مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

سلام خوش آمدید

رتینول چیست و چرا همه باید از رتینول استفاده کنند؟

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

استفاده از رتینول در روتین پوستی، راز داشتن پوستی صاف و شفاف است. در ادامه این مقاله همراه باشید تا این ماده موثره را به شما معرفی کنیم.

رتینول چیست؟ آیا تا به حال نام رتینول را شنیده اید؟ رتینول، یکی از ترکیبات اساسی محصولات مراقبت از پوستی است که تاثیرات معجزه آسایی در حفظ زیبایی و سلامت پوست دارد و متخصصین پوست، استفاده از محصولات حاوی رتینول را به همه توصیه می کنند. احتمالا، حالا که کمی با این ماده فوق العاده برای پوست آشنا شده اید، در ذهنتان سوالاتی شکل بگیرد که آیا رتینول عوارضی برای پوست ایجاد نمی کند؟ آیا می توان از رتینول بدون نسخه پزشک استفاده کرد و چه محصولاتی حاوی رتینول هستند؟

برای اینکه پاسخ روشن و کاملی از سوالات خود بگیرید، در ادامه این مقاله، با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا رتینول را به شما معرفی کنیم و فواید معجزه آسا رتینول در افزایش شفافیت و زیبایی پوست را به طور تخصصی بررسی کنیم.

رتینول چیست؟

رتینول، نوع طبیعی رتینوئید بدون نسخه است که در فرمولاسیون کرم ها و محصولات مراقبت از پوستی وجود دارد و در پوست به اسید رتینوئیک (شکل فعال ویتامین A) تبدیل می شود و با افزایش گردش سلولی و تحریک تولید کلاژن، خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده و موجب بهبود بافت پوست می شود. از رتینول، در اکثر محصولات مراقبت از پوستی به خصوص کرم های ضد چروک و سفت کننده پوست، یافت می شود. رتینول، می تواند کلاژن سازی پوست را تقویت کند و به آسیب‌های ناشی از نور خوشید کمک می کند.

همچنین، در کاهش لکه‌های قهوه‌ای و منافذ غیرعادی پوست، تاثیر چشمگیری دارد. معجزه رتینول، بازسازی پوست و افزایش شادابی و شفافیت پوست است. پیشنهاد می کنیم در زمان استفاده از رتینول، از دیگر محصولات جوانسازی پوست نیز استفاده کنید تا اثرگذاری رتینول بیشتر شود. بهترین ماده برای استفاده همزمان با رتینول ویتامین C است.

رتینول چه تاثیری روی پوست دارد؟

بهتر است یک سوال بهتر بپرسیم. رتینول چه کاری انجام نمی دهد؟ این ماده موثره فوق العاده در فرمولاسیون اکثر محصولات مراقبت از پوستی، موجب تنظیم و کنترل چربی پوست شده و در نتیجه، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. همچنین، با پاکسازی منافذ پوستی، اجازه می دهد که چربی اضافی پوست از طریق منافذ فولیکول های مو، خارج شود.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد رتینول، می توان به تحریک و تسریع گردش سلولی و بازسازی سلول های پوستی اشاره کرد که موجب روشن شدن پوست شده و با افزایش تولید کلاژن، سبب سفت شدن بافت پوست و جلوگیری از شلی و افتادگی پوست صورت می شود. از دیگر تاثیرات تخصصی رتینول روی پوست، می توان به کاهش هایپرپیگمانتاسیون پوست با با لایه برداری سلول های سطحی پوست اشاره کرد.

فواید معجزه آسا رتینول

حالا که متوجه شده اید رتینول چیست، به سراغ تاثیرات معجزه آسا آن روی پوست می رویم. اگر از خطوط ریز و چروک پوستی، کدری و تیرگی پوست صورت یا جوش و آکنه پوستی خسته شده اید، چاره مشکل شما، استفاده از محصولات پوستی حاوی رتینول است. در واقع رتینول، یک ماده ضروری و موثر در کرم های ضد پیری به شمار می رود. رتینول و رتینA، موجب افزایش و تحریک تولید کلاژن شده و به جوانسازی و سفت شدن پوست کمک می کنند.

جالب است بدانید، تجویز‌شده توسط پزشک، در درمان جوش سر سیاه، جوش سر سفید و بسته شدن منافذ پوستی موثر است و باعث پاکسازی پوست و کنترل ترشح چربی و سبوم پوست می شود. با استفاده از محصولات حاوی رتینول در روتین مراقبت از پوستی روزانه تان، می توانید از ایجاد جای جوش و لک پوستی نیز پیشگیری کنید. استفاده از کرم های حاوی رتینول، برای بیماران مبتلا به پسوریازیس (صدفک) نیز توصیه می شود.

تفاوت بین رتینول و رتینوئید چیست؟
طبق گفته انجمن پوست آمریکا، رتینوئیدها یک اصطلاح جامع برای محصولات موضعی مبتنی بر ویتامین A هستند. در واقع رتینول، زیرمجموعه و یکی از انواع رتینوئید هست که می توانید آن را بدون نسخه خریداری کنید. (رتینیل پالمیتات و رتینالدئید ترکیبات جایگزین OTC است که می توانید روی برچسب محصولات مراقبت از پوستی نیز مشاهده کنید. یکی از دوستان نزدیک Retin-A است، یک رتینوئید مصنوعی نسخه ای که مانند اسید رتینوئیک عمل می کند.) اسامی رتینوئیدها، انواع و نقاط قوت بسیاری دارند که رتینول یکی از آنهاست. رتینول و رتینوئید برای کاهش علائم پیری پوست، لک، کدری و بسیاری از مشکلات پوستی موثر هستند.

