مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

سلام خوش آمدید

۱۵ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

نقد و بررسی : شامپو کراتینه ویتامین E

موهات رو آبیاری کن!

تثبیت رنگ مو
بهبود مو خوره
آبرسان به ساقه مو
افزایش مقاومت و انعطاف­ پذیری مو
تقویت کننده مو
افزایش دهنده حجم مو

تثبیت رنگ و ترمیم مو با شامپو کراتینه ویتامین E تراست!

این شامپو موجب افزایش مقاومت و انعطاف­ پذیری مو می‌شود و بمنظور تقویت و افزایش حجم موها طراحی شده است.
افرادی که موهای فر و مجعد دارند، بیشتر با مشکلاتی نظیر خشکی و شکنندگی مو مواجه هستند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد موهای صاف و براق داشته باشید، بهتر است از محصولات حاوی کراتین استفاده کنید.
کراتینه کردن موها یکی از روش های رایج برای صاف کردن موها است. کراتین یک نوع پروتئین است که در مو، دندان و ناخن وجود دارد. زمانی که مو با کمبود کراتین مواجه می‌شود نرمی خود را از دست می‌دهد و شکننده و مجعد می‌شود. بنابراین بهتر است برای تامین کراتین مو از شامپو کراتین استفاده کنید.
این شامپو با فرمولاسیون ویژه به منظور ترمیم بافت مویرگ‌ها و با خاصیت آب‌بندی کردن کراتین، موهای فر را نرم و صاف می‌کند.
همچنین این شامپو به بافت مویرگ‌ها نفوذ کرده و با اثر طولانی مدت مانع از مجعد شدن دوباره موی می‌شود. این شامپو براقی و درخشش را به موهای شما برمی‌گرداند.

 

ویژگی توضیحات
حجم 400 میل
فرم محصول شامپو
جنسیت مصرف کننده عمومی
نوع مو انواع مو
کاربرد ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده، نرم کننده، آبرسان به ساقه مو، افزایش مقاومت و انعطاف­ پذیری مو، تقویت کننده مو، افزایش دهنده حجم مو
زمان مصرف هنگام استحمام
نحوه مصرف موهای مرطوب خود را به مقدار مناسبی شامپو آغشته کرده و پس از 1 دقیقه آبکشی نمایید
نوع عصاره بادام شیرین، کیوی، سیب، هلو، دانه انگور، چای سبز، مریم گلی، ختمی، بابونه، کالاندولا، دم اسب، جو دوسر، گزنه، رزماری، جلبک دریایی، اسطوخودووس، زیتون، مورد
ویتامین B5, B6, F, E
شرایط نگهداری دور از دسترس کودکان و نور آفتاب
نوع بسته بندی پت
مدت انقضا 3 سال پس از تولید
تاییدیه Swiss Fine Cosmetic
شماره ی تاییدیه 1905
شماره پروانه بهداشت 48/10024

 

  • شیرین جهانی
کجا اسپری بزنیم

عطر زدن احتمالا آخرین (و البته سریع‌ترین) کاری است که موقع آماده شدن می‌کنید. اما احتمالا تاکنون به نحوه استفاده از عطر فکر نکرده‌اید و گمان می‌کنید عطر زدن که کاری ندارد! در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. اینکه چقدر و کجا اسپری باید استفاده شود، نکته مهمی است که در ماندگاری عطر شما بسیار تاثیر دارد. بنابراین قبل از اینکه به سالم بودن عطرتان فکر کنید و بخواهید به دلیل ماندگاری پایین عطر دیگری بخرید، 5 مرحله ساده زیر را بخوانید. شرط می‌بندیم بعد از مطالعه این موارد و عطر زدن به این صورتی که آموزش می‌دهیم، نظرتان درباره ماندگاری عطرتان عوض خواهد شد.

1. عطر را روی پوست‌تان نمالید

احتمالا دیده باشید که برخی افراد عطر را روی مچ دست می‌زنند و مچ‌ها را به هم می‌مالند. در واقع این کار یکی از اولین عادت‌های عطری است که آموخته‌ایم (و احتمالا یکی از سخت‌ترین کارها ترک کردن آن باشد!). اما در وهله اول فارغ از اینکه کجا باید اسپری کرد، مالیدن عطر روی پوست، باعث می‌شود نت‌های بالایی قبل از اینکه به مشام شما برسند محو و تبخیر شوند. این بدان معناست که نت‌های رایحه‌ای که شما را مشتاق خرید آن عطر کرده، هرگز به پوست‌تان منتقل نمی‌شود.

به جای مالیدن عطر روی پوست، باید صبر کنید تا عطرتان به آرامی با چربی‌های طبیعی پوست‌تان ترکیب شود؛ این همان چیزی است که عطرتان را ماندگار می‌کند. همچنین مالیدن عطر به پوست باعث ایجاد اصطکاک شده و گرمای حاصل از آن رایحه را تغییر می‌دهد. بنابراین کجا باید اسپری زد؟ در بخش بعد به این سوال پاسخ می‌دهیم.

2. کجا اسپری بزنیم؟

عطر را روی نقاط نبض‌تان اسپری کنید. اما این نواحی کجا هستند؟ نقاط نبض شما در قسمت داخلی مچ دست، داخل آرنج، زیر ناف، پشت لاله گوش و زانوهاست؛ یعنی دقیقا در قسمت‌هایی که رگ‌های‌تان در نزدیک‌ترین حالت به پوست‌تان قرار دارند. بنابراین با لمس این نواحی، می‌توانید نبض‌تان را احساس کنید. این نقاط گرم روی بدن، گرمای اضافی بدن را ساطع کرده که به پخش طبیعی عطر کمک می‌کند.

کجا اسپری بزنیم

3. کجا اسپری عطر را نگه داریم؟

عطرها (البته بسته به قیمت‌شان) از ارزشمندترین دارایی‌های ما هستند. اگر شما هم مانند ما هستید و با ادکلن موردعلاقه‌تان مانند جواهر رفتار می‌کنید، دانستن این نکته برایتان جالب خواهد بود: نگهداری عطر در حمام و جاهایی که با رطوبت و بخار سر و کار دارد، ممنوع است.

در واقع آب، رطوبت و تغییرات شدید دما می‌تواند ترکیبات عطر را تغییر داده و عمر مفید عطرتان را کم کند. علاوه بر این هر نوع نور، به ویژه نور آفتاب، می‌تواند عطرتان را خراب کند. پس باید کجا اسپری را نگهداری کرد؟ پاسخ: در جایی سرد، تاریک و خشک؛ مانند کمد اتاق خواب و کشوی دراور. این کار باعث می‌شود عطرتان مدت طولانی‌تری سالم و قابل استفاده بماند.

4. اسپری کنید و زیر آن راه بروید!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حجم انبوه عطر دیگران احساس خفگی کنید؟ قاعدتا این حس اصلا جالب نیست. نکته اصلی برای خوشایند به مشام رسیدن عطرتان و نداشتن تند و تیزی زیاد این است که عطر را در همه جا پخش کنید و آن را در نقطه‌ای خاص نزنید. در واقع به یاد داشته باشید عطر صرفا باید مکمل رایحه طبیعی بدنتان باشد؛ نه اینکه کاملا آن را پنهان کند.

به جای اینکه سر تا پای‌تان را عطر بزنید، عطر را روی نقاط نبض‌تان بمالید و سپس کاری را انجام دهید که ما آن را «اسپری و قدم زدن» می‌نامیم. به این صورت که عطر را جلوی‌ خودتان اسپری کنید، سپس مستقیما داخل آن بروید و به عقب برگردید. با این کار لایه سبکی از عطر روی لباس‌تان باقی می‌ماند و مطمئن می‌شوید که بدون زیاده روی، جایی از قلم نیفتاده است.

5. با خیال راحت روی لباس اسپری کنید

تا اینجای مقاله حتما متوجه شده‌اید که کجا باید عطر را اسپری کرد. اما فارغ از نقاطی که گفتیم، کمی عطر زدن روی لباس یک راه عالی برای حفظ رایحه خوشایند آن در تمام طول روز است. فقط قبل از این کار مطمئن شوید جنس لباس‌تان به گونه‌ای نیست که لکه روی آن می‌ماند (مثلا روی لباس‌های ابریشمی نباید عطر زد).

عطرها با پارچه‌ها متفاوت از پوست واکنش می‌دهند؛ بنابراین احتمالا با اسپری کردن روی لباس، بوی سبک‌تر و کمی متفاوتی خواهید شنید. سعی کنید مقداری از عطر را روی هوا اسپری کنید و لباس‌های‌تان را در آن بچرخانید یا کمی عطر روی آستر داخلی لباس‌تان بزنید. نتیجه اینکه رایحه ملایمی از عطر مورد علاقه‌تان هر جا که بروید، همراه شما خواهد بود.

  • شیرین جهانی
تونیک مو چیست

موها نقش بسیار تاثیرگذاری در زیبایی ظاهری ما دارند. از دوران باستان تاکنون، آرایش موها به صورت مداوم توسط زنان و مردان انجام می شده و امروزه هم با همان میزان اهمیت ولی به شکل و شمایلی متفاوت از گذشته وجود دارد. این عضو شگفت انگیز درست همانند دیگر اعضای بدن، مثل قلب، شش ها و ریه نیازمند مراقبت و نگه داری است. همانطور اگر به چشم های خود اهمیت ندهید آن ها را در معرض خطر قرار داده اید، همانگونه که در صورت عدم توجه به پوست، آن را دچار آسیب و چروک خواهید کرد؛ بدون توجه و اهمیت به موها نیز به مرور زمان زیبایی، درخشش، خوش حالتی و حجم بالای آن را از دست خواهید داد. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است؛ پس پیش از ایجاد آسیب در موها چه به دلایل داخلی که می تواند کمبود ویتامین باشد و چه از طریق عوامل خارجی که می تواند عوامل محیطی مانند فیلترهای UV، استفاده از رنگ موی نامناسب و … باشد؛ از موهایتان محافظت کنید. اما چطور؟ پاسخ به سوال تونیک مو چیست تمام آن چیزی است که برای مراقبت از موها به آن نیاز دارید.

