرار را می پرسند ” ریمل خوب چی بخرم ” در پاسخ به این سوال و به این دلیل که چشم ها مهمترین نقش را در بهتر کردن آرایش صورت دارند، به عبارتی همانند آرایش لب، آرایش چشم نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و انجام باید در اولویت باشد، تصمیم گرفیتم تا مقاله ای در این رابطه بنویسیم.

در انتخاب ریمل وسواس به خرج دهید!

ریمل تماس نزدیکی با بافت حساس چشم دارد و در صورت تقلبی بودن و یا عدم مرغوبیت، می تواند باعث بروز مشکلات چشمی، التهاب و حساسیت شود. به همین خاطر نسبت به انتخاب این محصول باید وسواس بیشتری به خرج داد و بهترین آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمود. در ادامه ی این مطلب قصد معرفی 5 مدل ریمل حجم دهنده ی باکیفیت و پرفروش داریم 

 

تاثیر ریمل بر زیبایی و گیرایی چشم

تاثیر ریمل بر زیبایی و گیرایی چشم

 

چه ریملی بخریم؟

چند نکته در رابطه با انتخاب ریمل عرض می کنیم و بعد از آن به معرفی محصولات می پردازیم. در انتخاب ریمل اولین فاکتور مهم توجه به فرمول آن است. فرمولی که فاقد مواد شیمیایی مضر باشد و پایه گیاهی داشته باشد، بهترین ترکیب است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در انتخاب بهترین ریمل های حجم دهنده، شکل برس (ضخیم، شانه ای، باریک، خمیده و …) و سایز آن است. شکل برس با توجه به سلیقه ی خریدار تعیین می شود و سایز برس نیز رابطه مستقیم با حجم دهندگی آن دارد. هرچه سایز بزرگتر باشد مژه های شما نیز حجیم تر و برجسته تر خودنمایی می کنند. بهترین ریمل، ریملی است که روی مژه ها سبک باشد و به هیچ عنوان پخش نشود و ایجاد سیاهی و حساسیت نکند.

 

بهترین ریمل های حجم دهنده

بهترین ریمل های حجم دهنده

1. ریمل چشم اسنس مشکی مدل I Love Extreme Volume

یکی از بهترین ریمل چشم های موجود در فروشگاه اینترنتی بانه گالری که بیشتر اوقات ناموجود است و در صورت موجود کردن به دلیل محبوبیت بسیار بالا، سریعا تمام شده و همه نمونه های آن ثبت سفارش می شوند. این ریمل دارای فرچه ای حتی بزرگتر نسبت به سایر ریمل چشم های بازار است که حجم دهندگی بهتری را نتیجه می دهد، استفاده از مواد بسیار با کیفیت با رنگ دانه های فوق مشکی و قابلیت عدم پخش شدن مواد، از جمله دیگر ویژگی ریمل چشم اسنس مشکی صورتی اصل می باشد. این محصول دارای فرچه مویی است که مانع از به هم چسبیدن مژه ها می شود. این محصول را می توان به عنوان بهترین مارک ریمل چشم حجم دهنده خارجی حتی برای چشم های حساس نیز معرفی کرد که خاصیت پر پشت کننده پی خوبی دارد.

 

راه های تشخیص ریمل اسنس اصلی از تقلبی!

راه های تشخیص ریمل اسنس اصلی از تقلبی!

 

2. ریمل حجم دهنده پانک دوسه

یکی دیگر از بهترین مارک های ریمل چشم حجم دهنده خارجی، دوسه می باشد این محصول که نام آن پانک است از این برند می باشد و یکی از بهترین محصولات موجود در فروشگاه بانه گالری است، قیمت ریمل چشم پانک دوسه، مناسب است و نسبت به ویژگی هایی که دارد بسیار به صرفه می باشد، ویژگی های این محصول به صورت زیر می باشند :

  • دارای خاصیت حجم دهندگی بسیار خوبی است.
  • می تواند مژه ها را پر پشت کرده و حتی بلند تر نیز نشان دهد.
  • هیچ گونه چسبندگی ایجاد نکرده و حتی ساختار فرچه آن به صورتی است که باعث جدا شدن مژه ها نیز می شود.
  • ضد حساسیت می باشد، از ایجاد الرژی جلوگیری می کند، زیرا مواد آن با کیفیت است.
  • ماندگاری بالایی دارد ضد آب نیز می باشد و به آسانی با عرق کردن، گریه کردن و مواردی از این قبیل پخش نمی شود.