عوارض رتینول روی پوست چیست؟
در صورتی که از رتینول، به صورت صحیح استفاده نکنید و یا به این ماده حساسیت داشته باشید، ممکن است پس از استفاده، پوستتان دچار خارش، قرمزی، التهاب یا پوسته پوسته شدن شود. زیرا رتینول، یک ماده فعال است و جای تعجب ندارد که پوست به آن واکنش نشان دهد. بنابراین، برای اینکه پوست شما به رتینول عادت کند، از مصرف دو تا سه شب از رتینول در هفته شروع کنید و به مرور، تعداد استفاده از آن را افزایش دهید. آکادمی پوست آمریکا هشدار می دهد که پس از زدن رتینول به پوست، رتینول همچنان می تواند پوست شما را به آفتاب حساس کند. پس زدن ضد آفتاب پس از استفاده از رتینول را فراموش نکنید.

از چه سنی باید مصرف رتینول را شروع کرد؟
اگر پوست خشک، قرمز، ملتهب و حساس دارید، حتما قبل از شروع مصرف رتینول، با پزشک متخصص مشورت کنید. اما به طور کلی، در پایان دوران نوجوانی و آغاز دوران جوانی، یعنی بعد از 20 سالگی می توانید استفاده از محصولات حاوی رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. اگر از سن 20 سالگی، استفاده از رتینول را آغاز کنید، از بروز چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کنید؛ اما در سنین بالاتر، استفاده از محصولات حاوی رتینول، جنبه درمانی برای مشکلات پوستی را دارد.

همچنین، در صورتی که پیش از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوستی، از رتینول استفاده کنید؛ همواره پوستی شاداب و جوان خواهید داشت و روند پیری پوستتان کند می شود. توجه داشته باشید که اگر همچنان درگیر جوش های ناشی از بلوغ هستید، ابتدا جوش و آکنه های پوستی را درمان کنید و سپس، از رتینول در روتین مراقبتی از پوستتان استفاده کنید. استفاده از رتینول پس از 30 سالگی، بسیار ضروریست؛ چرا که باعث ترمیم و جوانسازی سلول های پوستی شده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و در سن سی سالگی، پوست مستعد چین و چروک است و رتینول، پوستتان را از افتادگی و پیری نجات می دهد.

معرفی سرم ضد چروک اوردینری حاوی رتینول 0.5%
اگر تصمیم گرفته اید که رتینول را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید، می خواهیم یک محصول فوق العاده غنی شده با رتینول را به شما معرفی کنیم. سرم ضد چروک حاوی رتینول 0.5% اوردینری، یک سرم معجزه آسا برای کاهش چین و چروک و افزایش شادابی پوست است. در واقع، اکسیر جوانی پوست شما، سرم ضد چروک اوردینری است. سرم رتینول اوردینری با افزایش میزان سوخت و ساز و ایجاد سلول های تازه پوستی موجب جوانسازی، روشن شدن پوست و افزایش میزان کلاژن پوست می شود و به مرور، افتادگی و چین و چروک پوستی را کاهش داده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود.

لینک خرید سرم رتینول اوردینری با بهترین قیمت

شما با انواع پوست و از سن 20 سال به بالا، می توانید از سرم رتینول اوردینری اصل استفاده کنید تا با کند کردن روند پیری پوست، جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که اگر پوست جوش دار و مستعد آکنه دارید، در هفته اول مصرف ممکن است به طور موقت، با افزایش جوش و آکنه های پوستی تان مواجه شوید. توجه داشته باشید که رتینوئیدها، با لایه برداری پوست، می توانند پوست را نسبت به اشعه های آفتاب حساس تر کنند؛ بنابراین، حتما پس از زدن رتینول، از یک ضد آفتاب مناسب و استاندارد استفاده کنید.

سخن آخر
رتینول، یک ماده فعال فوق العاده برای کند شدن روند پیری پوست و افزایش میزان کلاژن سازی پوست است. رتینول، تاثیرات معجزه آسایی روی پوست دارد و می تواند در کاهش مشکلات پوستی به خصوص لکه و چین و چروک پوستی، تاثیر بسزایی داشته باشد. در این مقاله، تلاش کرده ایم تا پاسخ روشن و کاملی به سوال ” رتینول چیست؟” بدهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، با فواید شگفت انگیز رتینول در جوانی و شادابی پوست به خوبی آشنا شوید و بتوانید از این ماده بی نظیر در روتین مراقبت از پوستی تان، برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست استفاده کنید.

شما از کدام محصول پوستی حاوی رتینول استفاده می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین کرم حاوی رتینول کدام است؟

امروزه، در محصولات ضد چروک و ضد پیری، رتینول وجود دارد. شما می توانید از انواع کرم های حاوی رتینول از برندهای معتبر استفاده کنید.

رتینول کدام ویتامین است؟

رتینول، از مشتقات ویتامین A است.

آیا سرم رتینول برای شفافیت پوست موثر است؟

بله. همه محصولات مراقبت از پوستی حاوی رتینول، سبب جوانسازی و افزایش شادابی و شفافیت پوست می شوند. شما می توانید از سرم ضد چروک اوردینری حاوی رتینول 0.5% استفاده کنید و شاهد تاثیرات معجزه آسا آن روی شادابی و جوانسازی پوستتان باشید.

 

  • شیرین جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی