مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

مجله آموزشی و آرایشی بهداشتی سین دخت

جدیدترین مطالب آموزشی، آرایشی و بهداشتی - معرفی محصولات و ویدئو های آموزشی در مجله سین دخت

سلام خوش آمدید

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

مراقبت و رسیدگی به پوست یکی از روتین هایی است که با رعایت آن می توان پوست را در مقابل اسیب های مختلف محافظت نموده و پیری آن را به تاخیر انداخت. اگر شما نیز به پوست خود اهمیت داده و حفظ طراوت و شادابی آن از دغدغه های اصلی شما است، اسپری آب را به شما توصیه می کنیم!

این محصول یکی از وسایل بهداشتی و مراقبتی صورت است که دارای طرفداران زیادی در میان افرادی است که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند. ممکن است با این محصول آشنایی کافی نداشته و یا سوالاتی برای شما به وجود آمده باشد. 

اسپری آب صورت چیست؟

رطوبت یکی از لازمه های اصلی برای زیبایی و حفظ شادابی پوست است. هنگامی که پوست نواحی مختلف بدن رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد، به تدریج سفت و کدر می گردد. در این زمان بسیاری از افراد به اقدام به استفاده از محصولات نرم و مرطوب کننده می نمایند.

لازم است بدانید که استفاده از این محصولات به تنهایی کافی نبوده و برای حل این مشکل باید از اسپری آب یا فیس میست استفاده کرد. این محصول به طور معمول در بطری های اسپری کوچک بسته بندی شده و می توانید از آن ها به عنوان یک محصول خنک کننده در روزهای گرم سال یا روزهای سرد و خشک زمستان استفاده نمایید.

در ترکیبات اسپری آب صورت یا فیس میست از انواع مواد معدنی مفید مانند کلسیم و منیزیم، بی کربنات، سیلیکات و عناصری مانند روی و مس استفاده شده و PH آن روی خنثی تنظیم شده است. از فیس میست با توجه به فرمولاسیون خاصی که دارد در موارد متعددی استفاده شده و نمی توان یک کاربرد ثابت را برای آن ذکر کرد.

به طور کلی مهم ترین کاربرد فیس میست در آماده سازی پوست پیش از آرایش بوده و به منظور رفع خستگی و خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که می ‌تواند پوست های خشک و دهیدراته را به خوبی آبرسانی نماید.

مهم ترین مزایای استفاده از اسپری آب صورت یا فیس میست

اکنون که با اسپری آب صورت یا فیس میست آشنا شده اید، زمان آن رسیده است که اطلاعات کاملی در خصوص مزایای بی نظیر این محصول منحصر به فرد کسب نمایید. اصلی ترین دلیل محبوبیت این محصول فوق العاده را می توان در توانایی آبرسانی و مرطوب کنندگی آن دانست.

به همین علت فیس میست ها یک انتخاب عالی برای تمامی فصول سال است که رطوبت از دست رفته پوست شما در اثر گرما و یا خشکی فصل را از بین می برند. در وصف مزایای بی شمار اسپری آب صورت یا فیس میست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی پوست صورت و مرطوب نمودن آن
  • قابلیت ترمیم پوست صورت
  • محافظت از پوست در مقابل آسیب های مختلف
  • حس طراوت و شادابی پوست صورت
  • تثبیت کننده آرایش
  • کاهش و تسکین التهابات پوست نواحی مختلف پوست بدن
  • کمک و التیام به بافت ها و نواحی آسیب دیده
  • شادابی و درخشندگی هرچه بیشتر پوست
  • افزایش آبرسانی و کاهش چین و چروک پوست
  • قابل استفاده برای انواع پوست خصوصا پوست های خشک و دهیدراته

انواع اسپری آب صورت یا فیس میست

اسپری آب صورت در انواع مختلفی با کیفیت های متفاوت و کاربردهای متنوع توسط کمپانی های برتر روز دنیا تولید و ارائه شده اند که اصلی ترین کاربرد آن را می ‌توان تنظیم رطوبت پوست دانست.

این محصولات با فرمولاسیون های متفاوتی در بازار موجود بوده و برخی از آن ها دارای ویژگی های بیشتری علاوه بر آبرسانی هستند. از جمله این خواص و ویژگی ها می‌ توان به محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب اشاره کرد که موجب خنک شدن و درخشان تر کردن پوست صورت می گردد.

معرفی بهترین اسپری آب صورت

اسپری آب اوفلیا 150 میل

برای مشاهده قیمت و ویژگی های اسپری آب اوفلیا 150 میل روی تصویر بالا کلیک کنید.

ساختار اسپری آب صورت

در ترکیبات اسپری آب صورت از موادی استفاده شده است که موجب کاهش روند پیری پوست شده و سلامت و شادابی را به پوست هدیه می نمایند. از جمله ترکیبات به کار رفته در اسپری آب صورت یا فیس میست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی بالا
  • روغن های گیاهی
  • عصاره آلوئه ورا

همان گونه که مشاهده نمودید فیس میست فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر بوده و از ترکیبات گیاهی و کاملا سالم برای تهیه آن استفاده شده است.

کاربرد اسپری آب صورت یا فیس میست

رطوبت پوست بدن در اثر عوامل مختلفی از جمله سرد شدن هوا در فصل زمستان و یا خشک بودن هوا در فصل تابستان کم شده و به تدریج پوست خشک و کدر می گردد. برای حل این مشکل از میست صورت استفاده می‌ شود.

 با استفاده از این محصول می‌ توان پوست را در فصول گرم و سرد سال آبرسانی نموده و خنکی و طراوت را برای آن به ارمغان آورد. به علاوه با سری این اسپری می توان تمامی سطح پوست را اسپری زده و مطمئن باشید که تمامی پوست شما تحت پوشش فیس میست قرار می گیرد.

از جمله مهم ترین کاربردهای فیس میست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • حفظ تعادل پوست
  • رطوبت رسانی مناسب پوست
  • به تاخیر انداختن روند پیری پوست
  • ایجاد شادابی، درخشندگی و سلامتی پوست
  • تغذیه پوست توسط مواد گیاهی

نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت

اگر عضو آن دسته از افرادی هستید که پوست شما خشک یا آسیب دیده است و به دنبال یک محصول فوق العاده موثر برای رفع خشکی و آسیب دیدگی های پوست خود هستید، استفاده از اسپری آبرسان صورت یا فیس میست را به شما توصیه می نماییم.

با استفاده از اسپری آب صورت می توانید پوست خود را ترمیم نموده و شادابی و طراوت را هرچه بیشتر به پوست خود هدیه کنید. برای آن که بتوانید بیشترین تاثیر را از این محصول دریافت کنید لازم است مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

  1. ابتدا قوطی اسپری آب صورت را به خوبی تکان دهید.
  2. نفس خود را نگه داشته و چشم های خود را ببندید. سپس اقدام به پاشیدن اسپری آب روی پوست خود نمایید.
  3. پس از اسپری کردن محصول به تمامی سطح پوست، دستان خود را به آرامی روی پوست فشار دهید تا به خوبی جذب پوست شما شود..
  4. در انتها نیز می ‌توانید از سرم یا نرم کننده های مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره اسپری آب صورت

اسپری آب صورت که آن را با نام اسپری آبرسان صورت و فیس میست می شناسیم، یک وسیله بهداشتی و مراقبتی نسبتاً جدید است که ممکن است اطلاعات کاملی در خصوص آن نداشته باشید. به همین علت در این مقاله سعی نمودیم تا به سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم. با این حال ممکن است سوالات زیر برای شما شکل گرفته باشد که به آن ها پاسخ می دهیم.

اسپری آب چیست؟

اسپری آب یک محصول مراقبتی از پوست است که حاوی انواع مواد معدنی مورد نیاز و مفید برای پوست از جمله کلسیم و منیزیم، بیکربنات، سیلیکات و عناصری مانند روی و مس با ph خنثی است.

نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت چگونه است؟

استفاده از اسپری آبرسان صورت محدودیت خاصی نداشته و شما می توانید در تمامی طول فصل سال از این محصول بر روی پوست تمیز خود استفاده کرده و درخشندگی و شفافیت پوست خود را تجربه کنید.

  • ۰ نظر
  • ۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۰:۳۷
  • شیرین جهانی

در کشورهایی مانند ایران به دلایل مختلفی ازجمله عدم وجود فروشگاه‌های مستقیم برند، محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی به میزان زیادی در بازار وجود دارد. سرم‌های اوردینری از همین محصولات هستند که تقاضای بالایی دارند و به همان نسبت نگرانی از تقلبی‌بودن آن در بین مصرف‌کنندگان زیاد است. از طرفی تشخیص اصالت محصولات مختلف معمولا کار آسانی نیست و ممکن است افراد به دلیل ناآگاهی، هزینه زیادی برای یک سرم تقلبی و بی‌کیفیت بپردازند. برای جلوگیری از این مسئله، در مقاله پیش رو با چند روش ساده برای تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک آشنا خواهیم شد.

 

 

راه‌های تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

اگر جزو افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، حتما تابه‌حال نام برند اوردینری و سرم‌های موثر آن را شنیده‌اید. این برند نه تنها در ایران، بلکه در همه جهان با محصولات باکیفیت و درعین‌حال قیمت مناسب شناخته می‌شود. علیرغم آن که The Ordinary از سال 2017 به بازار عرضه شد، در همین مدت زمان کوتاه توانست پرفروش‌ترین سرم در دنیا لقب بگیرد. توجه به بسته‌بندی، فونت، نوشته‌های روی جعبه،بچ کد، شکل قطره‌چکان و بافت محصول از مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید:

 

1- کیفیت بسته‌بندی

به‌عنوان یک قاعده کلی، بسته‌بندی محصول فیک کیفیت مناسبی ندارد و این موضوع در نگاه اول به چشم می‌خورد. بعضی از نمونه‌ محصولات اوردینری بسته‌بندی محکم با لمس مخملی دارد. با این وجود، کیفیت بسته‌بندی را نمی‌توان ملاک اصلی درنظر گرفت.

 

2- فونت نوشتاری

در محصول تقلبی، نوشته‌ها بولد و پررنگ‌تر نوشته می‌شود و هنگامی که نوع اصل و فیک را در کنار هم قرار می‌دهیم، این تفاوت کاملا مشهود است. به تصویر زیر نگاه کنید.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

 

3- نوار دور جعبه و بطری

یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات اوردینری، وجود نوار خاکستری در دورتا دور بسته‌بندی و بطری سرم‌ها است. برای تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک، به این نوار توجه کنید. در محصول اصلی، نوار خاکستری کاملا باکیفیت و منعکس‌کننده ملایم نور است. اما در محصول فیک، رنگ نوار تیره‌تر، بزرگ‌تر و غیربراق مشاهده می‌شود.

 

تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

4- نوشته‌ روی بسته‌بندی، یکی از روش‌های تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

در محصولات فیک، نوشته‌های روی بسته‌بندی معمولا تفاوت‌هایی با سرم اصلی دارد. برای مثال بند آخر توضیحات ممکن است حذف شده یا تغییر کرده باشد. این راه تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک نیاز به دقت بیشتری دارد و لازم است محصول با بسته‌بندی موجود در سایت برند چک شود. برای مثال سرم نیاسینامید و زینک دارای دستورالعمل دقیق 8 خطی روی شیشه محصول است. اما دستورالعمل محصول جعلی تنها دو خط طول دارد. بعضی از جعبه‌ها ممکن است حاوی کلمات کره‌ای نیز باشد به این دلیل که اوردینری یک فروشگاه در کره جنوبی دارد و برخی از فروشندگان محصولات خود را از مبدا این کشور وارد می‌کنند.

 

روش‌های تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

5- بچ کد محصولات اوردینری

برند اودینری هنگام عرضه سرم و سایر محصولات خود یک عدد چند رقمی روی آن درج می‌کند که بچ کد نام دارد و با رنگ آبی یا مشکی نوشته می‌شود. در صورت اصل‌بودن، بچ کد باید روی بسته‌بندی و بطری سرم وجود داشته‌ و با هم یکسان باشد.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک با توجه به بچ کد

 

 

درنظر داشته باشید که بسیاری از بچ کدهای اوردینری توسط سایت‌های بچ کدخوان قابل ردیابی نیست. از طرفی اگر این بچ کدها تاییدشده هم باشند، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تکرار و روی محصولات مختلف کپی کرد. پس این وجود بچ کد به‌تنهایی دلیل بر اصالت کالای شما نیست.

 

6- توجه به شکل قطره چکان، موثر در تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

حباب پیپت در محصولات اصلی، نرم و به رنگ سفید یا خاکستری بسیار ملایم است. گزارش‌ها نشان می‌دهد قطره چکان سرم تقلبی سفت است و رنگ آن به زردی تمایل دارد.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

در محصول اصلی، یک شکاف کوچک بین حباب پیپت و درپوش وجود دارد که می‌تواند راهی برای تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک باشد. این شکاف معمولا در سرم‌های غیراصل وجود ندارد و کلاهک قطره‌چکان مستقیما به درپوش متصل است.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

در سرم اوردینری اصل، کیفیت خطوط موجود روی درپوش بالاتر و فرورفتگی‌های آن بیشتر از نوع تقلبی است. توجه کنید که در محصولات جعلی، هم لوله قطره‌چکان و هم بطری، کمی بلندتر هستند.

 

انواع روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

کمپانی دسیم هر از چندگاهی تغییراتی در بسته‌بندی سرم‌های The Ordinary اعمال می‌کند. به‌همین دلیل مواردی مانند جنس بسته‌بندی، تفاوت در اندازه فونت، فاصله حروف و رنگ مهر روی بطری می‌تواند نشان از تقلب باشد یا نباشد. برای اطمینان از تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک، توجه به نکات مهمتر مثل کیفیت خود محصول، اهمیت بیشتری دارد.

 

کیفیت بافت سرم های اوردینری؟

توجه به کیفیت دشوارترین و درعین‌حال مطمئن‌ترین راه برای تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک است. در محصول اصلی، بطری باید به‌طور کامل توسط محتویات پر شده باشد اما در سرم تقلبی این گونه نیست. پس به‌عنوان اولین قدم، حجم سرم را چک کنید.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

حالا به سراغ کیفیت سرم می‌رویم. برحسب آنکه چه نوع سرمی خریداری می‌کنید، پارامترهای بررسی کیفیت محصول می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طور کلی این نکته را به یاد داشته باشید که اوردینری در  تولید محصولات خود از عطر مصنوعی استفاده نمی‌کند. پس اگر بعد از بازکردن سرم متوجه رایحه مصنوعی شدید، سرم شما تقلبی است.

در اینجا به چند نمونه از سرم‌های پرطرفدار و روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک برای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1- سرم پیلینگ و لایه بردار اوردینری:

یکی از انواع سرم‌های اوردینری که به‌راحتی می‌توان نوع جعلی را از اصلی تشخیص داد، سرم پیلینگ و لایه بردار اوردینری است. چرا که تفاوت بین آن‌ها کاملا آشکار است. این محصول باید پس از برخورد با پوست، احساس سوزن سوزن‌شدن خفیفی ایجاد کند و بویی شبیه سرکه و آلوترش بدهد. بعضی از افراد که سرم تقلبی خریداری کرده‌اند گزارش دادند که پس از مصرف هیچ احساسی روی پوست خود نداشتند. به‌علاوه سرم آن‌ها حاوی عطر و بویی مانند گل رز است. رنگ این محصل باید رنگ قرمز واقعی(و نه صورتی) داشته و پوست را پس از مصرف دچار لک نکند.

 

 

2- سرم نیاسینامید اوردینری:

تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک نیاسینامید 10%+ زینک1% نیاز به کمی دقت دارد. بافت سرم اصل، باید نسبتا غلیظ و کدر باشد و هنگام استفاده، کمی کف ایجاد کند. اگر سرم شما یک محلول شفاف و روان است، آن را دور بریزید.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

3- سرم لاکتیک اسید+HA:

محلول با بافت شبیه ژل و رنگ هلویی/قهوه‌ای که بوی خاصی دارد و پس از تماس با پوست، مقداری سوزش ایجاد می‌کند.

 

4- تشخیص سرم اصل هیالورونیک اسید دریایی:

بافت سرم هیالورونیک اصل باید آبکی با بوی دریایی باشد و بدون چسبندگی، روی پوست جذب شود.

 

5- سرم هیالورونیک‌اسید2%+ ویتامینB5:

این سرم، شفاف، بی‌رنگ بر پایه آب است و هنگامی که خشک می‌شود حالتی چسبنده ایجاد می‌کند.

 

6- سرم بافه+ پپتید مس:

برای تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک، به بافت سرم بافه و پپتید توجه کنید. این محصول باید یک ژل سبک آبکی و به رنگ آبی روشن باشد.

 

روش تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک

 

 

7- سرم بافه اوردینری:

بافت این سرم به شکل واترژل و کمی کدر است و هنگام مصرف، کمی چسبنده احساس می‌شود. هرگونه تغییر در این بافت باید شما را نسبت به اصل‌بودن سرم مشکوک کند.

 

8- سرم کافئین دور چشم:

بافت قهوه‌ای روشن، شفاف و بر پایه آب، از ویژگی‌های سرم کافئین اوردینری است. توجه کنید که این محصول حتما باید در بسته‌بندی UV و تیره عرضه شود.

 

به‌عنوان سخن پایانی، فراموش نکنید که با وجود همه موارد گفته‌شده، برای آنکه از اصالت سرم خود مطمئن شوید، بهترین روش، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. چرا که گاهی اوقات سرم اصلی ماهرانه کپی شده و تشخیص سرم اوردینری اصل و فیک توسط خریدار بسیار سخت خواهدبود. پس قبل از خرید محصولات اوردینری، در مورد فروشگاه مورد نظر تحقیق کنید.