 

 

3. ریمل چشم گلدن رز فرچه مویی حجم دهنده

گلدن رز نسبت به برند های دیگر برند جدیدتری است، اما کیفیت محصولاتش بسیار بالا می باشند، همانند محصولی که در این پاراگراف به عنوان یکی از بهترین مارک های ریمل چشم حجم دهنده و پر پشت کننده خارجی که برای عروس نیز مناسب است به شما معرفی می نماییم، بله درست است، از این ریمل چشم بسیار از میکاپ آرتیست ها به عنوان بهترین ریمل برای عروس استفاده می کنند، زیرا ویژگی های بسیار خوبی دارد که به صورت زیر می باشند :

  • کاملا ضد اب است و به آسانی پاک نمی شود و به همین دلیل ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد
  • مانع از به هم چسبیدن مژه ها می شود
  • دارای فرچه مویی بسیار با کیفیتی است
  • مواد آن بسیار با کیفیت است، حالت مایع خوبی دارد و از رنگ دانه های فوق مشکی تشکیل شده است.
  • خاصیت حجم دهنده گی بسیار بالایی دارد

 

ریمل چشم حجم دهنده گلدن رز

ریمل گلدن رز

 

4. ریمل حجم دهنده اتود سی سی

اگر به دنبال محصولی ارزان قیمت و با کیفیت می گردید، ما این ریمل فوق العاده حجم دهنده خوب از برند اتود با نام : ریمل حجم دهنده اتود سی سی اصل را معرفی می کنیم. این محصول دارای یک برس یا همان فرچه ژله ای بسیار با کیفیت است که از پخش شدن مواد جلوگیری می کند، مژه ها را از هم جدا می کند، به چسبیدن مواد روی مژه ها کمک می کند و خراب نیز نمی شود. از دیگر ویژگی های این محصول به عنوان یکی از بهترین مارک های ریمل چشم حجم دهنده خارجی باید به موارد زیر اشاره نمود :

  • دارای خاصیت ضد حساسیت
  • 24 ساعته با ماندگاری بالا
  • رنگ دانه های بسیار غنی و مشکی
  • مواد گیاهی و بدون ضرر

 

ریمل چشم حجم دهنده فرچه ژله ای اتود cc

ریمل چشم حجم دهنده فرچه ژله ای اتود cc

 

5. ریمل حجم دهنده رنگی هدی بیوتی

ریمل های رنگی طرفداران خاص خود را دارند و برای مراسمات و مواقع به خصوصی استفاده می شوند، محصولی که در این پاراگراف معرفی می کنیم، مناسب میکاپ ارتیست ها است، زیرا ممکن است برای شما در طول سال، نهایتا یک یا دو بار و یا شاید هم کمتر کاربرد داشته باشد، این ریمل چشم حجم دهنده از برند هدی بیوتی به عنوان یکی از بهترین مارک های لوازم آرایشی به ویژه ریمل چشم خارجی می باشد که به صورت پک 4 عددی تشکیل شده از چهار رنگ محبوب عرضه می شود. رنگ های موجود در این پک : مشکی، آبی، قهوه ای و بنفش می باشند، لازم به ذکر است که ریمل چشم رنگی هدی بیوتی، کیفیت بسیار بالایی دارد، از ماندگاری خوبی برخوردار است و محصولی بسیار کاربر پسند است.

 

ریمل رنگی هدی بیوتی پک 4 عددی

ریمل رنگی هدی بیوتی پک 4 عددی

 

6. ریمل چشم حجم دهنده مک سی سی

این محصول نمونه اورجینال آن نیست، بلکه های کپی اما با کیفیت بسیار بالایی است که باز خارجی می باشد و به جرات می توان آن را در لیست بهترین مارک های ریم چشم حجم دهنده خارجی قرار داد، زیرا همانطور که گفته شد، کیفیت خوبی دارد، دارای ویژگی های زیادی است و حتی می تواند بهترین ریمل حجم دهنده برای عروس نیز باشد. قیمت ریمل چشم حجم دهنده مک سی سی بسیار مناسب است و از فروشگاه بانه گالری قابل سفارش است. ویژگی های این محصول به صورت زیر می باشند:

  • کاملا ضد آب : به صورتی که با عرق کردن و … پاک نمی شود و یا پخش نخواهد شد
  • بافت نرم و سبکی دارد و سنگینی مواد آن روی پلک هایتان احساس نخواهد شد
  • بدون پخش شدن
  • علاوه بر حجم دهندگی دارای قابلیت بلند کننده و حالت دهنده نیز می باشد
  • ضد حساسیت است
  • از بهترین مواد ساخته شده است
  • همچنین دارای فرچه بسیار با کیفیت است که از به هم چسبیدن مژه ها جلوگیری کرده و مواد را بسیار به خوبی روی مژه های شما پخش می کند.