چگونه موهایی سالم تر داشته باشیم؟

اگر بخواهیم محافظت از موها را به چند مرحله تقسیم بندی کنیم، حفظ پاکیزگی موها، در درجه اول قرار می گیرد. شستشوی مرتب موها به وسیله یک شامپوی مناسب با جنس موها، با کیفیت و فاقد مواد صابونی و شیمیایی می تواند تا حد مطلوبی حفظ زیبایی و شادابی موهای ما را بر عهده بگیرد. چرا؟ با شستشوی موها منافذ کف سر از آلودگی ها و چربی های اضافه پاکسازی می شوند و  به این ترتیب راه های تنفسی باز شده و اکسیژن رسانی به خوبی به ریشه موها انجام خواهد شد. پس قبل از پاسخ به سوال تونیک مو چیست مطمئن شوید ساده‌ترین کارهای مراقبت‌ مو را انجام می‌دهید.

یکی دیگر از فواید شستشوی مرتب موها، افزایش گردش خون در کف سر است. این فرآیند کمک می کند تا تغذیه به خوبی به بافت سلولی منتقل شده و در نتیجه ریشه موها تقویت شود. استفاده از شامپوی مناسب که فاقد ترکیبات صابونی باشد می تواند به عنوان یاری رسان شما در مسیر داشتن موهایی سالم تر عمل کند؛ چرا که عدم وجود ترکیبات صابونی سبب می شود تا تنظیم PH در کف سر انجام شده و دچار خشکی، اگزما و التهاب نشوند.

موهای سالم با تونیک مو

قدم بعدی در محافظت از موها، تقویت آن ها به کمک ترکیبات مغذی است. در این قدم می توان به ماسک ها، ویتامین های به خصوص خوراکی، تونیک رویش مجدد مو و … اشاره کرد. به کمک این مواد می توان لطافت را به موها بازگرداند و مواد مغذی مورد نیاز آن ها که منجر به افزایش حجم موها می شود را در اختیارشان قرار داد. ویتامین های مانند E، A، زینک، B و … اگر به صورت منظم و به اندازه کافی استفاده شوند می توانند نقش موثری بر عهده بگیرند.

ماسک ها نیز در دو گروه داخل حمام و پس از حمام قرار می گیرند. ماسک مو داخل حمام پس از استفاده نیازمند شستشو بوده و نوع دوم آن ها نیازی به شستشو با آب ندارند. هر دو نوع این محصولات می توانند ساقه موها را تقویت کرده و خوش حالت تر نمایند. اما یک محصول دیگر نیز وجود دارد که هم بر ریشه موها و هم ساقه آن ها تاثیرگذار است. این دسته از محصولات را تونیک ضد ریزش و یا تونیک رویش مجدد مو می نامند. اما هیر تونیک یا تونیک مو چیست؟

چرا موها می ریزند؟

پیش از آن که به بررسی راه های افزایش حجم و رشد مو و پاسخ به سوال تونیک مو چیست بپردازیم، بهتر است در ابتدا بدانیم که چرا موها می ریزند، کم حجم می شوند و یا حالت خود را از دست می دهند. به وجود آمدن علائم نامبرده در موها می تواند دلایل متفاوت داشته باشد. حاملگی، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین، بیماری های خاص، استفاده از داروهای شیمیایی، عوامل ارثی و … همگی می توانند در کاهش رشد موها و تغییر و تضعیف حالت آن ها تاثیرگذار باشند.

در مواردی مانند تاثیرات داروهای شیمیایی و یا عوامل ارثی پیشگیری و درمان خاصی وجود ندارد. به عنوان مثال داروهای بیماری سرطان تاثیر مستقیمی بر رویش موها دارند و پس از بهبود و پایان دوره درمان، زمانی که داروهای شیمیایی دیگر استفاده نمی شوند، رشد موها به صورت خود به خودی آغاز می شود. در عوامل ارثی نیز فرد به صورت ژنتیکی پس از 30 سالگی و به مرور زمان دچار ریزش مو می شود و ریشه ی موهایش را از دست خواهد داد. در چنین موردی نیز درمان های دارویی و ویتامینی تاثیرگذار نیستند و تنها چیزی که می تواند موهای آن ها را مجددا بازپروری کند، کاشت و پیوند مو است. اما در موارد دیگر مانند کمبود ویتامین ها، تاثیرات فیلترهای UV، استفاده بیش از حد از رنگ موها و مواد دکلره را می توان به کمک ویتامین های خوراکی، ماسک ها و تونیک های مو پیشگیری و درمان نمود.

درمان ریزش مو با تونیک

تونیک تقویت کننده مو چیست؟

تونیک واژه فرانسوی کلمه تونر، عصاره ای گیاهی است که جهت شفاف کردن، تسکین دادن و گاهی تحریک کردن پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. این کالا به طور معمول با موادی مانند عصاره گلیسیرین، آب، الکل و یا ترکیبات روغنی دیگر ترکیب شده و به عنوان استعمال خارجی برای موها و یا پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم در مورد تونیک مو و فواید آن صحبت کنیم.

تونیک مو از دهه های 60 تا 70 میلادی در میان افراد محبوبیت پیدا کرد و عموما توسط مردان برای حالت دهی به موهایشان مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما در گذر زمان استفاده از آن ها در میان بانوان نیز رایج شد. اما هدف اصلی استفاده از تونیک های مو چیست؟

در پاسخ به این سوال که فواید تونیک مو چیست باید بگوییم استفاده از تونیک برای مو تنها چند هدف ساده اما حیاتی را به دنبال خواهد داشت. اولین و مهم ترین فایده استفاده از تونیک حالت دهی به موها، افزایش درخشش آن ها و کاهش وز در آن است. در عین حال و در کنار تاثیرات ظاهری، تونیک مو اگر با استفاده از ترکیبات گیاهی مغذی ساخته شده باشد، می تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رویش مجدد مو نیز تاثیرگذار باشد.

تونیک مو در کاهش التهابات کف سر نیز موثر است. این کالای شگفت انگیز می تواند رشد و نمو باکتری های کف سر را کنترل کرده و در نتیجه از بروز شوره، خارش و … جلوگیری و یا در صورت وجود آن ها را درمان کند. تونیک مو را می توان در انواع صنعتی که توسط تولید کنندگان مطرح آرایشی بهداشتی تولید می شود و در انواع خانگی که می توان آن ها را به وسیله مواد ساده و دم دستی تهیه کرد، مورد استفاده قرار داد. تونیک های صنعتی را می توان از فروشگاه های معتبر آرایشی و بهداشتی تهیه کرد اما برای تهیه تونیک خانگی نیاز به کمی همت دارید.

تونیک مو چیست

تونیک مو خانگی چیست؟

همانطور که گفتیم، تونیک مو را همانند دیگر کالاهای تغذیه کننده پوست و مو می توان به صورت خانگی تهیه کرد. با بهره گیری از چند ماده ساده که در هر خانه ای پیدا می شود و یا به راحتی می توان آن ها از فروشگاه ها و یا عطاری های محل سکونت خریداری کرد موهای خود را سالم، شاداب، درخشان و پرپشت کنید. در ادامه چند روش تهیه تونیک مو خانگی را معرفی می کنیم.

تونیک مو روغن نارگیل

این تونیک در ترکیب با سرکه سیب تولید می شود و در درمان ، شوره خشک، خشکی، شکنندگی و ریزش مو تاثیرگذار است. جهت ساخت این تونیک مو، 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و درون یک ظرف بریزید. ظرف شامپو می تواند برای این تونیک مناسب باشد. به خوبی ظرف را تکان دهید تا محلول ترکیب شود. هفته ای یک مرتبه از تونیک بر روی ساقه و ریشه موهایتان زده و ماساژ دهید.

تونیک مو قهوه

در پاسخ به تونیک مو قهوه برای چیست باید گفت که در واقع قهوه سرشار از کافئین است و می تواند از ریزش موها جلوگیری کند. جهت تهیه تونیک قهوه می توانید مقداری قهوه را دم کرده و به صورت روزانه در هنگام شانه کردن موهایتان از آن اسپری کنید. علاوه بر این قهوه را می توانید در ترکیب با روغن زیتون به عنوان تونیک مو استفاده کنید. به این منظور باید پودر قهوه و روغن زیتون بکر را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و هفته ای یک مرتبه پیش از حمام بر روی مو بزنید. اجازه دهید مخلوط قهوه و روغن زیتون به مدت یک ساعت بر روی موهایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

تونیک مو موز

اگر کف سرتان می خارد، دچار التهاب شده و یا شوره زده است، یک موز رسیده را به طور کامل له کنید و به پوست کف سر بمالید. اجازه دهید این ماده حداقل 7 ساعت بر روی موهایتان باقی بماند و سپس به طور کامل و با آب ولرم بشویید. موز را می توانید در ترکیب با پنیری که رنده شده باشد نیز استفاده نمایید. این ترکیب را باید نهایتا پس از 2 ساعت از روی موهای خود بشویید. مواد معدنی داخل موز، علاوه بر کاهش التهابات و خارش کف سر می تواند درخشش را به موها بازگرداند.

تونیک مو زنجبیل

اما تونیک مو زنجبیل چیست و چه فوایدی دارد؟ یکی از ساده ترین و تاثیرگذارترین تونیک های مو، تونیک مو زنجبیل است. زنجبیل می توان میزان گردش خون در کف سر را افزایش داده و به این ترتیب باعث افزایش تغذیه رسانی به کف سر شود. این فرآیند سبب می شود تا فولیکول مو تقویت شده و ریزش موهای شما به مرور زمان از بین برود. به این منظور مقداری زنجبیل را درست همانند یک دمنوش دم کرده و داخل یک ظرف اسپری بریزید. هفته ای یک  مرتبه، محلول را پس از استحمام به موهایتان و کف سرتان اسپری کنید.

تونیک مو عسل

عسل یک ماده آنتی باکتریال بسیار قوی است و می تواند خشکی شدید موها را به طور کامل از بین ببرد. عسل را می توانید به تنهایی و یا در ترکیب با روغن زیتون، روغن بادام و یا پیاز مورد استفاده قرار دهید. عسل را با روغن زیتون ترکیب کرده و محلول به دست آمده را به طور کامل بر روی ساقه موها و پوسته کف سر بمالید و روی آن را با یک کلاه رنگ بپوشانید. پس از یک ساعت موهایتان را به طور کامل با آب بشویید. پیاز نیز یک ماده بسیار تاثیرگذار در کاهش التهابات کف سر و ریزش مو است. می توانید چند قطره عسل را با کمی آب پیاز رنده شده مخلوط کرده و بر روی موهایتان بمالید. یک ساعت به آن استراحت دهید تا فرمولاسیونش عمل کند و سپس با آب به طور کامل بشویید.

تونیک مو شیر و روغن بادام

شیر سرشار از چربی های مفید و مورد نیاز مو و همچنین کلسیم است. بنابراین می تواند تاثیر شگرفی در کاهش ریزش مو داشته باشد. برای این روش دو قاشق چای خوری روغن بادام را با دو لیوان شیر پر چرب ترکیب کرده و به ساقه و ریشه موها بمالید. پس از گذشت 2 ساعت موهایتان را با یک شامپو مناسب و ملایم مانند شامپو بچه و آب ولرم بشویید. جهت دریافت نتیجه، این کار را هفته ای یک مرتبه تکرار کنید.

کلام آخر

حال که می دانید تونیک مو چیست چند نکته را هم به یاد داشته باشید. اولین و مهم ترین نکته در مسیر بازیابی زیبایی و پرپشتی موهایتان صبر است. توقع نداشته باشید که در اولین مرتبه استفاده معجزه ای رخ دهد؛ پس صبور باشید تا به آرامی و به مرور زمان نتایج مورد قبول خود را مشاهده نمایید. دومین نکته که باید به آن توجه کنید، پشتکار است. تقویت موها مثل هر کار دیگری در این دنیا پس از مدتی تبدیل به روتین شده و ممکن است دیگر اشتیاق اولیه برای استفاده از آن و مشاهده نتایج را نداشته باشید. پس دومین کاری که باید انجام دهید تکرار این روتین است. فراموش نکنید رسیدن به هدف داشتن موهای سالم و زیبا، یک حرکت قدم به قدم است و شما برای دریافت نتیجه مطلوب باید به طور منظم و درست استفاده از هر روش درمانی را ادامه دهید. در آخر فراموش نکنید، رسیدگی به خود یکی از مهم ترین کارها در زندگی است؛ چرا که شما مهم ترین فرد زندگی خودتان هستید و جدای از جنبه های زیبایی و ظاهری، باید در جهت حفظ سلامتیتان کوشا باشید. مراقبت از موها، تنها یکی از جنبه های مراقبت از خود محسوب می شود.

  • شیرین جهانی

سی سی کرم تراست

کسایی که صورتشون آکنه داره، وقتی از کرم‌های رنگی مثل کرم‌پودر یا سی‌سی کرم استفاده میکنن، برآمدگی و فرورفتگی‌های آکنه ظاهر بدی زیر کرم پیدا میکنه. تازه اگه کرم برای مدت طولانی روی پوست باشه، التهاب و قرمزی آکنه‌ها هم بیشتر میشه

اما درمورد سی‌سی کرم تراست قضیه فرق میکنه! وجود ترکیبات ضدالتهاب مثل عصاره گیاه اسپیرا اولماریا و بیزابولول توی این محصول باعث میشه التهاب آکنه و ضایعه‌های پوستیِ دیگه بخوابه. اگه پوست آکنه‌دار یا حساسی دارین، با خیال راحت از سی‌سی کرم تراست استفاده کنین

سی سی کرم تراست

سی سی کرم تراست، به طور اختصاصی به روشن شدن پوست و برطرف کردن جای جوش و لک‌‌های پوستی کمک می‌کند. این محصول به‌طور هم‌زمان با آبرسانی پوست، از ایجاد لک‌های جدید در پوست جلوگیری می‌نماید. ترکیبات آربوتین، عصاره شیرین بیان، میتوکینیل، ویتامین سی، نیاسینامید و آزلوگلیسین به صورت هم‌افزا، از تولید رنگدانه‌های ملانین جلوگیری کرده و به روشن شدن و رفع لک‌های پوستی کمک می‌کنند. عصاره جلبک در این محصول باعث جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی شده و همچنین وجود ترکیبات ضدالتهاب مثل عصاره گیاه اسپیرا اولماریا و بیزابولول در این محصول، التهابات ناشی از آکنه و سایر ضایعات پوستی را تسکین می‌دهد.

 

روش مصرف:

سی سی کرم را بر روی پوست تمیز قرار داده و به وسیله انگشت یا پد بر روی پوست پخش نمایید. پیشنهاد می‌شود پیش از استفاده از این محصول، از کرم آبرسان مطابق با نوع پوست خود و یا پرایمر تراست استفاده نمایید. جهت پاکسازی پوست، توسط محصولات تراست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1: ابتدا با میسلار واتر و یا پاک‌کننده دوفازی، پوست خود را پاک نمایید.

2: پوست خود را توسط ژل شستشو یا پن (مطابق نوع پوست خود)، شستشو نمایید.

 3: از تونر مغذی تراست منطبق با پوست خود (چرب و مختلط یا خشک و نرمال) استفاده نمایید.

 

ویژگی توضیحات
حجم 30 میل
فرم محصول کرم
جنسیت مصرف‌کننده عمومی
نوع پوست انواع پوست
کاربرد پوشش‌دهی بسیار بالا جهت رفع نواقص و جای جوش، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB، رفع لک‌های پوست و جلوگیری از ایجاد لک‌های جدید، تسکین‌ التهابات پوستی ناشی از آکنه، روشن کردن پوست و ضدلک، آبرسانی مؤثر پوست
نحوه مصرف مقداری از محصول را بر روی پوست تمیز قرار داده و به وسیله انگشت یا پد بر روی پوست پخش نمایید.
مواد مؤثره آربوتین، عصاره شیرین بیان، آزلوگلایسینا، سدیم هیالورونات
شرایط نگهداری دور از دسترس کودکان و نور آفتاب، جای خشک و خنک
نوع بسته‌بندی جعبه، شیشه‌ای پمپی
مدت انقضا 30 ماه
تاییدیه Swiss Fine Cosmetic
  • شیرین جهانی
تاریخ مصرف عطر چقدر است؟ + نشانه های منقضی شدن عطر چیست ؟

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به عطرها علاقه داشته و دارای تعداد زیادی از آن ها هستید، باید بدانید که عطرها هم مانند هر وسیله دیگری، تاریخ مصرف دارند. اما نکته اصلی اینجاست که چگونه می توان یک عطر تاریخ مصرف گذشته را از سایر عطرها تشخیص داد و باید با آن عطر چه کرد؟

در این مطلب همراه ما باشید تا همه آن چه که لازم است را در رابطه با تاریخ مصرف عطر بیاموزید.

آیا تاریخ مصرف عطر به اتمام می رسد؟

باید به شما بگوییم که پس از باز شدن درب هر عطری، باید به ناچار منتظر به پایان رسیدن تاریخ مصرف آن باشیم. هر بطری عطر به طور متوسط تا دو سال قابل استفاده بوده و در این مدت منقضی نمی شود.

کلمنت گاواری ، عطرساز ارشد شرکت فیرمنیچ که خالق عطرهای معروف زیادی برای برندهایی مثل جورجیو آرمانی، کلوین کلین، تام فورد و کلوئی بوده است در رابطه با تاریخ مصرف عطر ها می گوید: اسپری کردن عطر باعث می شود تا هوا داخل بطری شود و این اتفاق باعث می شود تا عطر شما به مرور زمان اکسید شود. پس از گذشت مدتی متوجه می شوید که رایحه عطرتان دیگر به شدت قبل نیست و کمتر شده است.

باید بدانید که ماندگاری عطر بستگی به نحوه نگهداری آن دارد. گاواری در این خصوص گفت: اگر عطر در محیطی به دور از نور خورشید و در دمای مناسب نگهداری شود، ماندگاری آن افزایش خواهد یافت.

او در ادامه اعلام کرد: در صورتی که بطری عطر در دمای بالا و هوای گرم نگهداری شود، طول عمر آن تنها سه تا شش ماه خواهد بود.

آیا تاریخ مصرف عطر به اتمام می رسد

در صورتی که درب عطر باز نشود، طول عمر آن چقدر خواهد بود؟

تاریخ مصرف یک عطر که درب آن باز نشده، چقدر است؟ این سوالی است که ممکن است هر بار که یک بطری جدید عطر را هدیه می گیرید، از خود بپرسید. باید به شما بگوییم که پاسخ دادن به این سوال، بدون اینکه تاریخ انقضا روی بطری عطر نوشته شده باشد، بسیار دشوار است.

به گفته هوسیلر که عطرهای بسیاری را برای برندهای Gucci ، Thierry Mugler و Hugo Boss طراحی کرده است، یک بطری باز نشده عطر بسته به نحوه نگهداری آن می تواند چندین سال دوام بیاورد. هوسیلر در این رابطه می گوید: من اخیراً این شانس را داشتم که یک بطری عطر باز نشده متعلق به دهه 80 میلادی را ارزیابی کنم. جالب اینجاست که آن عطر کاملا سالم بوده و منقضی نشده بود. در واقع هیچ قاعده ای در این خصوص وجود نداشته و هر عطری طول عمر متفاوتی دارد.

با این وجود، به نظر می رسد که بهتر است قبل از باز کردن بطری عطر جدیدتان، بطری قبلی را به اتمام برسانید تا دیگر نگران تاریخ مصرف عطر های خود نباشید.

نشانه های منقضی شدن عطر چیست ؟

یکی از نشانه های گذشتن تاریخ مصرف یک عطر ، تغییر رایحه آن است. اگر عطر شما رایحه ای تند پیدا کرد، یعنی نت های ابتدایی آن در حال اکسید شدن هستند. در این حالت ممکن است عطر شما رایحه ای مشابه با فلز هم داشته باشد.

هوسیلر در ادامه گفت: اکسیژن موجود در هوا می تواند برخی از مولکول های موجود در عطر را در طول زمان تغییر دهد. به طور کلی، رایحه های اولیه مانند مرکبات، میوه ها، نت های سبز و نعناع هندی سریع تر به اکسیژن واکنش نشان می دهند. یکی دیگر از نشانه های منقضی شدن عطر، تغییر رنگ آن است. جالب است بدانید که در حال حاضر، ماندگاری عطرها نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است؛ چراکه بسیاری از سازندگان عطر از تثبیت کننده ها و فیلترهای UV استفاده می کنند تا حساسیت مولکول های عطر را نسبت به اکسیداسیون کاهش دهند.

بهترین راه برای بررسی این که آیا تاریخ مصرف عطر شما گذشته یا خیر، این است که آن را روی یک کاغذ اسپری کرده، سپس رایحه و رنگ آن را چک کنید. استفاده از این روش باعث می شود تا بوی عطر منقضی شده، تمام طول روز روی لباس شما باقی نماند.

توجه داشته باشید که اگر رنگ عطر شما تیره شده یا به رنگ زرد نزدیک شده باشد، به این معنی است که تاریخ مصرف آن گذشته است.

اکسیژن، نور و گرما بزرگترین دشمنان عطرها هستند.

آیا می توان تاریخ مصرف عطر را افزایش داد؟

بهترین راه برای افزایش طول عمر یک عطر این است که آن را از هر منبع گرما دور نگه دارید. اکسیژن، نور و گرما بزرگترین دشمنان یک عطر هستند. گابریلا چلاریو ، عطرساز ارشد Firmenich که سازنده عطرهای کمپانی های بزرگی مانند Nest ، Gwen Stefani ، JLo و Abercrombie & Fitch است در این باره می گوید: برای افزایش عمر یک عطر، بهتر است آن را در یک مکان تاریک، خنک، دور از گرما و نور روز نگهداری کنید؛ چراکه نور UV می تواند به عطر شما آسیب برساند و فرمول آن را خراب کند. در واقع یخچال بهترین محل برای نگهداری عطر هاست.

چلاریو اینگونه ادامه داد که: به طور کلی، عطرهای شرقی با رایحه های تند، چوب و وانیل دارای ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر عطرها هستند. مواد طبیعی موجود در این عطرها قوی تر و از نظر ساختاری پایدارترند.

هاسلیر هم در این خصوص اعلام کرده که نت های مذکور  مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون دارند.

نشانه های منقضی شدن عطر

چه اتفاقی می افتد اگر اگر از یک عطر منقضی شده استفاده کنید؟

استفاده از یک عطر که تاریخ مصرف آن گذشته است، عواقب خاصی برای افراد ندارد. تنها دو مورد است که باید به آن ها توجه کنید.

  • عطر منقضی شده بوی تندی دارد
  • استفاده از این گونه عطرها می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود.

 

  • شیرین جهانی

خرید کوکتلradiance توسکانی

کوکتل رادیانس توسکانی یک محلول درخشان کننده برای پوست با قدرت بسیار بالای آنتی اکسیدانی و همچنین آنتی ملانوژنیک می ‌باشد . توجه کنید که این کوکتل در حقیقت تشکیل تیرگی ها و لکه ها را مهار می کند و می تواند باعث جوان شدن پوست شما شود . کار اصلی این کوکتل سنتز پروکلاژن ها در قسمت فیبروبلاست می باشد . توجه کنید که این کوکتل به طور کلی شامل سفید کننده های طبیعی بر اساس مواد روشن کننده پوست می باشد . در حقیقت  شما می ‌توانید از این کوکتل در جلسات مزوتراپی استفاده کنید تا بتوانید پوست صورت خود را شفاف و روشن تر کنید .  

کاربرد کوکتل رادیانس توسکانی چیست؟

در حقیقت این محلول دارای ترکیبات طبیعی است که می تواند ملاتونین را از پوست صورت پاک کند و سنتز آن را کنترل کند این محلول از جلبک دریایی تهیه شده است که دارای ی اکسیدان های بسیاری از آن می‌تواند رادیکال‌های آزاد را تا حد بسیار زیادی کند تا کند در حقیقت استفاده مداوم در طول دوره درمانی مزوتراپی می تواند به شما کمک کند تا از پوست خود در برابر تابش های مخرب فرابنفش محافظت کنید به طور کلی می توان گفت که این محلول در برابر التهاب و پیری از پوست شما محافظت می کند.

نقد و بررسی کوکتل رادیانس توسکانی :

این محصول ساخت کشور اسپانیا می باشد و یکی از موثرترین محلول های تولید شده برای روشن کردن پوست صورت شناخته می ‌شود .از آنجا که این محصول دارای خاصیت ضد پیری است ، می تواند در رفع لکه های پوستی نیز موثر باشد.  یکی از مهم ترین وظایف این کوکتل محافظت آن از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش می باشد .  به طور کلی این کوکتل فعالیت آنزیم مسئول رنگدانه ملاتونین را کنترل می کند و به تحریک بازسازی پوست می پردازد . شفاف کردن پوست یکی از مهم ترین وظایف این کوکتل است . تمامی افرادی که از این کوکتل در مراکز زیبایی استفاده کردند ، شاهد ترمیم ساختار ماتریسی پوست خود بوده‌اند.  توجه کنید که تنها در صورتی اثربخشی کافی را از این کوکتل دریافت خواهید کرد که کوکتل های فیک و یا تاریخ گذشته را برای جلسات مزوتراپی شما استفاده نکنند . حتماً در کلینیک های معتبری مزوتراپی را با این کوکتل انجام دهید و یا خودتان این کوکتل را تهیه کنید و از متخصصین درخواست کنید تا از همین حال برای شما استفاده کنند تا شاهد اثربخشی کامل این ترکیبات باشید .

کاهش لکه های صورت با استفاده از کوکتل ضد لک رادیانس توسکانی:

از آنجا که بسیاری از افراد دچار  مشکلات پوستی شایعی مثل لکه های پوستی هستند و از نظر هورمونی مشکلی ندارند ممکن است به دنبال راه حلی غیرتهاجمی برای کاهش لکه های پوست صورت خود باشند . وجود لکه های زیاد ، ممکن است باعث انزوای فرد و کاهش اعتماد به نفس وی شود . پیشنهاد می کنیم تا آقایان و بانوانی که قصد کاهش و کمرنگ کردن لکه های خود را دارند از کوکتل ضد لک رادیانس توسکانی کمک بگیرند تا با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن بتوانند از شر مشکلات پوستی خود خلاص شوند . در حقیقت استفاده از این کوکتل یک درمان کاملاً تخصصی برای لکه های صورت محسوب می شود . از آنجا که این کوکتل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است ، می تواند عمل کرد ملانوژنز را در طی ساخت ملانین مهار کند و باعث کنترل آنزیم رنگدانه شود . توجه کنید که این کوکتل سفید کننده و ضد لک تماما از محصولات و ترکیبات طبیعی ساخته شده است . فرمولاسیون خلاقانه و هوشمندانه این کوکتل به بسیاری از افراد کمک کرده است تا بتوانند در کم ترین زمان ممکن، مشکلات شایع پوستی خود ، از جمله تیرگی و لک را رفع کنند .

مزوتراپی چیست و برای چه مشکلات پوستی استفاده می شود ؟

شاید با خواندن این متن این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با مزوتراپی به کمک کوکتل رادیانس توسکانی می ‌توان چه مشکلات پوستی را درمان کرد . در حقیقت جالب است بدانید که امروزه با پیشرفت های علمی که در زمینه تولیدات محصولات و کوکتل های مراقبت از پوست ایجاد شده است طیف وسیعی از کوکتل ها به‌ عنوان کوکتل های ضد لک برای کاهش لک های صورت و سایر مشکلات پوستی مثل دهیدراته بودن و یا چروک های عمقی و سطحی استفاده می شود . در حقیقت این روش یکی از موثر ترین روش‌ ها است که در قرن نوزدهم در فرانسه برای اولین بار برای درمان مشکلات پوستی از آن استفاده شد . توجه کنید که این روش بسیار کم خطر و بدون عارضه می باشد و اثر بخشی و نتیجه دهی نسبتاً مطلوبی را برای بیمار ایجاد می کند . کافیست تا چند روز پس از تزریق کوکتل ، منتظر نتایج بی نظیر محلول رادیانس توسکانی باشید . در حقیقت در طی جلسات مزوتراپی مواد مختلف به صورت موضعی به قسمت‌ هایی از پوست تزریق می ‌شوند . با مزوتراپی می توانید روند پیر شدن پوست را به تعویق بیندازید .

از کوکتل توسکانی ضد لک رادیانس در چه قسمت هایی از بدن می توان استفاده کرد ؟

توجه کنید که بیشترین کاربرد این کوکتل ، برای پوست صورت و نقاطی که بیشتر در معرض آفتاب هستند می باشد . شما می توانید برای پشت دست نیز از این کوکتل استفاده کنید . در حقیقت پس از تجویز پزشک شما می توانید این کوکتل را از طریق همین سایت تهیه کنید و در یکی از معتبرترین مراکز انجام مراقبت های پوستی از متخصصین پوست بخواهید تا در طی جلسات مزوتراپی شما از این کوکتل استفاده کنند . البته برای درمان تیرگی ها و لک های پوستی در سایر نقاط بدن خود می توانید با پزشک خود مشورت کنید .

  • شیرین جهانی
مدل مو برای زیر شال و مقنعه و روسری

مدل مو برای زیر شال و روسری یا مقنعه برای اکثر خانم‌های ایرانی اهمیت دارد. خوشبختانه مدل‌های زیاد متنوعی برای آراستن جلوی مو وجود دارند: از موی ساده رو به بالا گرفته تا چتری و انواع بافت مو زیر شال. می‌توانید مدل موی جلوی سر را با مدل موی دم اسبی ساده ترکیب کنید تا روسری یا شال روی سر جلوه بهتری داشته باشد. مدل مو باز دخترانه برای زیر شال در مجالس و مهمانی‌ها نیز بسیار شیک و جذاب است. در ادامه این مطلب، با انواع مدل موی مناسب زیر شال، روسری یا مقنعه آشنا خواهید شد.

انواع مدل مو برای زیر شال و روسری

برای ایده گرفتن مدل مو برای زیر شال، روسری یا مقنعه برای دانشگاه، مدرسه، مهمانی و مراسم این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در ادامه اید‌ه‌های بسیار جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همانطور خود بهتر می‌دانید آرایش موها به ویژه در قسمت جلویی، تاثیر زیادی روی جذابیت ظاهری خانم‌ها دارد. اگر جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که تمایل دارند موهای خود را از زیر شال یا روسری خود به بیرون بریزند، باید برای فرم و حالت موهای خود اهمیت زیادی قائل باشید.

خوشبختانه برای مدل جلوی مو برای زیر شال و فرم دادن به آن، دستتان کاملا باز است و انتخاب‌های زیادی برای شما وجود دارد. در ادامه سعی کرده‌ایم آوردن نمونه‌های زیادی، ایده‌های جذابی را به شما هدیه بدهیم.

توجه داشته باشید که برخی مدل‌ها در این تصاویر شال و روسری نپوشیده‌اند و عکس آن‌ها صرفا برای ایده گرفتن به ویژه برای آرایش جلوی موها آورده شده است.

آراستن موی بلند زیر شال

آراستن موی جلو زیر شال

بافت آفریقایی زیر شال

بافت ساده مناسب برای زیر شال

بافت مو برای زیر شال و روسری

بستن مو رو به بالا برای زیر روسری

مدل مو برای زیر شال و روسری

مدل جلوی موی سر دخترانه

درست کردن مو برای زیر شال و روسری

مدل ساده برای زیر روسری

مدل مو جلو زیر شال و روسری

درست کردن جلوی مو برای زیر روسری

مدل موی دخترانه برای زیر شال و روسری

مدل مو زیر شال برای مهمانی و مجالس

آرایش مدل موی زیر روسری و شال

روسری و شال از مهم‌ترین پوشش‌های برای خانم‌ها در جامعه ماست. از آنجایی که این پوشاک برای صورت نزدیک‌تر است، بهتر است موها به گونه‌ای آراسته شوند تا زیبایی صورت خود را به بهترین شکل ممکن مشخص سازد.

برای حالت دادن به موها زیر شال و روسری دستتان کاملا باز است و می‌توانید از انواع مدل مو زیر شال و یا روسری استفاده کنید.

برای درست کردن جلوی مو زیر شال یا روسری می‌توانید موهای خود را مواج کنید یا به صورت‌ انواع بافت مو مانند بافت ساده یا آفریقایی ببافید و از زیر شال و روسری بیرون بیاورید. جلوه‌ای که موی بافت (چه ساده و چه آفریقایی) زیر شال یا روسری دارد، واقعا زیبا، خارق‌العاده و چشم‌نواز است.

مدل موی باز زیر شال

مدل موی فر زیر شال و روسری

مدل موی فر زیر شال

اگر به صورت طبیعی، موهای فری دارید، بهتر است با کمک وسایل حالت دهنده، فرم و نظم خاصی را به موهایتان بدهید و از حالت شلختگی و بی‌نظمی خارج کنید. سپس می‌توانید به صورت دلخواه از زیر شال یا روسری در بیاورید.

مدل مو با فر درشت معمولا به همه انواع صورت‌های می‌آید و از آن گذشته یکی از بهترین مدل مو برای زیر شال یا روسری است. فر کردن موها در منزل اصلا کار سخت و دشواری نیست. می‌توانید برای اینکار به سادگی از بابلیس استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های حالت دادن مو این است که زمانی که حمام رفته‌اید و یا وقتی که موهایتان هنوز نمناک است ببافید و اجازه دهید یک شب تا صبح همچنان بافته باشد. صبح هنگام موهایتان را باز کنید. مشاهده خواهید کرد که موج‌های زیبایی روی موهایتان ایجاد شده است. البته همین موج را می‌توانید با کمک وسایل فر کننده مانند بیگودی یا بابلیس نیز به وجود آورید.

موی جلوی فر برای زیر شال

اموزش مدل موی جلوی سر زیر شال

مدل موی حالت‌دار و موج‌دار زیر روسری

مدل موی زیر مقنعه

موی چتری زیر روسری و مقنعه یکی از بهترین مدل موها به شمار می‌رود. می‌توانید موهای چتری‌تان را به صورت کج روی پیشانی‌تان بریزید. همین روش ساده، جذابیت خارق‌العاده‌ای به چهره‌تان می‌بخشد. بعلاوه مدل موی چتری برای هر مکانی چه دانشگاه، چه محل کار و چه مهمانی‌ها مناسب است زیرا ساده و در عین حال رسمی است.

پیشنهاد ما این است که چتری‌هایتان را یک طرف صورت بریزید تا شکل کلی صورتتان نمایان بشود. بعلاوه، اینگونه متفاوت و زیباتر از همیشه به نظر می‌رسید.

اگر موهای خوشرنگی دارید یا هایلایت شده است، بهتر است به گونه‌ای آن‌ها را بیرون از مقنعه یا روسری یا شال خود هدایت کنید، که رنگ موهایتان خود را نشان دهد. اینگونه جلوه‌ صورتتان بیشتر نمایان می‌شود.

موی جلو زیر مقنعه

مدل موی زیر مقنعه مناسب برای دانشگاه

مدل موی ساده زیر مقنعه

مدل مو زیر مقنعه

مدل موی جلو زیر شال

در ادامه چند ایده برای مدل مو زیر شال به خصوص در قسمت جلوی موها می‌بینید. بافت جلوی مو زیر شال هم ایده جذاب دیگری برای آرایش این قسمت از موهاست.

مدل مو زیر شال

مدل موی دخترانه زیر شال تصاویر زیر هم برای دخترخانم‌های جوان مناسب است. این چند مدل مو زیر شال را از دست ندهید.

مدل موی جلو زیر شال

موی موی دخترانه برای زیر شال

مدل مو برای زیر روسری و شال:

مدل موی جلو زیر شال و روسری

مدل موی دخترانه برای زیر شال:

بافت جلوی مو زیر شال

مدل مو با شال

مدل زیر شال دخترانه:

مدلمو

مدل مو ساده زیر شال:

موهای زیرروسری

مدل مو جلو زیر شال:

موهای زیرشال

اموزش مدل موی جلوی سر زیر شال:

موهای زیرشال

مدل موی کوتاه برای زیر شال و روسری:

مدل

بستن مو زیر شال:

چند ترفند دیگر

موهایتان را صاف کنید. برخلاف چیزی که همه فکر می‌کنند، موهای صاف می‌تواند خیلی متنوع باشد. می‌توانید از اتو مو یا سشوار کمک بگیرید. کمی خلاقیت به خرج دهید. این مدل مو برای هر مکانی و مراسمی مناسب است زیرا تا حدودی ساده و رسمی است.

چتری‌هایتان را هم می‌توانید به صورت کج یک طرف صورتتان بریزید.

اگر یک دفعه موهایتان را کوتاه کردید، باید به شما تبریک بگوییم زیرا جرات زیادی به خرج دادید. موی کوتاه زیبایی صورت را بیشتر منعکس می‌سازد. مثل گونه‌ها، گردن برجسته، یا گردن بلند. پیشنهاد ما این است موهایتان را تا روی شانه کوتاه یا تا پایین گوش کوتاه یا خرد کنید. چنین مدل موهایی برای موهای صاف، ایده‌ال است.

اگر موهایی با فر ریزی دارید، به شما تبریک می‌گوییم، زیرا بهترین مدل مو برای زیر شال و روسری است. اگر موهایتان صاف است، سعی کنید با بابلیس یا دیگر وسایل فر کننده مو یک فر ریز و خوش حالتی برای موهایتان خلق کنید.

دم اسبی هم یکی از بهترین مدل مو برای زیر شال و روسری است. اگر دوست ندارید، همه موهایتان را به صورت دم اسبی ببندید، قسمت‌های بالای آن را بردارید، بطوری‌که مقداری از چتری‌ها در دو طرف صورتتان باقی بماند. آن دسته‌ای که از بالا برداشتید، به صورت دم اسبی ببندید و باقی مو را هم پشت سرتان باز بگذارید. این مدل مو، چند سال شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

دیگر ترفند زیبا برای مدل مو، همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بافت مو است. نوع بافت برای زیر شال و روسری اهمیت چندانی ندارد. ولی اگر موهای بلندی دارید، مدل موی بسیار زیبا و شیکی می‌شود. می‌توانید به صورت تکی یا دوتایی پشت سرتان ببافید. یا آنکه قسمت کمی از موهایتان را بردارید و در بالا ببافید و در سمت دیگر سنجاق کنید.

ترفند دیگر آن است که روسری را مثل تل روی موهایتان ببندید و یا مثل دستمال دور سر یا پیشانی‌تان ببندید یا آنکه موهای دم اسبی‌تان را با آن مثل یک روبان ببندید.

سخن آخر

مدل مو برای زیر شال و روسری تنها مربوط به این موارد نمی‌شود. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که با چاشنی خلاقیت می‌توان زیباترین، جذاب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین مدل‌ها را آفرید.

  • شیرین جهانی

توضیحات کاربردی این محصول :

کوکتل ویتامین C فیوژن  یکی از راه های درمانی برای پیری پوست ، رادیکال های آزاد و رنگدانه های پوستی می باشد.لازم به ذکر می باشد که کوکتل فیوژن هیچ گونه مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی ندارد و تنها از مواد فعال و خالص تشکیل شده است.توجه داشته باشید که یکی از روش هایی که می توانید ویتامین C پوست خود را تامین نمایید استفاده از مزوتراپی کوکتل ویتامین C فیوژن می باشد. لازم به ذکر می باشد که ویتامین C از آنتی اکسیدان های بسیار قوی تشکیل شده است و استفاده ی از آن برای پوست از آسیب های رادیکال های آزاد که مهم ترین دلیل پیر شدن پوست است جلوگیری می کند.

از کوکتل فیوژن می توانید برای مزوتراپی صورت و بدن خود استفاده نمایید ویتامین C با نفوذ به لایه های عمیق اپیدرم پوست سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود ، سنتز کلاژن را بازسازی می کند و با کاهش ملانین از تشکیل کراتول ها جلوگیری می کند و تمامی مراحل ذکر شده سبب روشن شدن رنگ پوست شما عزیزان می شود.

 

کاهش فتو ایجینگ، کلاژن سازی و روشن کردن پوست به استفاده از کوکتل فیوژن

مزوتراپی یکی از روش ها و راه کار های ترمیم پوست و بازسازی پوست می باشد و یکی از مهم ترین فواید فرایند مزوتراپی این است که این روش نسبت به جراحی غیر تهاجمی می باشد و جای زخم باقی نمی ماند.لازم به ذکر می باشد که کوکتل های مزوتراپی فیوژن تمامی مواد مغذی مورد نیازی که برای  داشتن یک پوست سالم نیاز می باشد را دارا می باشد و جون این کوکتل های مزوتراپی به پوست تزریق می شوند و به صورت مستقیم وارد خون نمی شوند عملا هیچ گونه عوارضی برای شخص بیمار ندارد.

در انتها لازم به ذکر می باشد که هزینه ی مزوتراپی فیوژن با توجه به معاینه ی پزشک تعیین می شود و این هزینه نسبت مستقیم با وضعیت بیمار دارد.

نحوه ی استفاده از کوکتل ویتامین C فیوژن

برای استفاده از این محصول می توانید از روش ها و راهکار های الکتروپریشن، فرکشنال مزو، مزو و مزونیدلینگ استفاده نمایید.