  • ۰ نظر
  • ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۳۳
  • شیرین جهانی

پیش‌ازاین که درباره درمان موی چرب صحبت کنیم بهتر است بدانیم که موی چرب چیست و چه عواملی باعث ایجاد چربی در پوست سر و مو می‌شوند؟

همان‌طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم بالا رفتن بیش‌ازاندازه فعالیت غدد چربی که در پوست سر وجود دارند باعث ایجاد چربی بیش‌ازاندازه در موها می‌شوند. عوامل زیادی مانند تغییر سبک زندگی و مشکلات هورمونی، اختلالات ژنتیکی، شستشوی زیاد و مراقبت نادرست از مو باعث چرب شدن موها می‌شود که برای افراد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

دو روش کاملاً متفاوت برای درمان چربی موی سر به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است کمی تعجب‌برانگیز باشد، اما با توجه به جنس مو و دلیل اصلی چربی موها یکی از این دو روش می‌تواند به میزان زیادی به درمان موهای چرب کمک کند.

شستشوی موی چرب

افرادی که مشکلات ژنتیکی دارند و پوست سر آن‌ها به‌صورت طبیعی چرب است، برای جلوگیری از ریزش مو و مشکلات عمده‌ای که به خاطر چربی پوست سر به وجود می‌آید، می‌توانند مرتب موهای خود را شستشو دهند تا چربی‌های اضافه موها را از بین ببرند.

کاهش شستشوی موی چرب

کاهش شستشوی موهای چرب نیز یک روش ساده برای از بین بردن چربی پوست سر است. شاید تعجب کنید اما باید بدانید افرادی که بیش از یک‌بار در روز موهای خود را می‌شویند، باعث تحریک غدد چربی پوست سر می‌شوند. همین امر باعث می‌شود تا پوست سر آن‌ها خشک شود و غدد چربی مجدداً چربی بیشتری ترشح کنند. به همین خاطر این افراد می‌توانند با کاهش دادن دفعات شستشو چربی موهای خود را درمان کنند.

 

علت چرب شدن پوست سر و مو چیست؟

فاکتورهای مختلفی هستند که باعث چربی موی سر می‌شوند، اما اصلی‌ترین دلایلی که باعث ایجاد چرب شدن موها می‌شوند عبارت‌اند از:

تغییرات هورمونی

بسیاری از خانم‌ها یا آقایان پس از دوران بلوغ دچار تغییرات هورمونی می‌شوند و همین امر می‌تواند سبب افزایش چربی مو شود. البته این مشکل بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود که در هنگام قاعدگی بارداری یا زمان یائسگی به دلیل تغییرات زیاد هورمونی دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.

عادات غذایی نامناسب

مصرف بیش‌ازحد قند و چربی اشباع‌شده به میزان زیادی روی چربی پوست سر تأثیر دارد.

 

استرس

ترشح هورمون کورتیزول باعث افزایش فعالیت غدد چربی پوست سر می‌شود.

 

استفاده از شوینده‌ها و محصولات آرایشی نامناسب

یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد موهای چرب استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و شوینده‌های بی‌کیفیت است.

 

وراثت و ژنتیک

افرادی هستند که به دلایل ژنتیکی و ارثی دچار این مشکل هستند و موی چرب دارند.

 

شانه زدن بیش‌ازحد موها

این کار باعث پراکندگی چربی در بین موها می‌شود.

 

برخی از بیماری‌ها

مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، مشکلات کبدی و … باعث چربی مو می‌شوند.

چربی مو باعث ریزش مو می‌شود؟

متأسفانه یکی از عواقبی که چربی پوست سر و مو دارد، ریزش مو است. با توجه به اینکه چربی پوست سر منافذ پوست را مسدود می‌کند، به میزان زیادی از رشد موها جلوگیری می‌کند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو، چربی بیش‌ازحد و گرفتگی فولیکول‌های مو است که باعث رشد ناسالم مو و ریزش آن می‌شود.

درمان خانگی چربی موی سر

روش‌های مختلفی برای درمان چربی موی سر وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به درمان‌های خانگی برای برطرف کردن چربی موها اشاره کرد. این درمان‌های خانگی می‌توانند به میزان زیادی به شما کمک کنند.

استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن ماهی و روغن درخت چای

استفاده از این روغن‌ها می‌تواند از تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری کند و موی چرب را درمان کند. همچنین روغن های سرو، چوب سدر، مریم گلی کلاری، لیمو، اسطوخودوس و رزماری توصیه می شود.

مصرف سرکه سیب و آلوئه ورا

علاوه بر فوایدی که آلوئه ورا برای پوست سر دارد و موها را تقویت می‌کند، مصرف سرکه سیب هم می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و PH موهای شما را تنظیم کنند.

نحوه مراقبت از موی چرب

نحوه مراقبت از موهای چرب و استفاده از مواد شوینده مناسب به میزان زیادی می‌تواند از ریزش موها و چرب شدن آن‌ها جلوگیری کند.

  • بهتر است موهایتان را کمتر بشویید و یا برای شستشوی روزانه از شامپوهای مناسب بدون سولفات استفاده کنید.
  • از نرم‌کننده‌های مناسب موهای چرب استفاده کنید.
  • موهای خود را زیاد شانه نکنید.
  • از دست زدن به موها در طول روز پرهیز کنید.
  • از شامپوهای خشک برای موهای چرب استفاده نکنید.
  • محصولات مراقبتی مانند اسکراب پوست سر برای کنترل چربی موی سر بسیار مناسب هستند.
  • ۰ نظر
  • ۲۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۳۲
  • شیرین جهانی

معرفی بهترین برند 2023 کرم پودر برای پوست خشک و پوست چرب

خرید کرم پودر برای بسیاری از بانوان که به صورت روزانه یا برای آرایشگاه خود از آن استفاده می کنند، یک چالش بزرگ محسوب می شود. کرم باید مناسب با نوع پوست انتخاب شود تا بهترین بافت را داشته باشد و پوشش عالی را نیز فراهم کند. اگر شما هم به دنبال یک کرم پودر عالی برای پوست چرب و خشک هستید، مطلب پیش رو را دنبال کنید تا یک راهنمای خرید عالی را ارائه داده و بهترین فروشگاه برای خرید کرم پودر را هم معرفی کنیم.

کدام کرم پودر برای پوست خشک مناسب است؟

خرید کرم پودر برای پوست خشک باید به دقت انجام شود. پوست خشک عموما رطوبت کمتری نسبت به سایر انواع پوست دارد. به همین دلیل ویژگی اصلی کرم پودر برای پوست خشک این است که حاوی مرطوب کننده باشد.

هم چنین کرم پودر باید سبک باشد تا در زمان استفاده روی پوست ظاهر مصنوعی ایجاد نکند و باعث پوسته پوسته شدن نشود. کرم پودر گلدن بل مدل قطره ای برای پوست خشک یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه است. این کرم پودر محصول مشترک کشور ایران و آلمان است و با فرمولاسیون کاملا مناسب برای پوست خشک ساخته شده است. تمامی مشخصات مربوط به یک کرم پودر مناسب برای پوست خشک در گلدن بل وجود دارد‌.

به علاوه کرم پودر قطره ای گلدن بل قدرت پوشانندگی بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن را نیز دارا است. هم چنین به دلیل ماندگاری بالا در کنار سبک بودن، می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که دارای پوست خشک، حساس یا معمولی هستند و نیاز به استفاده روزانه از این کرم پودر را دارند.

 

 

 

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست چرب

خرید کرم پودر برای پوست چرب نیز معمولا با چالش همراه است. غدد چربی در پوست چرب بیشتر از سایر انواع چربی تولید کرده و به همین دلیل کرم پودر نباید چربی بیشتر به آن اضافه کند‌. هم چنین نباید باعث براق شدن صورت شده و به پوست ظاهری مصنوعی و ناخوشایند ببخشد.

به همین دلیل است که کرم پودر پمپی گلدن بل مناسب برای پوست چرب مورد توجه قرار می گیرد. این کرم پودر دارای مواد شیمیایی مضر نیست و هم چنین به دلیل بافت سبک به همراه پوشانندگی و ماندگاری بالا، هم مناسب برای استفاده روزانه و هم برای آرایشگاه ها در نظر گرفته می شود. این کرم پودر بافت خمیری و مایع دارد و به دلیل پمپی که در درب آن قرار گرفته است به راحتی می توان از آن استفاده کرد‌.

 اگر قرار است زمان طولانی از کرم پودر استفاده کنید، کرم پودر اکسید نشده و رنگ آن روی پوست تغییر نخواهد کرد. هم چنین استحکام خود را روی پوست حفظ کرده و به هیچ عنوان ماسیده نخواهد شد.