 

ریمل حجم دهنده سی سی مک

ریمل حجم دهنده سی سی مک

 

7. ریمل چشم بارین بیوتی اورجینال پوکه طلایی

این محصول به تازگی در بانه گالری موجود شده، اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، بسیار محبوب می باشد و خاصیت حجم دهندگی فوق العاده بالایی نیز دارد. بارین بیوتی یک مارک ریمل خوب و ارزان به حساب می آید و به عنوان یکی از بهترین مارک های تولید لوازم آرایشی ارزان نیز شناخته می شود، به ویژه ریمل های حجم دهنده خارجی این برند بسیار محبوب می باشند، این محصول را به عنوان یک ریمل فوق العاده حجم دهنده برای عروس ها و استفاده میکاپ آرتیست ها تولید کرده است. قیمت ریمل حجم دهنده بارین بیوتی بسیار مناسب است و ویژگی های آن ینز به صورت زیر می باشند :

  • ضد آب با ماندگاری بالا
  • مانع از ریزش مژه ها
  • مانع از به هم چسبیدن مژه ها
  • حجم دهنده و بلند کننده مژه ها
  • مواد کاملا گیاهی
  • دارای فرچه مویی حرفه ای

 

ریمل چشم حجم دهنده بارین بیوتی پوکه طلایی

 

8. ریمل حجم دهنده کالیستا بیوتی نقره ای

اگر برای شخصیت مژه های خود اهمیت قائلید ریمل حجم دهنده کالیستا بیوتی مدل BB EXPRESS را امتحان کنید. پیشنهادی ویژه و موثر که تمام توقعات شما را از یک ریمل ایده آل برآورده می کند. به این دلیل بدون هیچ معرفی و مقدمه این این محصول را به شما معرفی نمودیم، زیرا می دانیم که مژه ها تاثیر فوق العاده ای در زیبایی ظاهر افراد دارند و دارا بودن مژه هایی بلند، پر رنگ، براق و پرپشت شما را بسیار جذاب می کند و چشمان شما را درشت تر نشان می دهد، همین امر سبب شد که آرایش چشم یکی از مهم ترین و قدیمی ترین انواع میکاپها نیز باشد که نشان دهنده ی اهمیت چشمان شماست. ریمل حجم دهنده کالیستا Calista نقره ای یکی از محبوب ترین و متداول ترین و بهترین ریمل حجم دهنده خارجی است که اثر قابل توجهی بر جلوه ی چشم نواز دیدگان شما می گذارد و با تفکیک مژه ها، کاری می کند که چشم های شما بزرگتر به نظر برسد.

 

استفاده از ریمل حجم دهنده کالیستا بیوتی Calista اصل نقره ای رنگ

 

9. ریمل حجم دهنده استی لادر دابل ویر double wear

برند استی لادر نیز یکی از ده برند معروف تولید لوازم آرایشی در دنیا و بهترین مارک ریمل چشم حجم دنده و پر پشت کننده خارجی است. ریمل حجم دهنده ای که در این صفحه قصد معرفی آن به شما را داریم، مدل Sumptuous Extreme است که توسط این شرکت یعنی استی لادر ساخته شده است و هم اکنون طرفداران بسیاری از گوشه و نقاط جهان دارد. این ریمل با ترکیب بهترین مواد، رنگدانه های مشکی و بسیار باکیفیتی برای حجم دادن مژه های شما دارد. غلظت مواد ریمل به میزان بسیار متوسطی است که سبب می شود روی مژه های شما احساس سنگینی ایجاد نشود. ریمل چشم حجم دهنده استی لادر به خوبی می تواند مژه های شما را فرم و حالت دهد، برای کسانی که دارای مژه های کم پشت هستند بسیار می تواند کاربردی باشد چرا که پر پشت کردن مژه ها از اصلی ترین کار این ریمل پرطرفدار است.