کوکتل ویتامین C فیوژن

کاربرد و ویژگی های کوکتل فیوژن برای پوست چیست؟

از کاربرد و ویژگی های این محصول می توانید به موارد زیر اشاره کرد :

·        کاهش فعالیت آلفا تیروزیناز (آنزیم مسئول رنگ‌ دانه)

·        تحریک بازسازی پوست

·        بهبود درخشندگی و شفافیت پوست

·        نابودی رادیکال ‌های آزاد

·        بهبود نرمی پوست

·        کاهش تیرگی پوست

ویتامین سی

فواید ویتامین C برای پوست چیست؟

از فواید و کاربرد ویتامین سی برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بهبود جای زخم و سوختگی ها:

تحقیقات ثابت کرده است که ویتامین سی می تواند سبب سرعت بخشیدن زخم شود و آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین سی به درمان جای سوختگی نیز کمک کند. لازم به ذکر است که ویتامین سی سبب خارج شدن پلاسمای خون از درون رگ به بافت های اطراف می شود و همین امر سبب رسد بافت پوست جدید  و درمان زخم و سوختگی می شود.

 

  • درمان آفتاب سوختگی :

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین سی در ترکیب کلاژن نقش بسیار مهمی دارد و همین امر سبب می شود که به درمان آفتاب سوختگی کمک کند.توجه داشته باشید که می توانید از ویتامین سی به صورت خوراکی و موضوعی استفاده نمایید.وجود ویتامین سی در کرم های ضد آفتاب سبب می شود که طیف گسترده ای از آسیب های و مضرات نور خورشید گرفته شود و به پوست شما عزیزان آسیبی وارد نشود ( توجه داشته باشید که استفاده از کرم های ضد آفتاب سبب کاهش اثرات اریتما می شود ).اریتما قرمزی سطح پوست می باشد که معمولا زمانی که مویرگ های خونی سطحی حساس می شوند گشاد می شود و سبب بروز اریتما یا قرمزی پوست می شود.

 

  • سبب درمان اگزما می شود :

یکی از راه ای درمان اگزما ترکیب ویتامین سی و زینک می باشد پس توجه داشته باشید افرادی که اگزما مبتلا می باشند می توانند با مصرف 500 تا 100 میلی گرم ویتامین سی و 15 میلی گرم زینک به صورت روزانه بیماری خود را درمان نمایید.

  • کمک به ساخت کلاژن در پوست :

ویتامین ی یکی از ویتامین های مورد نیاز برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی ‌لایزین می باشد.

بدن انسان با استفاده از این ترکیبات شیمیایی برای تولید کلاژن نیاز دارد و لازم به ذکر می باشد که ترکیبات ذکر شده سبب خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست می شود.در نقطه ی متقابل هم توجه داشته باشید کمبود کلاژن در پوست سبب کدر و مرده نشون دادن پوست می شود به طور کلی می توان گفت که پایه ی جوانی و جلوگیری از چین و چروک های پوستی کلاژن می باشد.

 

  • محافظت از رنگ پوست :

ویتامین C به کم‌ رنگ شدن کک و مک‌ ها و نشانه‌ های پیری پوست، جوان‌سازی، لطافت و روشنی پوست کمک می‌ کند.

 

  • سبب بهبود بافت پوست می شود :

استفاده از ویتامین C در محصولات آرایشی و بهداشتی باعث افزایش ساخت الاستین می‌ شود و الاستین موجب ایجاد ضخامت، خاصیت ارتجاعی، محافظت و ترمیم سلول‌ های پوستی می‌ شود.

 

  • کنترل آکنه های پوستی :

از خواص دیگر ویتامین سی می توان به کاهش التهابات پوستی اشاره کرد. ویتامین سی بدون هیچ گونه آسیب و عوارضی باکتری های پوست شما را از بین می برد و با استفاده از ویتامین سی می توانید آکنه های پوستی ، التهابات و قرمزی پوست خود را درمان نمایید.

 

  • کاهش لکه های پوستی :

دلایل بسیار متنوع و زیادی برای ایجاد لکه های پوستی وجود دارد ، بعد از بهبود زخم ممکن است که جای زخم نسبت به سایر قسمت های دیگر پوست تیره تر باشد ویتامین سی با در هم شکستن فرایند رنگی شدن  سلول های پوست به مقابله با آن پرداخته و سبب از بین رفتن جای زخم و لکه های پوستی می شود.

 

  • بهبود جریان خون :

ویتامین سی با کمک به حفظ انعطاف‌پذیری شریان‌ها و کاهش فشار خون، موجب بهبود جریان خون در کل بدن شما از جمله پوست ‌تان می‌شود. آنچه که پوست نیاز دارد یک جریان خون کافی و مناسب است تا تغذیه سلول‌ها، حمل اکسیژن‌، رسیدن هورمون‌های مورد نیاز و حذف آلودگی‌ها و مواد جانبی به خوبی فراهم شود.

در انتها شایان ذکر می باشد که شما عزیزان با استفاده از کوکتل ویتامین C فیوژن می توانید ویتامین سی مورد نیاز پوست خود را تامین نمایید و از داشتن پوستی زیبا و سالم لذت ببرید.

 

کلام آخر

در انتها قابل ذکر می باشد که کوکتل ویتامین C فیوژن یکی از محصولات مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا و سالم می باشد ، توجه داشته باشید ویتامین سی یکی از ویتامین هایی می باشد که برای پوست بیار حائز اهمیت می باشد و استفاده از کوکتل ویتامین C فیوژن سبب کاهش تیرگی پوست ، بهبود نرمی پوست ، درخشندگی و شفافیت پوست ، تحریک بازسازی پوست و نابودی رادیکال های آزاد می شود.

لازم به ذکر می باشد که ویتامین C از آنتی اکسیدان های بسیار قوی تشکیل شده است و استفاده ی از آن برای پوست از آسیب های رادیکال های آزاد که مهم ترین دلیل پیر شدن پوست است جلوگیری می کند.

در انتها توجه داشته باشید که از این محصول می توانید برای مزوتراپی بدن و صورت خود استفاده نمایید.

  • شیرین جهانی
خاک رس برای صورت

پوست، یکی از حساس ترین اعضای بدن محسوب می شود. اهمیت حفظ و نگهداری از سلامت و زیبایی پوست زمانی دو چندان می گردد که تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی افراد داشته باشد. پوست صورت سالم و زیبا، یکی از اصلی ترین فاکتورهای مهم در زیبایی است. داشتن چنین پوستی، که بدون نیاز به هیچ گونه کرم و لوازم آرایشی شفاف، یک دست و درخشان باشد، نیازمند مراقبت، توجه و اهمیت زیاد است. یکی از راه های مراقبت از زیبایی صورت، استفاده از خاک رس برای پوست است. خاک رس، یکی از ترکیبات طبیعی می باشد که می تواند برای همه انواع پوست مناسب باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم تا شما را با تمامی خواص خاک رس برای پوست صورت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خواص خاک رس برای پوست صورت

همانطور که گفتیم، خاک رس یکی از ترکیبات طبیعی موجود در زمین است که با توجه به مواد داخل خود می تواند برای پوست صورت مفید باشد. خواص خاک رس برای صورت بسته به نوع خاکی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود. این نکته بسیار اهمیت دارد که شما چه نوع پوستی دارید. برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از خاک رس برای پوست صورت خود بگیرید، ابتدا باید بدانید چه نوع پوستی دارید و سپس بهترین نوع خاک رس مناسب پوست خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع خاک رس و فواید آن برای انواع پوست می پردازیم.

خاک رس برای صورت

خاک رس سفید، مناسب برای پوست های معمولی

خاک رس سفید، سرشار از کلسیم، سیلیکا، منیزیم و روی است. این خاک برای پوست های معمولی مناسب است و می تواند منافذ پوست شما را به طور کامل پاکسازی کند. پاکسازی منافذ پوست صورت به کمک خاک رس سفید، سبب می شود تا پوست شما از شر چربی های اضافی راحت شده و حالت براق خود را از دست بدهد. به بیان دیگر، خاک رس سفید می تواند، چربی های اضافی پوست را جذب نماید. این نوع از خاک رس می تواند به افزایش خاصیت الاستیسیته در پوست صورت شما کمک کند و کلاژن سازی را نیز تحریک سازد. بنابراین می توان گفت، خاک رس سفید می تواند پوست معمولی شما را جوان و شاداب کند.

خاک رس قرمز، برای پوست های حساس و خشک

خاک رس قرمز، یکی از انواع خاک رس است که می تواند در افزایش سطح سلامتی و شادابی پوست تاثیرگذار باشد. خاک رس قرمز برای پوست خشک و حساس مناسب است. خاک رس قرمز، به دلیل ملایم تر بودن در تاثیرگذاری، می تواند برای پوست های تحریک پذیر و حساس مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع خاک رس، حاوی مواد معدنی زیاد و ترکیبات موثری مانند سیلیکا، آهن، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. یکی دیگر از خواص خاک رس برای پوست، لایه برداری طبیعی آن است. این ماده می تواند سلول های مرده و کهنه پوست شما را با سلول های جوان تر جایگزین کند. به این ترتیب، خاک رس در جوان سازی و شفاف سازی پوست موثر باشد. خاک رس قرمز، به دلیل ملایم تر بودن در تاثیرگذاری، برای لایه برداری پوست های حساس مناسب است.

خاک رس بنتونیت کلسیم، برای پوست های چرب

پوست های چرب و مختلط، یکی از انواع پوست هستند که به دلیل چربی بیش از اندازه و براقی پوست خود، به طور معمول دچار آکنه و جوش های بسیار می شوند. اگر پوست شما چرب است، می توانید برای درمان جوش صورت با خاک رس، از خاک رس بنتونیت کلسیم استفاده کنید. خاک بنتونیت از کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و آلومینا تشکیل شده و به طور معمول، بقایای مانده از خاکستر یک آتشفشان قدیمی است.

از این نوع خاک، ماسک های بسیاری تولید می کنند که به ماسک زیبایی نیز معروف هستند. خاک رس بنتونیت، با حفظ تعادل در چربی و خشکی پوست شما در رفع آکنه هم تاثیر خواهد داشت. خاک رس بنتونیت شامل: کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و آلومینا است و می تواند سموم پوست صورت را پاک کند. به این ترتیب، برای درمان جای جوش با خاک رس مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا خاک رس برای پوست مناسب است؟

خاک رس یک ترکیب طبیعی است که در سرتاسر این کره خاکی پیدا می شود. در ساخت این ماده، از هیچ گونه ترکیبات شیمیایی و آزمایشگاهی استفاده نشده است. به همین علت، نمی تواند هیچ گونه تاثیرات جانبی مخرب بر روی پوست شما داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال یک ماسک صورت مغذی، لایه بردار و جوان کننده هستید، خاک رس می تواند یک گزینه بسیار خوب برای شما باشد. فقط باید توجه داشته باشید، ابتدا نوع پوست خود را به خوبی شناسایی کرده و سپس خاک رسی را انتخاب کنید که برای پوست شما مناسب است. در این صورت، می توانید حتی از تاثیرگذاری خاک رس برای لک صورت هم مطمئن شوید.

طرز تهیه انواع ماسک خاک رس

خاک رس را عموما به تنهایی برای پوست صورت استفاده نمی کنند. در کم ترین حالت، شما مجبور هستید تا خاک رس را با آب ترکیب کنید و سپس به صورت یک ماسک خمیری شکل بر روی پوست خود قرار دهید. پیش از این با طرز تهیه یک نوع ماسک خاک رس آشنا شدید. در ادامه می خواهیم تعداد دیگری از انواع ماسک که می توانید در خانه، به سادگی و با  کمک خاک رس تهیه کرده و استفاده کنید را به همراه خواص هر یک از آن ها به شما معرفی کنیم.

ماسک خاک رس و گلاب

ماسک خاک رس و گلاب، یکی از انواع ماسک خاک رس است که بسیار پر طرفدار و موثر است. همانطور که از نام این ماسک پیداست، برای تهیه آن، از دو ماده خاک رس و گلاب استفاده می شود. احتمالا خواص آنتی آکسیدانی بسیار قوی گلاب را می دانید. این ماده می تواند در درمان جوش و جوان سازی پوست شما تاثیر شگرفی بگذارد. خاک رس هم، به عنوان یک لایه بردار و جوان کننده پوست عمل می کند. ماسک خاک رس و گلاب می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر واقع شوند.

در ساخت این نوع ماسک، از خاک رس قهوه ای استفاده می شود. خاک رس قهوه ای می تواند منجر به افزایش گردش خون در پوست شود. پاکسازی آلودگی ها و جذب چربی های اضافه، از دیگر مشخصه های این نوع خاک رس برای پوست است. برای تهیه ماسک خاک رس و گلاب شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه ماسک خاک رس و گلاب:

  • خاک رس قهوه ای: 2 قاشق غذا خوری
  • آب لیمو ترش تازه: 5 قاشق چای خوری
  • گلاب: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

همه موارد نام برده را داخل یک ظرف ریخته و ترکیب کنید تا بافتی خمیر مانند به دست آورید. خمیر به دست آمده را به صورت یک دست بر روی پوست صورت خود پخش کنید. فراموش نکنید اطراف چشم و لب خود را به هیچ عنوان به ماسک آغشته نکنید. پس از پخش ماسک بر روی پوست صورت، 15 دقیقه زمان بدهید تا کاملا خشک شود. و سپس با آب سرد پوست خود را به طور کامل بشویید. سپس، به کمک یک مرطوب کننده ملایم، باکیفیت و مناسب با نوع پوست خود، آن را مرطوب کنید. توجه داشته باشید که اگر ماسک گلاب و خاک رس قهوه ای بیش تر از حد گفته روی پوست شما باقی بماند، می تواند منجر به خشک شدن و تحریک پذیری آن شود.ماسک خاک رس برای پوست صورت

 

ماسک خاک رس و گلاب یا شیر

خاک رس خود به تنهایی می تواند تاثیرات شگرفی در کاهش منافذ باز پوست شما داشته باشد. حال فرض کنید این خاک را با کمی شیر و یا گلاب ترکیب کنید. خمیر به دست آمده می تواند در کاهش منافذ باز پوست و یک دست کردن آن، غوغا به پا کند. برای ساخت این ماسک، از خاک رس بنتونیت استفاده می شود. پس بر اساس آن چه قبل تر گفتیم، این ماسک خاک رس بنتونیت با گلاب یا شیر، برای پوست های مختلط و چرب مناسب است. برای نتیجه گیری از این ماسک، باید آن را هفته ای دو مرتبه استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک خاک رس بنتونیت با گلاب یا شیر:

  • خاک رس بنتونیت: 2 قاشق غذا خوری
  • شیر یا گلاب: 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

ترکیبات گفته شده را در یک ظرف به خوبی با هم مخلوط کنید. بافت ماسکی که درست کردید باید حالتی خمیری داشته باشد. سپس به کمک یک براش، ماسک خاک رس را برای پوست صورت و گردن، به جز اطراف چشم و لب بمالید. توجه داشته باشید که ماسک حالتی یک دست بر روی پوست شما داشته باشد. اجازه دهید تا ماسک کاملا خشک شود. سپس آن را با آب سرد به خوبی شسته، با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید و سپس با یک کرم مرطوب کننده ملایم و با کیفیت، رطوبت رسانی مورد نیاز پوست خود را انجام دهید.

ماسک خاک، خیار و عسل

ماسک خاک رس، خیار و عسل برای درمان خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص خاک رس برای پوست صورت در این مقاله به صورت مفصل صحبت کردیم. خیار نیز به عنوان یکی از ترکیبات بسیار موثر در آبرسانی به پوست مورد استقبال قرار می گیرد. عسل، خاصیت ترمیم کنندگی فوق العاده ای دارد و می تواند رطوبت از دست رفته پوست شما را به آن باز گرداند. پس اگر پوست خشک و حساسی دارید، پیشنهاد می کنیم از این ماسک به طور منظم استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک، اگر از خاک رس قرمز استفاده کنید، می توانید شاهد نتیجه ای دو برابری برای پوست خشک خود باشید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک خاک رس، خیار و عسل:

  • خاک رس: 2 قاشق غذا خوری
  • آب خیار: 1 قاشق غذا خوری
  • عسل: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

خیار را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را جدا نمایید. خاک رس، آب خیار و عسل را به مقدار لازم داخل ظرف ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. می توانید از شیر، به عنوان جایگزین عسل استفاده کنید. پس از آن که به یک بافت یک دست خمیری رسیدید، ماسک را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. ماسک خاک رس نباید به چشم ها و اطراف لب شما نفوذ کند. 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملا خشک شود. سپس با آب سرد به طور کامل، پوست صورت خود را بشویید. پس از شستشوی صورت و خشک کردن آرام آن با یک حوله تمیز، به کمک یک مرطوب کننده با کیفیت و مناسب با نوع پوستتان، رطوبت رسانی لازم به پوست را انجام دهید.

ماسک خاک رس و خیار برای پوست

ماسک خاک و سفیده تخم مرغ

اگر می خواهید به کمک یک ماسک طبیعی و خوب، پوستتان را جوان سازی کنید، ماسک خاک رس و سفیده

تخم مرغ یک انتخاب بسیار خوب است. به کمک این ماسک می توانید شل شدگی و افتادگی پوست را به مرور زمان درمان کرده و کلاژن سازی پوست را تحریک کنید. این ماسک می تواند در افزایش خاصیت الاستیکی و کشسانی پوست نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ:

  • خاک رس: 1 قاشق چای خوری
  • سفیدۀ تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک خاک رس برای صورت بهتر است از خاک رس قهوه ای استفاده کنید. همه مواد را در یک ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا بافتی خمیری به خود بگیرد. به کمک یک قلم موی بزرگ، خمیر به دست آمده را بر روی پوست خود بکشید. جهت کشیدن قلم مو بر روی پوست بهتر است از پایین به بالا و بر خلاف جهت گرانش زمین باشد. صبر کنید تا ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ بر روی پوست شما کاملا خشک شود. سپس به کمک آب ولرم به خوبی ماسک را از روی پوست خود بشویید. فراموش نکنید که ماسک را بر روی گردن خود هم استفاده کنید. همانند همه مثال های بالا، ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ را هم نباید در اطراف چشم و لب خود بمالید. پس از شستشوی صورت، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

سخن پایانی

خاک رس، یک ماده طبیعی است که در سرتاسر زمین یافت می شود. تاثیرات این خاک بر روی پوست به قدری شگفت انگیز است که بسیاری از سازندگان و تولید کنندگان ابر قدرت لوازم آرایشی و بهداشتی، از آن در محصولات خود استفاده کرده اند. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، هر نوع خاک رس، تاثیر به خصوصی بر روی پوست داشته و برای یک نوع مشخصی از پوست مناسب است. پس اگر قصد تهیه خاک رس را دارید، ابتدا نوع پوست خود و انواع خاک رس را شناخته و سپس اقدام به خرید کنید. می توانید با استفاده از دستورالعمل های ساده، ماسک خاک رس برای صورت را در خانه ساخته و سلامت و شادابی پوست خود را تضمین کنید. فراموش نکنید که پوست شما، اولین و مهم ترین فاکتور تعیین کننده در زیبایی شماست، پس توجه و مراقبت از آن را پشت گوش نیندازید.

  • شیرین جهانی
راش پوستی چیست

راش پوستی چیست؟ پاسخ به این سوال می توان  باعث از بین رفتن مشکلات بخش زیادی از افراد شود.  راش پوستی، لکه‌های قرمز رنگ در نقاط مختلف پوست است که می تواند با خارش همراه باشد و بسیار دردناک شود. راش بعضی وقت‌ها می تواند ملتهب و یا پوسته پوسته نیز باشد. در این مقاله به هر انچه باید از این بیماری بدانید می پردازیم

آنچه در این مقاله خواهید خواند

  • دلایل ایجاد راش پوستی چیست؟
  • نشانه‌های راش پوستی در کودکان چیست؟
  • درمان‌های خانگی برای راش پوستی

 

دلایل ایجاد راش پوستی چیست؟

در پاسخ  به سوال دلایل ایجاد راش پوستی چیست، باید گفت بدن انسان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. یکی از این ویژگی‌ها، امکان مشاهده نمود بیرونی برای بیماری‌های داخلی است. یعنی ممکن است تغییرات هورمونی و.. در نهایت به ایجاد راش پوستی بیانجامد در اینجا تمامی فرضیه‌های ممکن برای ایجاد بیماری راش پوستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نقش عرق سوز شدن در بیماری راش پوستی چیست؟

عرق سوز شدن معمولا به دلیل افزایش رطوبت بین پاها به خصوص در حین راه رفتن ایجاد میشود. دلیل دیگر این مشکل استفاده از لباس زیرهای پلاستیکی است. عرق سوز شدن منجر به ایجاد راش پوستی می‌شود. این راش ممکن است فقط به صورت بثورات خارش دار باشد و یا ممکن است با عفونت و قرمزی و کهیر همراه شود.

راش پوستی چیست؟

بیماری پنجم چیست و چه ارتباطی با راش پوستی دارد؟

بیماری پنجم، نوعی بیماری پوستی است که بیشتر در کودکان دیده می‌شود. در این بیماری لکه ها و ثورات پوستی در نقاط مختلف دیده می شود.  علاوه بر ان علائم بیماری دیگری نیز وجود دارد که شامل:

  • سردرد، خستگی و تهوع آبریزش بینی و اسهال
  • لکه‌های قرمز تیره روی گونه و کمر
  • لکه‌های روشن روی بازو و پاها

است. دوره نهفتگی این بیماری بین 4 تا 14 روز است. معمولا اگر عفونتی ایجاد نشود، بیماری خود به خود درمان می شود اما در صورت ایجاد عفونت بسیار خطرناک است. ابتلای مادران باردار به این بیماری، باعث ایجاد کم خونی در جنین خواهد شد.

تفاوت بیماری روزاسه با راش پوستی در چیست؟

روزاسه یکی از بیماری‌های پوستی است که معمولا در خانم های بالای 30 سال دیده می‌شود. مصرف غذاهای تند و نوشیدنی الکلی باعث افزایش شدت این بیماری می‌شود. بیماری روزاسه معمولا در همان مراحل ابتدایی خود به خود درمان می‌شود اما این بیماری نیز اگر به مراحل حاد برسد تا چندین سال با فرد همراه است.

این بیماری در هر سنی و هر جنسیتی ممکن است ایجاد شود

بهترین درمان  خانگی برای راش پوستی چیست؟

ابتلا به راش پوستی در مدت زمان طولانی باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی می‌شود. بهتر است درمان این بیماری تحت نظر پزشک انجام شود. در ادامه بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن مشکل راش پوستی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

استفاده از کمپرس سرد در درمان راش پوستی

یکی از ساده ترین روش‌های برای درمان راش پوستی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، استفاده از کمپرس سرد در نواحی ایجاد شده روشی بسیار ساده و راحت برای کم کردن آزار و اذیت‌های راش است .آب سرد تسکین فوری برای دردهای مربوط به راش است. می توانید یک کیسه پلاستیکی بردارید، درون آن آب و یخ یا یخ خالی بریزید و سپس در یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید. این کیسه را روی نقاط مختلف پوست خود بگذارید

استفاده از روغن‌های مختلف در درمان راش پوستی

روغن درمانی و ماساژ نقش مهمی در بهبود بیماری راش پوستی دارد.  در ادامه دستور استفاده از روغنهای مختلف ذکر می‌شود. روغن‌های درخت چای، اسطوخودوس، نارگیل و جوجوبا و اکالیپتوس بهترین روغن برای ماساز پوست است. دو تا از این روغن‌ها را با هم مخلوط کنید و یکبار در روز روی پوست ماساژ دهید. ترکیب روغن جوجوبا و روغن درخت چای یا روغن اکالیپتوس و روغن نارگیل بهترین نوع ترکیب است. می توان از روغن شی باتر نیز برای این منظور استفاده کرد.

جوش شیرین برای مشاین مشکل بسیار مفید است اما قبل از آنکه روی راش ها امتحان کنید روی پوست سالم و به میزان اندک از ترکیب جوش شیرین و آب که به صورت خمیر در آمده قرار دهید اگر پس از 24 ساعت مشکل حساسیت نداشتید می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

خمیر جوش شیرین را روی پوست قرار دهید تا خشک شود، پس از آن بشورید.

آلوئه‌ورا و راش پوستی

ژل آلوئه ورا را از پوست جدا کنید و روی  موضع قرا دهید. دقت کنید که از قبل تست پوستی برای اطمینان از عدم حساسیت انجام دهید. یعنی مقداری ژل الوئه ورا را روی پوست سالم بمالید و اجازه دهید 12 ساعت بماند. اگر پس از گذشت این زمان دچار حساسیت نشدید روی یثورات استفاده کنید.

حمام جو دوسر

قدیمی ترین روش برای درمان بیماری راش پوستی چیست؟  استفاده از حمام جو دوسر است. این روش برای بسیاری از بیماری‌های پوستی و سوختگی و اگزما مورد استفاده قرار می گیرد. حتی استفاده از آرد جو دوسر به عنوان یکی از روش‌های درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد معرفی قرار گرفت. اگر میزان بثورات و راش پوستی شما کم است، می توانید صرفا در همان نقطه از این روش استفاده کنید. اما اگر میزان زخم‌ها و بثورات شما زیاد است چاره چیست؟ برای استفاده از این روش در ابتدا نیاز به وان دارید. وان را پر از آی کنید و یک فنجان از جو دو سر را در آن بریزید. سپس به مدت نیم ساعت در وان دراز بکشید و در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشورید.

جو دو سر کلوئیدی باعث جلوگیری از خارش پوست می‌شود

نقش جو دوسر در درمان راش پوستی چیست؟ جو دو سر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان و داشتن موادی مثل روغن لینولئیک و اسیداولئیک، باعث جلوگیری از التهاب می شود. همچنین این ماده باعث می‌شود  تا خارش بدن نیز به حداقل برسد.

گیاه وسمه یا نیل طبیعی

گیاه وسمه یکی از بهترین درمان‌ها برای بیماری راش پوستی و پسوریازیس است. اما این گیاه در حالت عادی در دسترس نیست و معمولا به صورت پماد در اختیار همگان قرار می‌گیرد. اما اگر این گیاه را در دسترس داشته باشید، یکی از بهترین درمان‌ها برای راش پوستی است. گیاه را به صورت پودر درآورید و با آب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست قرار دهید. دقت کنید ممکن است گیاه باعث آبی شدن دست شما شود اما این رنگ اضافی با شست و شو پاک می‌شود.

درمان خانگی برای راش پوستی

راش پوستی در نوزادان

نوزادان در نواحی مختلف بدن خود دچار راش می شوند. این نواحی شامل زیر گردن، بخش داخلی ارنج و زانو و زیر پوشک است.

نشانه‌های راش پوستی در نوزادان چیست؟

علاوه بر قرمز شدن و زخم‌های ریز در نواحی ذکر شده، مشکلاتی مثل تاول  نیز در نوزادان دیده می‌شود. راش در نوزادان با رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود حتی ممکن است در مواردی راش پوستی با بیماری مخملک اشتباه گرفته شود. باید دقت کنید اگر نوزاد شما نشانه‌هایی مثل

  1. سفتی ردن
  2. گیجی و تب و لرز
  3. بثورات برانگیخته و برجسته
  4. کاهش دمای دست ها و افزایش دما در سر

داشته باشد احتمالا دچار راش پوستی شدید شده است و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. راش‌های صورتی در نوزادان ممکن است به شکا افتاب سوختگی دیده شود. به این نکته نیز باید خیلی دقت کرد.

 

راش قهوه‌ای در نوزادان، بسیار مشابه سرخک است و امکان دارد با هم به اشتباه گرفته شوند. باید بدن نوزاد را مدام مورد بررسی قرار دهید.

راش پوشکی

راش پوشکی به بثورات پوستی گفته می شود که ناشی از استفاده از پوشک در نوزادان است.  مهم‌ترین دلیل ایجاد این بیماری، تعویض دیر به دیر پوشک در نوزادان است. در ادامه به سایر دلایل ایجاد این بیماری خواهیم پرداخت:

تعویض دیر به دیر پوشک

تماس مدام بدن نوزاد شما با پشوک آلوده به ادرار و مدفوع علاوه بر افزایش احتما عفونت، باعث ایجاد زخم و بثورات پوستی نیز می‌شود. مخصوصا اگر نوزاد به اسهال دچار باشد. این مشکل در دفع مدفوع بسیار بیشتر از ادرار است و باعث به اصطلاح سوختگی پای نوزاد می شود.

 

عفونت های قارچی

انواع عفونت ها نیز می توانند در ایجاد راش پوشکی موثر باشند. ناحیه باسن و ران دارای امکان عفونت بالایی است. چون این منطقه مرطوب است و از گرمای بالایی نیز برخوردار است.

از بین بردن راش پوشکی

برای از بین بردن راش پوشکی راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

تعویض زود به زود پوشک

مهم‌ترین نکته در از بین بردن راش پوستی در نوزاد چیست؟ برای از بین بردن راش پوشکی باید به طور مدام اقدام به تعویض پوشک نوزاد کنید و اجازه ندهید پوشک کثیف تا مدت زیادی در بدن نوزاد باشد.

شست و شوی مداوم

سعی کنید همواره باسن و ناحیه تناسلی نوزاد خود را با آب ولرم بشورید و خشک کنید. برای خشک کردن از پارچه‌های نخی  استفاده کنید. تا حد امکان از پارچه های کتان و یا پدهای الکلی معطر استفاده نکنید. صابون مورد استفاده نیز باید بدون عطر و صابون ویژه نوزاد باشد. سعی کنید پس از خشک کردن بدن نوزاد تا مدتی در معرض هوا باشد و بعد مجدد از پوشک استفاده کنید

درمان راش پوشکی

برای درمان راش پوشکی هم می توان از درمان‌های خانگی استفاده کرد و هم درمان‌های دارویی. توصیه ما مراجعه به پزشک است اما برای درمان‌های خانگی می توان از روش های زیر استفاده کرد

روغن نارون کوهی

روغن نارون کوهی در مقایسه با سایر روغن‌ها، بوی کمتری دارد و این موضوع می تواند به استفاده برای کودکان کمک کند.

کالاندولا و الوئه ورا

هردوی این مواد می توانند به عنوان درمان خانگی برای نوزاد مورد استفاده قرار گیرند. برای استفاده از الوئه ورا حتما از قبل تست مربوط به حساسیت پوستی بگیرید و از عدم حساسیت نوزاد خود مطمئن شوید. سپس اقدام کنید

اگزما در نوزادان

 

  • شیرین جهانی