گلدن بل

 

 

 

 

خرید کرم پودر برای پوست خشک و چرب را از کجا انجام دهیم؟

حال که با بهترین کرم پودرها برای پوست چرب و خشک آشنا شدید، بهتر است تا بهترین فروشگاه برای خرید کرم پودر اصل را معرفی کنیم تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید

این فروشگاه انواع لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار با کیفیت و اورجینال را در دسترس داشته و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به صفحه محصول مورد نظر خود مشخصات آن را مطالعه کرده و سپس با اطلاعات کافی آن را خریداری کنید. خرید شما در اسرع وقت فرستاده خواهد شد.‌

 

  • ۰ نظر
  • ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۲:۵۷
  • شیرین جهانی

داشتن پوستی شفاف با کرم های ترمیم کننده

همه ی ما دوست  داریم پوستی شفاف و صاف داشته باشیم تا جوان تر به نظر برسیم. اگر شما هم دوست دارید پوستی شفاف و بدون جای جوش و زخم داشته باشید 

 

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

 

کرم ترمیم کننده

پوست شما اولین سد دفاعی بدن شماست و نقش محافظ دارد. علاوه بر این پوست صورت شما  در نگاه اول بسیار جلب توجه میکند و روی دیگران تاثیر می گذارد. سبک زندگی شما، احساسات، سبک تغذیه همه روی پوست شما اثر مستقیم دارند. داشتن پوستی  شفاف و عاری از هرگونه چین و چروک و جای زخم، دغدغه ی همه ی انسان ها و به خصوص خانم هاست. به همین دلیل کمپانی های آرایشی بهداشتی در تلاش اند محصولات مراقبت از پوت متنوعی تولید کنند و در این زمینه به شدت با یکدیگر رقابت می کنند. از این محصولات میتوان به  به کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده پوست  اشاره کرد.

 

عواملی که باعث ایجاد پوست شفاف می شود

یک رژیم غذایی خوب با مقادیر ویتامین C بالا و تقریبا بدون چربی با پوستی شاداب رابطه ی مستقیمی دارد.

شما با ورزش کردن و افزایش گردش خون باعث بهبود  سلامت پوستتان می شوید.

خواب کافی هم باعث می شود پوستتان در وضعیت ایده آل باقی بماند.

راه دیگر مراقبت از پوست استفاده ازخرید کرم ضد آفتاب خوب و داشتن یک روتین پوستی مناسب است.

 

تفاوت کرم و پماد ترمیم کننده زخم

 

کرم ترمیم کننده و بازسازی کننده پوست

بهترین پماد ترمیم کننده زخم و همچنین کرم های ترمیم کننده زخم، هر دو به صورت موضعی استفاده می گردند، اما تفاوت هایی دارند که بهتر است آن ها را بدانیم تا انتخاب درستی بین این دو محصول داشته باشیم. در ترکیبات سازنده کرم های ترمیم کننده از ماده لانولین استفاده شده که قابلیت نفوذ کمتری به داخل پوست دارد. بنابراین زمانی که دچار یک سوختگی یا بریدگی سطحی می شویم باید از بهترین کرم ترمیم کننده زخم باز استفاده نماییم.این در حالی است که در ترکیبات پمادها از ماده وازلین استفاده شده است. وازلین در عمق زخم، نفوذ بیشتری دارد. این محصول برای زمانی که دچار بریدگی های عمیق شده اید، تاثیر گذارتر است.

 

به چه آسیب هایی زخم می گوییم و اصلا چه زمانی به کرم ترمیم کننده زخم نیاز داریم؟

بهتر است درباره ماهیت زخم صحبت کنیم. به طور کلی و به زبان ساده، هرگونه آسیب یا شکستگی در سطح پوست با بافت‌های زیر پوستی ( با شکاف یا بدون شکاف) را زخم می‌نامند که ممکن است با عمق و اندازه‌های مختلف در هر نقطه از بدن ایجاد شود. توجه داشته باشید که وقتی زخمی بر پوستتان به هر دلیلی پیدا می‌شود، معمولا دستگاه ایمنی بدن به صورت خودکار مشغول التیام و ترمیم آن خواهد شد. ولی به این مورد هم دقت کنید که بعضی از زخم‌ها مقاوم‌تر از بقیه هستند و به راحتی از بین نخواهند رفت. در نتیجه درمان آنها نیز سخت و زمان بر است که در این مواقع باید از بهترین و راحت‌ترین راه حل ممکن یعنی بهترین کرم ترمیم کننده زخم کمک بگیریم و به سراغ آن برویم.

  • ۰ نظر
  • ۲۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۶:۲۸
  • شیرین جهانی

 

آیا لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست هم منقضی می شوند؟

پاسخ، متأسفانه، بله است. حداقل برای بسیاری از انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست که تنوع بسیار زیادی از فرمول ها، مواد فعال، نگهدارنده‌ ها و انواع بسته‌ بندی دارند. حتی خیلی از اوقات ممکن است محصولی را بخرید اما بلافاصله از آن استفاده نکنید، در برخی از موارد مدت زمانی که گذشته موجب منقضی شدن محصول میشود. با شناخت علائم روی جلد محصولات میتوانید از تاریخ انقضای آنها نیز مطلع شوید.

به طور کلی، اکثر محصولات مراقبت از پوست می توانند 30 ماه در قفسه و 10 تا 12 ماه پس از باز شدن باقی بمانند. این زمان در رابطه با تمام لوازم آرایشی معمولاً 2 سال پس از خرید و گاهی اوقات تا 3 ماه برای آرایش چشم میباشد. اما، چندین راه برای بررسی وجود دارد تا بتوانید 100٪ مطمئن شوید، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

به طور کلی، اکثر محصولات مراقبت از پوست می توانند 30 ماه در قفسه و 10 تا 12 ماه پس از باز شدن باقی بمانند. این زمان در رابطه با تمام لوازم آرایشی معمولاً 2 سال پس از خرید و گاهی اوقات تا 3 ماه برای آرایش چشم میباشد. اما، چندین راه برای بررسی وجود دارد تا بتوانید 100٪ مطمئن شوید، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

محصول  تاریخ انقضا
رژ لب 18 تا 24 ماه
برق لب 12 تا 18 ماه
فونداسیون و کانسیلر 12 تا 18 ماه
ریمل 3 تا 6 ماه
خط چشم مایع 3 تا 6 ماه
محصولات کرم 12 تا 18 ماه
محصولات پودری 12 تا 18 ماه
محصولات پوستی (تونر، مرطوب کننده، دور چشم و سرم ها) قبل از باز شدن 30 ماه – بعد از باز شدن 12 ماه
پاک کننده، لایه بردار و شوینده های صورت قبل از باز شدن 30 ماه – بعد از باز شدن 12 ماه
ماسک های ورقه ای قبل از باز شدن 2 تا 3 سال – بعد از باز شدن بلافاصله باید استفاده شوند

چه عواملی در طول عمر یک محصول تاثیر میگذارد؟

  • آیا پاک کننده ها زودتر از کرم ها خراب می شوند؟
  • آیا سرم ها ماندگاری بیشتری نسبت به اسکراب دارند؟

چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که نوع محصول کمترین تأثیر را بر سرعت یا آهستگی انقضای آن دارد. این واقعاً مهم نیست که کرم، سرم یا غیره باشد، بلکه عواملی مانند دما، زمان، رطوبت نسبی، استرس فیزیکی و سایر پارامترهای محیطی مهم هستند. نور، گرما، رطوبت، انتقال گازها و آلودگی میکروارگانیسم ها همگی بر طول عمر یک محصول آرایشی یا پوستی تاثیر دارند.

با این حال، در محصولات مبتنی بر آب، از جمله کرم‌ ها و لوسیون‌ ها، اگر سیستم نگهدارنده به اندازه کافی قوی نباشد یا اگر محصول به طور مداوم با کاربر در تماس باشد، بیشتر در معرض فساد ناشی از رشد باکتری‌ ها هستند. در برخی از لوازم های آرایشی مانند کرم پودر صورت طراحی محصول به گونه ای است که برای برداشتن کرم باید از انگشت خود استفاده کنید و آنرا در شیشه فرو ببرید. با این کار کرم در طول زمان اکسید شده و رنگ و بوی آن تغییر میکند.

هم چنین بسته بندی مناسب می تواند به ماندگاری یک محصول کمک کند، همین یک چیز ساده ممکن است بیش از هر چیز دیگری در انقضا نقش داشته باشد. زمانی که بسته محصول باز می شود ساعت شروع به تیک تاک می کند.

3 روش بررسی تاریخ انقضای محصولات مراقبت از پوست

باور کنید یا نه، محصولات مراقبت از پوست شما منقضی می شوند! مهم است که به نحوه تشخیص تاریخ انقضای محصول توجه داشته باشید تا قبل از خراب شدن آنها را استفاده کنید.

این امر به ویژه برای محصولاتی مانند کرم ضد آفتاب بسیار مهم است، زیرا با گذشت تاریخ انقضای آن، علاوه بر خراب شدن مواد و آبکی شدن فرمول، میزان اثربخشی آنها نیز کمتر شده، که به معنای افزایش قابل توجهی احتمال آفتاب سوختگی، آسیب نور خورشید، ایجاد لکه‌ های قهوه‌ ای و خطر ابتلا به سرطان پوست است. سایر محصولات مانند سرم ها یا لوسیون ها که فاسد شده اند می توانند منجر به مشکلات پوستی غیر ضروری مانند آکنه یا درماتیت شوند. همیشه بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که تاریخ داشته و برای شما ایمن هستند تا اینکه بعدا تاسف بخورید، به خصوص وقتی صحبت از سلامت پوست شما می شود!