 

ریمل فرچه حرفه ای استی لودر

ریمل فرچه حرفه ای استی لودر

 

10. ریمل حجم دهنده کاپریس کویین Caprice بنفش

به عنوان آخرین مورد از لیست بهترین ریمل چشم های حجم دهنده خارجی باید این محصول را به شما معرفی کنیم، محصولی از برند کاپریس کویین با رنگ بنفش، که بسیار بسیار محبوب است و مورد استفاده میکاپ آرتیست ها و افراد زیادی قرار گرفته است، ریمل چشم کاپریس Caprice رنگ بنفش از ترکیبات بسیار با کیفیتی ساخته شده و ماندگاری و دوام بالایی روی چشم ها دارد و در عین حال پاک کردن آن نیز بسیار راحت است، البته بهتر است برای پاک کردن این محصول از مژه هایتان از آرایش پاک کن استفاده کنید، اما به هر حال این یک مزیت است که پاک کردن آن راحت و بدون دردسر و یا چسبیدن مژه ها به هم و کنده شدن آن ها است.

این محصول دارای یک فرچه منحنی است که اگر کمی در وبسایت ها مختلف و معتبر جستجو کرده و در باره ویژگی های یک ریمل خوب مطالعه نمایید، متوجه می شوید که نمونه خوب از این لوازم آرایشی چشم باید دارای فرچه منحنی باشد.

 

 

موادی که در داخل قوطی این محصول قرار دارند، از تازه ترین ترکیبات ساخته شده و همچنین به دلیل فروش بالایی که دارد سریعا تمام شده و نمونه های جدیدی از آن موجود می شوند که این موضوع می تواند خیال شما را از بابت خشک نبودن مواد داخل بسته بندی و قوطی آن و تازه بودنش راحت نماید. ریمل چشم حجم دهنده کاپریس بنفش مورد نظر، یک نمونه حجم دهنده است که باعث پر پشت شدن مژه های شما و نتیجتا بزرگ تر نشان دادن چشمانتان و ناحیه اطراف آن می شود. در ادامه سایر ویژگی های مهمی که این محصول برای شما دارد را نیز با هم بررسی خواهیم نمود.

 

سخن آخر

اگر به دنبال آرایش چشم زیبایی هستید و به چشم هایتان اهمیت می دهید،  سین دخت در پاراگراف های بالا، سعی کردیم به سوال شما یعنی در واقع دلیل نوشتن این مقاله این است که پاسخی کامل داده و  10 مورد از بهترین ریمل چشم های حجم دهنده و پرپشت کننده خارجی برای استفاده عروس، شخصی و میکاپ آرتیست ها را در این مقاله به شما معرفی نماییم

  • ۰ نظر
  • ۲۳ فروردين ۰۲ ، ۲۳:۱۶
  • شیرین جهانی

استفاده از رتینول در روتین پوستی، راز داشتن پوستی صاف و شفاف است. در ادامه این مقاله همراه باشید تا این ماده موثره را به شما معرفی کنیم.

رتینول چیست؟ آیا تا به حال نام رتینول را شنیده اید؟ رتینول، یکی از ترکیبات اساسی محصولات مراقبت از پوستی است که تاثیرات معجزه آسایی در حفظ زیبایی و سلامت پوست دارد و متخصصین پوست، استفاده از محصولات حاوی رتینول را به همه توصیه می کنند. احتمالا، حالا که کمی با این ماده فوق العاده برای پوست آشنا شده اید، در ذهنتان سوالاتی شکل بگیرد که آیا رتینول عوارضی برای پوست ایجاد نمی کند؟ آیا می توان از رتینول بدون نسخه پزشک استفاده کرد و چه محصولاتی حاوی رتینول هستند؟

برای اینکه پاسخ روشن و کاملی از سوالات خود بگیرید، در ادامه این مقاله، با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا رتینول را به شما معرفی کنیم و فواید معجزه آسا رتینول در افزایش شفافیت و زیبایی پوست را به طور تخصصی بررسی کنیم.

رتینول چیست؟

رتینول، نوع طبیعی رتینوئید بدون نسخه است که در فرمولاسیون کرم ها و محصولات مراقبت از پوستی وجود دارد و در پوست به اسید رتینوئیک (شکل فعال ویتامین A) تبدیل می شود و با افزایش گردش سلولی و تحریک تولید کلاژن، خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده و موجب بهبود بافت پوست می شود. از رتینول، در اکثر محصولات مراقبت از پوستی به خصوص کرم های ضد چروک و سفت کننده پوست، یافت می شود. رتینول، می تواند کلاژن سازی پوست را تقویت کند و به آسیب‌های ناشی از نور خوشید کمک می کند.

همچنین، در کاهش لکه‌های قهوه‌ای و منافذ غیرعادی پوست، تاثیر چشمگیری دارد. معجزه رتینول، بازسازی پوست و افزایش شادابی و شفافیت پوست است. پیشنهاد می کنیم در زمان استفاده از رتینول، از دیگر محصولات جوانسازی پوست نیز استفاده کنید تا اثرگذاری رتینول بیشتر شود. بهترین ماده برای استفاده همزمان با رتینول ویتامین C است.

رتینول چه تاثیری روی پوست دارد؟

بهتر است یک سوال بهتر بپرسیم. رتینول چه کاری انجام نمی دهد؟ این ماده موثره فوق العاده در فرمولاسیون اکثر محصولات مراقبت از پوستی، موجب تنظیم و کنترل چربی پوست شده و در نتیجه، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. همچنین، با پاکسازی منافذ پوستی، اجازه می دهد که چربی اضافی پوست از طریق منافذ فولیکول های مو، خارج شود.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد رتینول، می توان به تحریک و تسریع گردش سلولی و بازسازی سلول های پوستی اشاره کرد که موجب روشن شدن پوست شده و با افزایش تولید کلاژن، سبب سفت شدن بافت پوست و جلوگیری از شلی و افتادگی پوست صورت می شود. از دیگر تاثیرات تخصصی رتینول روی پوست، می توان به کاهش هایپرپیگمانتاسیون پوست با با لایه برداری سلول های سطحی پوست اشاره کرد.

فواید معجزه آسا رتینول

حالا که متوجه شده اید رتینول چیست، به سراغ تاثیرات معجزه آسا آن روی پوست می رویم. اگر از خطوط ریز و چروک پوستی، کدری و تیرگی پوست صورت یا جوش و آکنه پوستی خسته شده اید، چاره مشکل شما، استفاده از محصولات پوستی حاوی رتینول است. در واقع رتینول، یک ماده ضروری و موثر در کرم های ضد پیری به شمار می رود. رتینول و رتینA، موجب افزایش و تحریک تولید کلاژن شده و به جوانسازی و سفت شدن پوست کمک می کنند.

جالب است بدانید، تجویز‌شده توسط پزشک، در درمان جوش سر سیاه، جوش سر سفید و بسته شدن منافذ پوستی موثر است و باعث پاکسازی پوست و کنترل ترشح چربی و سبوم پوست می شود. با استفاده از محصولات حاوی رتینول در روتین مراقبت از پوستی روزانه تان، می توانید از ایجاد جای جوش و لک پوستی نیز پیشگیری کنید. استفاده از کرم های حاوی رتینول، برای بیماران مبتلا به پسوریازیس (صدفک) نیز توصیه می شود.

تفاوت بین رتینول و رتینوئید چیست؟
طبق گفته انجمن پوست آمریکا، رتینوئیدها یک اصطلاح جامع برای محصولات موضعی مبتنی بر ویتامین A هستند. در واقع رتینول، زیرمجموعه و یکی از انواع رتینوئید هست که می توانید آن را بدون نسخه خریداری کنید. (رتینیل پالمیتات و رتینالدئید ترکیبات جایگزین OTC است که می توانید روی برچسب محصولات مراقبت از پوستی نیز مشاهده کنید. یکی از دوستان نزدیک Retin-A است، یک رتینوئید مصنوعی نسخه ای که مانند اسید رتینوئیک عمل می کند.) اسامی رتینوئیدها، انواع و نقاط قوت بسیاری دارند که رتینول یکی از آنهاست. رتینول و رتینوئید برای کاهش علائم پیری پوست، لک، کدری و بسیاری از مشکلات پوستی موثر هستند.

عوارض رتینول روی پوست چیست؟
در صورتی که از رتینول، به صورت صحیح استفاده نکنید و یا به این ماده حساسیت داشته باشید، ممکن است پس از استفاده، پوستتان دچار خارش، قرمزی، التهاب یا پوسته پوسته شدن شود. زیرا رتینول، یک ماده فعال است و جای تعجب ندارد که پوست به آن واکنش نشان دهد. بنابراین، برای اینکه پوست شما به رتینول عادت کند، از مصرف دو تا سه شب از رتینول در هفته شروع کنید و به مرور، تعداد استفاده از آن را افزایش دهید. آکادمی پوست آمریکا هشدار می دهد که پس از زدن رتینول به پوست، رتینول همچنان می تواند پوست شما را به آفتاب حساس کند. پس زدن ضد آفتاب پس از استفاده از رتینول را فراموش نکنید.