1. PAO (دوره پس از افتتاح)

به دلیل اکسیداسیون و عوامل میکروبیولوژیکی، هم لوازم آرایشی و هم محصولات مراقبت از پوست باید در مدت زمان معینی استفاده شوند. به منظور توجه به این موضوع، هر محصول باید با یک نقشه خاص همراه باشد که زمان ماندگاری آنرا پس از باز شدن نشان می دهد. نماد PAO (یک شیشه باز با یک عدد و یک “M”) روی جلد محصولات نشان می دهد که چند ماه از روز باز کردن آن تا روز انقضای آن فاصله دارید.

اغلب در پشت جلد محصول، PAO را خواهید دید که نشان می دهد بطور مثال محصول تا 12 ماه پس از باز شدن، ایمن و موثر باقی می ماند. این تاریخ‌ ها به یادآوری زمان باز کردن محصول بستگی دارد، بنابراین یک نکته عالی این است که یا مستقیماً روی بسته‌بندی روز باز کردن محصول بنویسید یا با نوشتن فهرستی از تمام محصولات باز شده خود در دفتر خود، مدام تاریخ آنها را چک کنید. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما یک راه ساده و آسان برای اطمینان از استفاده از محصولات ایمن و موثر روی پوستتان است.

نماد pao

2. کد تولید Batch Code

راه دیگر برای تشخیص تاریخ انقضا از طریق کد تولید یا همان بچ نامبر است. این کد به تولید کنندگان یا تامین کنندگان اجازه می دهد دسته ای را که محصول در آن تولید شده شناسایی کنند. کد معمولاً مستقیماً در پایین ظرف چاپ می شود. برای محصولات نوع لوله، کد دسته ای را می توان در بالای جایی که محصول مهر و موم شده است یافت.

سایت های مختلفی مانند CheckFresh.com یا CheckCosmetic.net به صورت آنلاین برای شناسایی تاریخ انقضای محصولات وجود دارند. اما، برای برندهای تازه تاسیس و کمتر محبوب، می‌توانید جلد محصولات را بررسی تا بچ نامبر را پیدا کنید و مستقیماً برای اطلاع از تاریخ انقضا با آن شرکت تماس بگیرید.

3. توجه به تاریخ انقضا

آخرین راه تشخیص منقضی شدن یک محصول توجه به خود تاریخ انقضای درج شده روی جلد و بسته بندی است. بسیاری از برندها تاریخ انقضای تولیدات خود را به طور مشخص در پایین بسته بندی محصول چاپ میکنند. به خاطر داشته باشید که تاریخ معمولاً در قالب YYYY/MM/DD نوشته می شود.

درج تاریخ انقضا روی جلد محصول

اگر محصولی تاریخ انقضا نداشت … چاره چیست؟!

همه محصولات مراقبت از پوست به وضوح تاریخ انقضا را بیان نمی کنند. در برخی از موارد تنها به ذکر یک کد دسته ای که تاریخ تولید محصول را مشخص می کند، روی بسته بندی چاپ بسنده شده است. اگر نمادی نداشته باشد، ممکن است روی بسته بندی اصلی بوده که احتمالا دور انداخته اید. با این حال اینکه چقدر زود محصول را پس از ساخت باز کنید نیز در طول عمر آن نقش دارد.

در بین محصولات آرایشی ریمل و سایر لوازم آرایش چشم ماندگاری کوتاه تری دارند و به عنوان مثال ممکن است با 6M مهر شده باشند و کانسیلر معمولا حدود 12M است. ماندگاری عطر تا 5 سال است.

از بین محصولات پوستی نیز هر چیزی که در یک شیشه یا قطره چکان عرضه می شود، مانند سرم، اغلب در معرض هوا و باکتری های روی دست قرار می گیرد و باید پس از حدود 9 ماه دور انداخته شود. محصولاتی که به صورت پمپ عرضه می شوند ممکن است تا یک سال دوام بیاورند. اما به طور کلی اغلب محصولات به مدت ۲ تا ۳ سال بدون باز شدن در قفسه کمد شما دوام می آورند.

این مدت زمان پس از باز شدن نماد (PAO) می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید برای باز کردن یک محصول و استفاده از آن چقدر زمان دارید. این نماد هم چنین تعداد ماه هایی که انتظار می رود محصول ایمن و موثر باقی بماند را نشان میدهد. توجه داشته باشید که پس از گذشت تاریخ انقضا، مواد فعال عملکرد مطلوبی ندارند.

توجه به علائم ظاهری نیز در این موارد میتواند به شما کمک کند. تغییرات ظریف در رنگ، بافت یا رایحه، نشانه های بزرگی است که محصول شما ممکن است تاریخ مصرف آن تمام شده باشد، پس اگر متوجه تغییر رنگ یا 2 فاز شدن آن شدید، زمان آن رسیده که محصول را دور بریزید.

بو کردن محصول

کدام ترکیبات زودتر از بقیه خراب می شوند؟

در حال حاضر تمایل افراد به خرید محصولات طبیعی مانند کرم های ضد آفتاب گیاهی ایرانی و … نسبت به گذشته به دلیل نوع موادی که در ساختار آنها بکار رفته، بیشتر شده است. اما توجه داشته باشید که روغن‌ ها و کره‌ های طبیعی می‌ توانند به سرعت اکسید شوند و تغییراتی را در بو و ظاهر ایجاد کنند، اگر با یک آنتی اکسیدان مؤثر فرموله نشده باشند.

اما فقط روغن ها و کره ها نیستند که باید هنگام جستجوی نشانه های فساد به آنها توجه بیشتری داشته باشید. بیشتر مواد طبیعی مشتق شده و غیر سنتز شده مانند عصاره ها یا مخلوط های توت ها، درختان و گل ها زودتر از مواد مصنوعی خراب می شوند. نگهدارنده‌ های قوی و با طیف وسیع می‌توانند به محصولاتی با مواد طبیعی کمک کنند که ماندگاری بیشتری داشته باشند. بیشتر محصولات حاوی مواد نگهدارنده هستند تا طراوت بیشتری داشته باشند، اما حتی نگهدارنده‌ ها نیز با گذشت زمان اثربخشی خود را از دست می‌دهند.

موادهای تشکیل دهنده می توانند متفاوت باشند، اما به طور کلی، هنگامی که یک ماده به محصول اضافه شود، در طول زمان از 1 تا 3 سال تجزیه می شود. با این حال، استثناهایی مانند سیلیکون ها، پودرها و عطرهای مصنوعی وجود دارند که می توانند 10 سال یا بیشتر دوام بیاورند. نمونه بارز یک محصول مراقبت از پوست که می‌توانید با خیال راحت آن را نگهدارید، وازلین است.

به طور کلی، اگر به درستی در جای خشک و خنک نگهداری شود، بیشتر لوازم های آرایشی باز نشده و کاملاً مهر و موم شده باید 2 تا 3 سال ماندگاری داشته باشند. با این اوصاف، محصولاتی مانند کانسیلرهای کرمی یا رژگونه‌ های مایع، زودتر خراب می‌شوند، زیرا روغن بکار رفته در آنها ممکن است فاسد شود. تمام مواد نگهدارنده موجود در لوازم آرایش به مرور زمان خراب می شوند، حتی اگر محصول باز نشده باشد، بنابراین هرگز نباید هیچ محصولی را بیش از 3 سال نگه دارید.

خطرات استفاده از محصولات تاریخ گذشته

به طور کلی، بهتر است محصولاتی را که تاریخ انقضای آنها گذشته، دور بریزید.

با این حال، تاریخ انقضا فقط یک تخمین است، بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که محصول شما پس از گذشت زمان ذکر شده روی جلد، باز هم قابلیت استفاده را داشته باشد. برخی از محصولات ممکن است در واقع عمر طولانی تری داشته و همچنان برای مدت بیشتری موثر باشند.

مهمتر از تجربه کاربری یا اثربخشی یک محصول منقضی شده، ایمنی آن است. مواد تشکیل دهنده با گذشت زمان شکسته می شوند و مواد شیمیایی ممکن است تغییر کنند، که در نتیجه این فعل و انفعالات ممکن است استفاده از آنها موجب بروز عوارضی مانند جوش های خفیف روی پوست صورت باشد، به خصوص برای افرادی که تایپ حساس دارند.

جمع بندی:

مهم است که زمان و نحوه استفاده از محصولات خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که فقط بهترین ها را روی پوست خود اعمال می کنید. اما، لطفاً به خاطر داشته باشید که صرفا گذشت تاریخ انقضا موجب خراب شدن یک محصول نمیشود، عوامل محیطی متعددی وجود دارد که می تواند بر منقضی شدن یک محصول تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مکان و نحوه نگهداری محصولات خود نقش مهمی در کارآیی و همچنین بهداشتی بودن استفاده از آنها دارد. سعی کنید از نگهداری محصولات خود در حمام خودداری کنید و در عوض آنها را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور غیرضروری نگهداری کنید تا از اکسید شدن و جلوگیری از رشد هر گونه باکتری جلوگیری شود. همچنین حتما از کاردک های ارائه شده همراه با کرم ها و بالم ها استفاده کنید! آنها بیشتر از یک لوازم جانبی زیبا هستند و به شما کمک می کنند تا دستان شما را از محصولات دور نگه دارند و از شما در برابر باکتری های غیر ضروری محافظت می کنند که می توانند باعث فرسودگی محصول شوند.