از چه سنی باید مصرف رتینول را شروع کرد؟
اگر پوست خشک، قرمز، ملتهب و حساس دارید، حتما قبل از شروع مصرف رتینول، با پزشک متخصص مشورت کنید. اما به طور کلی، در پایان دوران نوجوانی و آغاز دوران جوانی، یعنی بعد از 20 سالگی می توانید استفاده از محصولات حاوی رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. اگر از سن 20 سالگی، استفاده از رتینول را آغاز کنید، از بروز چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کنید؛ اما در سنین بالاتر، استفاده از محصولات حاوی رتینول، جنبه درمانی برای مشکلات پوستی را دارد.

همچنین، در صورتی که پیش از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوستی، از رتینول استفاده کنید؛ همواره پوستی شاداب و جوان خواهید داشت و روند پیری پوستتان کند می شود. توجه داشته باشید که اگر همچنان درگیر جوش های ناشی از بلوغ هستید، ابتدا جوش و آکنه های پوستی را درمان کنید و سپس، از رتینول در روتین مراقبتی از پوستتان استفاده کنید. استفاده از رتینول پس از 30 سالگی، بسیار ضروریست؛ چرا که باعث ترمیم و جوانسازی سلول های پوستی شده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و در سن سی سالگی، پوست مستعد چین و چروک است و رتینول، پوستتان را از افتادگی و پیری نجات می دهد.

معرفی سرم ضد چروک اوردینری حاوی رتینول 0.5%
اگر تصمیم گرفته اید که رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید، می خواهیم یک محصول فوق العاده غنی شده با رتینول را به شما معرفی کنیم. سرم ضد چروک حاوی رتینول 0.5% اوردینری، یک سرم معجزه آسا برای کاهش چین و چروک و افزایش شادابی پوست است. در واقع، اکسیر جوانی پوست شما، سرم ضد چروک اوردینری است. سرم رتینول اوردینری با افزایش میزان سوخت و ساز و ایجاد سلول های تازه پوستی موجب جوانسازی، روشن شدن پوست و افزایش میزان کلاژن پوست می شود و به مرور، افتادگی و چین و چروک پوستی را کاهش داده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود.

لینک خرید سرم رتینول اوردینری با بهترین قیمت

شما با انواع پوست و از سن 20 سال به بالا، می توانید از سرم رتینول اوردینری اصل استفاده کنید تا با کند کردن روند پیری پوست، جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که اگر پوست جوش دار و مستعد آکنه دارید، در هفته اول مصرف ممکن است به طور موقت، با افزایش جوش و آکنه های پوستی تان مواجه شوید. توجه داشته باشید که رتینوئیدها، با لایه برداری پوست، می توانند پوست را نسبت به اشعه های آفتاب حساس تر کنند؛ بنابراین، حتما پس از زدن رتینول، از یک ضد آفتاب مناسب و استاندارد استفاده کنید.

سخن آخر
رتینول، یک ماده فعال فوق العاده برای کند شدن روند پیری پوست و افزایش میزان کلاژن سازی پوست است. رتینول، تاثیرات معجزه آسایی روی پوست دارد و می تواند در کاهش مشکلات پوستی به خصوص لکه و چین و چروک پوستی، تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مقاله، تلاش کرده ایم تا پاسخ روشن و کاملی به سوال ” رتینول چیست؟” بدهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، با فواید شگفت انگیز رتینول در جوانی و شادابی پوست به خوبی آشنا شوید و بتوانید از این ماده بی نظیر در روتین مراقبت از پوستی تان، برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست استفاده کنید.

شما از کدام محصول پوستی حاوی رتینول استفاده می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین کرم حاوی رتینول کدام است؟

امروزه، در محصولات ضد چروک و ضد پیری، رتینول وجود دارد. شما می توانید از انواع کرم های حاوی رتینول از برندهای معتبر استفاده کنید.

رتینول کدام ویتامین است؟

رتینول، از مشتقات ویتامین A است.

آیا سرم رتینول برای شفافیت پوست موثر است؟

بله. همه محصولات مراقبت از پوستی حاوی رتینول، سبب جوانسازی و افزایش شادابی و شفافیت پوست می شوند. شما می توانید از سرم ضد چروک اوردینری حاوی رتینول 0.5% استفاده کنید و شاهد تاثیرات معجزه آسا آن روی شادابی و جوانسازی پوستتان باشید.

 

  • ۰ نظر
  • ۱۷ فروردين ۰۲ ، ۱۷:۰۰
  • شیرین جهانی