  • ۰ نظر
  • ۲۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۵۸
  • شیرین جهانی

 

شوره سر یکی از مشکلات پوستی است که ممکن است باعث تحریک و خارش پوست سر و حتی ریزش مو شود. برای درمان شوره سر، استفاده از شامپو ضد شوره یکی از روش‌های موثر و رایج است. بهترین شامپو ضد شوره باید دارای ترکیبات موثر برای کاهش ترشح چربی پوست سر و مبارزه با قارچ‌های موجود در پوست سر باشد.

علاوه بر کاهش شوره، استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند به کاهش خارش، تقویت ریشه‌های مو و کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین، استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند به بهداشت پوست سر کمک کرده و عفونت‌های پوستی را کاهش دهد. با توجه به این مزایا، استفاده از شامپو ضد شوره به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان شوره سر پیشنهاد می‌شود.

شوره سر یکی از مشکلات شایع پوست سر است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. با توجه به ماهیت خاص شوره سر، درمان آن به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد، اما استفاده از شامپو ضد شوره یکی از روش‌های ساده و کارآمد در درمان شوره سر است. با انتخاب شامپوی مناسب، می‌توانید مزایای بسیاری را برای بهبود شوره سر خود به دست آورید. این شامپوها حاوی ترکیباتی هستند که ترشح چربی پوست سر را کاهش می‌دهند و با مبارزه با قارچ‌های موجود در پوست سر، باعث بهبود بهداشت پوست سر و کاهش خارش و ریزش مو می‌شوند.

 

شوره سر چیست؟

شوره سر یک شرایط مربوط به پوست سر است که معمولا با تشکیل شوره های سفید و خشک در پوست سر همراه است. این شوره ها به صورت خرده پوست بر روی پوست سر شکل می گیرند و ممکن است باعث تحریک و خارش پوست سر شوند.
شوره سر معمولا بی خطر است و می توان با استفاده از شامپوهای خاص و داشتن بهداشت سر مناسب آن را کنترل کرد. اگر شوره سر با خارش شدید، التهاب و قرمزی همراه باشد، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

شوره سر چیست؟

شوره سر چیست؟

شوره سر چگونه به وجود می آید؟

شوره سر معمولا بخاطر رشد بیش از حد قارچ Malassezia روی پوست سر ایجاد می‌شود. این قارچ به طور طبیعی در پوست سر و بدن همه افراد وجود دارد، اما در برخی افراد ممکن است بیشتر رشد کند و باعث تحریک و التهاب پوست سر شود.

علاوه بر این، تغذیه نامناسب، استرس، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، تعریق زیاد، استفاده از شامپوهای قوی و شیمیایی، شستشوی نامناسب سر، و در برخی موارد، بیماری‌های پوستی نیز می‌توانند عوامل مؤثر در ایجاد شوره سر باشند.

همچنین، در برخی موارد، شوره سر ممکن است به علت بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و سیاتیک دیده شود. برای تشخیص دقیق علت شوره سر و تعیین درمان مناسب، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

بهترین درمان برای شوره سر

 

برای درمان شوره سر، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از شامپو ضد شوره: استفاده از شامپوهای ضد شوره که حاوی عناصری مانند سالیسیلیک اسید، روغن چای درختی و کتوکونازول است می‌تواند به کنترل شوره سر کمک کند.
  • اصلاح رژیم غذایی: تغذیه مناسب و متنوع باعث بهبود سلامتی پوست و موها می‌شود. برخی مواد غذایی، مانند غلات کامل، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات، حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مهمی هستند که برای بهبود شوره سر مناسب هستند.
  • استفاده از روغن‌های طبیعی: برخی روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آووکادو می‌توانند به بهبود شوره سر کمک کنند. این روغن‌ها می‌توانند به پوست سر کمک کنند و از خشکی آن جلوگیری کنند.
  • استفاده از شامپو‌های طبیعی: برخی شامپو‌های طبیعی مانند شامپو‌های حاوی آلوئه ورا و شامپو‌های حاوی چای سبز می‌توانند به کنترل شوره سر کمک کنند.
  • مراجعه به پزشک: در موارد شدید شوره سر و یا عدم تاثیربخشی درمان‌های خانگی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا درمان‌های دیگری از جمله محصولات ضد قارچی و یا موارد دیگر را تجویز کند.

بهترین درمان برای شوره سر

بهترین درمان برای شوره سر

در هر صورت، بهتر است با متخصص پوست و مو در مورد روش‌های مناسب برای درمان شوره سر صحبت کنید.

مزایای استفاده از شامپو ضد شوره

استفاده از شامپو ضد شوره برای کنترل شوره سر، مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • کاهش شوره: استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند به کاهش شوره سر کمک کند و بهبود حالت پوست سر از طریق کنترل ترشح چربی پوست سر باشد.
  • کاهش خارش: شوره سر ممکن است باعث خارش و تحریک پوست سر شود، استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند خارش را کاهش داده و راحتی را به پوست سر بازگرداند.
  • بهبود سلامت مو: شوره سر می‌تواند باعث ضعف ریشه‌های مو شود. با استفاده از شامپو ضد شوره می‌توانید ریشه‌های مو را تقویت کنید و بهبود سلامت مو را تسهیل کنید.
  • کاهش ریزش مو: شوره سر ممکن است باعث ریزش مو شود، استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند ریزش مو را کاهش داده و به پیشگیری از ریزش مو کمک کند.
  • تسهیل در بهداشت پوست سر: استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند به بهداشت پوست سر کمک کند و عفونت‌های پوستی را کاهش دهد.

مزایای استفاده از شامپو ضد شوره

مزایای استفاده از شامپو ضد شوره

در کل، استفاده از شامپو ضد شوره می‌تواند به بهبود حالت پوست سر و مو کمک کند و از عوارض شوره سر جلوگیری کند.

بهترین شامپوی شوره سر

بهترین شامپو برای شوره سر بستگی به نوع پوست سر و شدت شوره دارد. با این حال، برخی از شامپوهای موثر برای کنترل شوره سر عبارتند از:

  1. شامپو سالسون Anti-Dandruff Shampoo: این شامپو حاوی روغن چای درختی است که به عنوان ماده ضد قارچی و ضد التهابی موثر است.
  2. شامپو نیزورال Nizoral: این شامپو حاوی کتوکونازول است که باعث کاهش رشد قارچ Malassezia در پوست سر می‌شود.
  3. شامپو هد آند شولدرز Head & Shoulders: این شامپو حاوی ماده فعال پیریتیون زینک است که به عنوان یک ضد قارچی موثر عمل می‌کند.
  4. شامپو تی‌جی‌ام T/Gel: این شامپو شامل نفت‌سوزی سالیسیلیک است که به عنوان ماده ضد التهابی و کنترل رویش سلول‌های پوستی موثر است.
  5. شامپو سرباره‌زدایی لاورا L’Oreal Elvive Extraordinary Clay Rebalancing Shampoo: این شامپو حاوی کلیه مواد معدنی طبیعی است که به عنوان ماده جذب کننده چربی موثر است.
  6. شامپو لورآل پاریس Elvive Total Repair 5: این شامپو برای پوست سر خشک و شکننده مناسب است و به ترمیم و تقویت موها کمک می‌کند. فرمولاسیون این شامپو شامل کراتین، چربی‌های مغذی، ویتامین‌های B3 و B5 و آمینو اسیدها است که باعث مراقبت از موها می‌شود.
  7. شامپو کلیر Clear Complete Active Care Anti-Dandruff Shampoo: این شامپو برای کنترل شوره سر و التیام التهاب پوست سر مناسب است. حاوی روغن چای درختی و روغن جوجوبا است که باعث کاهش رشد قارچ Malassezia در پوست سر می‌شود.
  8. شامپو اوجی ایکس OGX Biotin & Collagen Shampoo: این شامپو برای تقویت و حفظ سلامتی موها مناسب است. حاوی بیوتین، کلاژن و ویتامین E است که باعث تقویت و حفظ سلامتی موها می‌شود.

بهترین شامپوی شوره سر

بهترین شامپوی شوره سر

مهم است که به نوع پوست سر و نیازهای موهای خود توجه کنید و شامپوی مناسب برای خود را انتخاب کنید. در صورت هرگونه حساسیت و یا علائم نامطلوب پس از استفاده از شامپو، بهتر است به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

آیا شوره سر به علت کمبود آب در بدن ایجاد می‌شود؟

خیر، شوره سر علت اصلی آن یعنی قارچ در پوست سر ندارد. اما کمبود آب و تغذیه نامناسب می‌تواند به تشدید شوره سر کمک کند.

آیا خارش پوست سر نیز به همراه شوره سر هست؟

بله، خارش پوست سر به همراه شوره سر شایع است و اغلب باعث ناراحتی شدید و ایجاد التهاب و خشکی در پوست سر می‌شود.

آیا استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و زیتون به درمان شوره سر کمک می‌کند؟

بله، روغن نارگیل و زیتون دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی هستند و می‌توانند در درمان شوره سر موثر باشند.

آیا استفاده از شامپوهای ضد شوره باعث خشکی پوست سر می‌شود؟

استفاده بیش از حد از شامپوهای ضد شوره ممکن است باعث خشکی پوست سر شود، اما برای پیشگیری از این مشکل، می‌توانید از شامپوهایی با ترکیبات مرطوب کننده مانند آلوئه ورا استفاده کنید.

آیا شامپوی ضد شوره باید به صورت مداوم استفاده شود؟

بله، برای کنترل شوره سر، استفاده مداوم از شامپو ضد شوره توصیه می‌شود. با این حال، ممکن است پس از بهبود شوره سر، فاصله زمانی بین استفاده از شامپوهای ضد شوره بتواند افزایش یابد.

چگونه می‌توان از شوره سر جلوگیری کرد؟

بهترین روش برای جلوگیری از شوره سر، حفظ بهداشت سر است. برای این منظور، می‌توانید از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید، از برس‌های نرم و بافت چند لایه برای ماساژ پوست سر استفاده کنید و از خشک کردن زیاد پوست سر پس از حمام و دستشویی خودداری کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های طبیعی مانند ماسک آووکادو و عصاره نارنجی برای تقویت پوست سر و جلوگیری از شوره سر استفاده کنید.

چگونه می‌توان از شوره سر جلوگیری کرد؟

چگونه می‌توان از شوره سر جلوگیری کرد؟

نتیجه گیری

درمان شوره سر با استفاده از شامپو ضد شوره یکی از روش‌های موثر و پرکاربرد است که باعث کاهش ترشح چربی پوست سر، مبارزه با قارچ‌های موجود در پوست سر، بهبود بهداشت پوست سر و کاهش خارش و ریزش مو می‌شود. در انتخاب شامپو ضد شوره، بهتر است به ترکیبات موجود در آن توجه کرده و شامپویی را انتخاب کنید که ترکیبات موثر و سازگار با پوست شما را دارد.

به کار گیری روش‌های دیگر نیز می‌تواند در درمان شوره سر موثر باشد، اما استفاده از شامپو ضد شوره به عنوان یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای درمان شوره سر پیشنهاد می‌شود. در صورتی که مشکل شوره سر شما به شدت مزاج‌هایتان را تحریک می‌کند، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.
امیدواریم که با مطالعه این مقاله، اطلاعات کافی در مورد شوره سر، بهترین شامپو ضد شوره و مزایای استفاده از آن در درمان شوره سر به دست آورده‌اید.

به یاد داشته باشید که در صورت بروز هر گونه علائم نامطلوب پس از استفاده از شامپو ضد شوره، به پزشک خود مراجعه کنید و در مورد روش‌های دیگر درمان شوره سر با او صحبت کنید. بهتر است هرگز به دنبال پنداشتن از شوره سر و تأخیر در درمان آن نباشید و سریعاً اقدام به درمان آن نمایید.

  • ۰ نظر
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۵۷
  • شیرین جهانی

 

خرید و استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت برای بسیاری از خانم ها به یک معضل اساسی تبدیل شده است، زیرا دیدی کلی از برند های موجود در بازار نداشته و بهترین مارک های لوازم ارایشی را نمی شناسند. البته حق هم دارند، زیرا با وجود افزایش روز افزون برندهای آرایشی در دنیا، انتخاب بین آن ها هم سخت تر شده است. همچنین خطر فروش لوازم آرایش تقلبی به جای برندهای اصل و اورجینال هم موضوع دیگری است، که گریبان گیر هز خریداری است.

 

محصولات زیبایی و به خصوص لوازم آرایشی، در دنیا فروش زیادی داشته و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. این روزها توجه به تنها نام سازندگان معروف و بزرگ برای خرید لوازم آرایشی معیار نیست؛ بلکه کیفیت نقش مهم تری در این زمینه دارد. به عنوان مثال، به طور قطع، شما در خرید یک خط چشم تنها به مارک آن توجه نمی کنید بلکه کیفیت برایتان مهم است. همچنین وقتی می بینید که یک محصول از دو برند مختلف، کیفیت برابر اما قیمت های متفاوتی دارند، برند ارزان تر را انتخاب می کنید. بنابراین خواندن این مقاله برای شما ارزشمند خواهد بود.

 

بهترین برند و مارک لوازم آرایشی ایرانی

در سال های اخیر، کمپانی های ایرانی تلاش کرده اند تا کیفیت محصولات خود را بالا ببرند. قیمت محصولات خارجی به حدی بالا رفته که اکثراً قادر به خرید آن ها نیستیم. بنابراین، سازندگان ایرانی با فراهم دیدن شرایط بازار و رقابت، سعی کردند تا رضایت مشتریان تا حد زیادی جلب کنند. در ادامه، بهترین مارک های لوازم آرایشی ایرانی را که توانستند در سال 99 فروش خوبی داشته باشند را می بینیم.

 

برند ایرانی کامان

از اولین برندهای ایرانی که از آن نام می بریم، برند کامان است که در زمینه محصولات پوستی فعالیت می کند. این برند با تولید محصولات مراقبتی و بهداشتی مرغوب خود، توانسته جای خود را در بازار رقابتی این محصولات به خوبی باز کند. محصولات این شرکت تحت لیسانس لابراتوارهای معتبر سوییس بوده و طرفداران زیادی دارد.

برند ایرانی کامان

 

مارک لوازم آرایشی سینره

یکی دیگر از کمپانی هایی که در ایران توانسته با تولید لوازم آرایشی و بهداشتی به خوبی فعالیت کند، سینره است. این شرکت که در سال 1376 تاسیس شد، تاکنون توانسته محصولات خوبی را در زمینه پوست و مو، تولید و معرفی کند. این برند همچنین محصولات خود را بر پایه مواد گیاهی و طبیعی می سازد که توسط پزشکان متخصص مورد تایید است.

 

محصولات برند مای از بهترین مارک لوازم آرایشی

شرکت مای، سال هاست که در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات این شرکت، جزو پرفروش ترین و مموفق ترین محصولات ایرانی هستند. این کمپانی محصولات خود را تحت نظر شرکت Kahl&CO آلمان می سازد و همین امر اعتبار آن ها را بیشتر می کند. تولیدات آزمایشگاه های حرفه ای این برند می تواند در سطح جهانی رقابت کند.

 

لوازم آرایشی کالیستا

یکی از بهترین مارک های لوازم آرایشی ایرانی که فعالیت خود را چند سالی است شروع کرده، برند کالیستا است. این شرکت که در سال 1393 فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد، اما از حدود 10 سال پیش در زمینه واردات لوازم آرایشی فعالیت داشته است. مواد اولیه محصولات برند لوازم آرایشی کالیستا، از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس و همچنین از آمریکا تامین می شود.

 

لوازم آرایشی کالیستا

 

شرکت لوازم آرایشی سی گل

آخرین برندی که در لیست بهترین مارک های لوازم آرایشی سال 99 معرفی می کنیم، شرکت لوازم آرایشی سی گل است. این شرکت که تا به حال با بسیاری برندهای معروف دنیا مثل ویشی و لورآل همکاری داشته، در سال 1380 گواهی iso 9002 کانادا را دریافت کرد. محصولات این شرکت که از طرف بسیاری از پزشکان متخصص توصیه می شود، توانسته فروش خوبی را در بازار لوازم آرایشی ایران داشته باشد.

 

بهترین مارک و برند لوازم آرایشی خارجی در سال 1401

علاوه بر برندهای ایرانی، شرکت های لوازم آرایشی خارجی نیز در این سال توانستند فروش و محبوبیت خوبی را در بازار ایران به دست آورند. در ادامه، برخی از معروف ترین و بهترین مارک های لوازم آرایشی خارجی سال 99 ایران را نام می بریم.

 

محصولات لورآل

یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین برندهای آرایشی دنیا، لورآل است. این شرکت فرانسوی توانسته موفقیت زیادی را در بازار محصولات آرایشی ایران هم به دست آورد. محصولات این شرکت نه تنها برای خانم ها، بلکه برای کودکان و آقایان هم ساخته می شود. بیشتر محصولات لورآل برای پوست شما عوارض بد نداشته و بیشتر جزور برندهای داروخانه ای به شما می رود.

 

برند جهانی کلینیک

برند جهانی کلینیک، یکی از محبوب ترین شرکت های ساخت و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی است. محصولاتی که برند کلینیک تولید می کند، نه تنها عوارضی برای پوست شما ندارند، بلکه بیشتر محصولات مراقبتی آن خاصیت درمانی هم دارد. نمی توان هیچ خانمی را در دنیا پیدا کرد که حتی اگر از محصولات این شرکت را استفاده نکرده، حداقل با آن ها آشنایی دارد. متخصصان پوست و موی بسیاری هم از محصولات این شرکت به عنوان محصولات درمانی استفاده می کنند.

 

برند جهانی کلینیک

 

محصولات لوازم آرایشی مک از بهترین برند های لوازم آرایشی

آخرین برند محبوبی که در دنیا و به خصوص در ایران فروش بالایی دارد و ما آن را معرفی می کنیم، برند محصولات آرایشی مک است. کمپانی Mac محصولات زیادی مثل کرم پودر، خط چشم و … دارد که بسیاری آرایشگران حرفه ای به صورت مداوم از آن استفاده می کنند. همچنین افراد مشهور زیادی هم از محصولات این کمپانی استفاده می کنند.

برند بیوآکوا تولید کننده محصولات آرایشی، بهداشتی

همان طور که اطلاع دارید، کمتر کسی هنگام خرید لوازم آرایشی بهداشتی، به برند های چینی اعتماد می کند. اما لازم است بدانید اکثر کمپانی های چینی در سال های اخیر با ارتقای خود، راه محبوبیت و پرچم دار شدن جهانی را در پیش گرفته اند. برند بیوآکوا با فعالیت در زمینه تولید انواع لوسیون، کرم، شامپو، نرم کننده، انواع اسکراپ ها، پاک کننده ها و محصولات مراقبتی یکی از برند های نام آوازه چینی است، که در بازار لوازم آرایشی جا خوش کرده و با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مطلوب خریداران بسیاری را مجذوب خود کرده است.

محصولات برند بیوآکوا

محصولات برند بیوآکوا

محصولات مراقبتی ایمیجز images

اگر به دنبال یک برند معتبر و قیمت مناسب برای تهیه ی محصولات مراقبت پوست خود هستید حتما به محصولات ساخته شده توسط برند ایمیجز نگاهی بندازید! همان طور که اشاره شد، این برند چینی در زمینه ساخت محصولات مراقبتی پوست نظیر ضد آفتاب، انواع شوینده های صورت و بدن، تونر، انواع ماسک و …. فعالیت می کند. لوازم بهداشتی این برند چینی به دلیل قیمت بسیار مناسب در کنار کیفیت عالی طرفداران زیادی، به ویژه در بازار های ایران به خود جذب کرده است، که همین امر می تواند تایید کننده محصولات این کمپانی باشد.  افرادی که خدمات پاکسازی پوست انجام می دهید، با افزودن محصولات ایمیجز به دیگر لوازم خود، می توانید در زمینه هدیه دادن پوستی سالم و بی نقص به مشتریان قدم بردارید.

لوازم آرایشی کمپانی بارین بیوتی

زمانی که صحبت از خرید لوازم آرایشی می شود، لیست بی شماری از برند ها و کمپانی های مختلف ما را دچار سردرگمی می کنند. فراموش نکنید که در انتخاب بهترین محصولات آرایشی، کیفیت حرف اول را می زند و همیشه به یاد داشته باشید پوست و مو و جوانی خود را قربانی لوازم ارزان قیمت بازار نکنید. برند بارین بیوتی از جمله کمپانی های فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی است که برای اکثر ما نامی نا آشنا دارد، بارین بیوتی در زمینه تولید انواع کرم پودر، کانسیلر، ریمل، انواع مداد و خط چشم، رژ لب های جامد و مایع و ماتیکی و … فعالیت می کند.

هدی بیوتی برند مطرح در زمینه تولید محصولات آرایشی

از جمله برند های مشهور و مطرح جهانی که تمامی خانم ها برای یک بار هم شده نام آن را شنیده اند، هدی بیوتی می باشد. هدی کتان میکاپ آرتیست آمریکایی تاسیس کننده این برند است که تمام محصولات خود را در زمینه ی ایجاد جذابیت و شادابی پوست و موی شما انجام می دهد. این کمپانی در هر زمینه مانند تولید کرم پودر، مژه مصنوعی، لاک و رژلب، ریمل و …. فعالیت می کند. محصولات هدی بیوتی به دلیل کیفیت بی نظیر و کارایی فوق العاده بالا بر روی میز آرایش اکثر خانم ها، میکاپ آرتیست ها و همچنین سالن دار ها دیده می شود.

برند آرایشی فلورمار (flormar)

فلورمار به عنوان یکی از پیشرو ترین برند های لوازم آرایشی در جهان شناخته شده است، که در حال حاضر در 80 کشور دنیا حضور پر رنگی دارد. کمتر کسی وجود دارد که آشنایی با این برند محبوب نداشته باشد! برند فلورمار طیف گسترده ای از محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر ضد آفتاب، پک های مراقبتی، انواع کرم پودر، رژ لب، ریمل، رژ گونه و …. را در بر گرفته است تا بتواند به صورت یک جا نیاز خانم ها را بر طرف نماید. محصولات flormar اصلی، همگی توسط آزمایشگاه های حرفه ای سنجیده شده اند و در برخورداری از کیفیت بی نظیر حرف اول را می زنند.

محصولات برند فلورمار

محصولات برند فلورمار

 

محصولات آرایشی بهداشتی کاریته ( karite )

کمپانی برند کاریته در چین مستقر شده است که به دلیل بهرمندی از کیفیت فوق العاده بی نظیر در دسته محصولات آرایشی بهداشتی درجه یک چینی قرار گرفته اند. از پر طرفدار ترین فعالیت های این کمپانی می توان به ضد آفتاب کاریته، انواع فوم های شستشو، ماسک صورت، پرایمر، ریمل، واکس مو های رنگی کاریته و …. اشاره کرد محصولات آرایشی برند کاریته

محصولات آرایشی برند کاریته

 

  • ۰ نظر
  • ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۳:۱۳
  • شیرین جهانی

 

بهترین کرم دور چشم چیست و چه خواصی دارد؟ کرم های دور چشم در چه مواردی استفاده خواهند شد؟ بدون شک امکان دارد که بلافاصله بعد از شنیدن نام کرم دور چشم با چنین سوال هایی روبه رو شده باشید و به دنبال جواب آن باشید. پس خوشبختانه باید بگوییم که اکنون در این مقاله به جواب این سوال ها خواهید رسید. یعنی هم با تعریف کرم دور چشم آشنا خواهید شد و هم اینکه خواهید فهمید که چه خواص و ویژگی هایی دارند.

 

کرم دور چشم

 

کرم دور چشم چیست؟ و تعریفی کلی از آن

همانگونه که می دانید با افزایش و بیشتر شدن سن به مرور در سطح پوست مخصوصا اطراف و زیر چشم ها خطوطی ریز و کوچک و همچنین چین و چروک های مختلفی به وجود می آید که از علائم پیری هستند و برای بیشتر افراد به وجود امدن این چروک ها بسیار ناخوشایند می باشد. در نتیجه در همین راستا استفاده از کرم های دور چشم ضرورت پیدا می کند. پس باید بگوییم که کرم های دور چشم از محصولاتی هستند که برای از بین بردن و کاهش چین و چروک و خطوط اطراف چشم بسیار مناسب می باشند. البته بجز افزایش سن دلیل دیگری که در به وجود آمدن چین و چروک اطراف چشم نقش دارد این است که پوست اطراف و دور چشم هر فرد نسبت به پوست دیگر نقاط صورت و بدن 40 درصد بیشتر نازک تر و حساس تر است و همچنین بسیار بیشتر در معرض کوچک ترین آسیب و مشکلی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

فواید و مزایای استفاده از بهترین کرم های دور چشم

استفاده از کرم های دور چشم مزایا و فوید زیادی را به دنبال دارد که معرفی آن ها در این بند خالی از لطف نیست. در واقع باید بگوییم که همه ی کرم های دور چشم خواصی شبیه به هم دارند که اصلی ترین آن ها کاهش چین و چروک می باشد. در یک کلام ناگفته نماند که برجسته ترین و مهم ترین ویژگی و خاصیت هر یک از کرم های دور چشم از بین بردن چین و چروک، کاهش و حذف خطوط ریز و کوچک در زیر و اطراف چشم و به طور کلی کم تر کردن علائم پیری در پوست می باشد. همچنین مرطوب کردن و آبرسانی به پوست را نیز به همراه دارند.

 

 

به این صورت که اگر پوست دور چشم شما خشک و زبر می باشد و هیچگونه رطوبتی ندارد با استفاده از کرم های دور چشم مناسب از این مشکل نجات پیدا خواهید کرد. زیرا به بهترین نحو رطوبت مناسب را به درون و بافت پوست نفوذ خواهد داد. از دیگر خواصی که هر یک از کرم های دور چشم دارند باید به: سفید کنندگی و روشن کنندگی اطراف چشم ها، از بین بردن و نابودی لکه و تیرگی و سیاهی دور چشم، کاهش التهابات و قرمزی های دور چشم و همچنین کم تر کردن پف و برآمدگی آن اشاره کنیم. به علاوه برخی از این محصولات سبب لیفتینگ و سفت شدن پوست اطراف و زیر چشم، لایه برداری، فرم دهندگی و به علاوه تغذیه کردن و تقویت کردن دور چشم خواهند شد.

برند های معتبر و خوش آوازه ی تولید کننده ی کرم های دور چشم

این محصول معرفی شده مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی نیز توسط برند های مختلفی تولید می شود و برند های گوناگونی در سرتاسر دنیا به تولید کرم های دور چشم عالی با بهترین کیفیت و ویژگی اقدام کرده اند. برای نمونه برند های: بیوآکوا، وکالی Wokali و لورال از بهترین برند هایی هستند که چندین مدل کرم دور چشم را تولید کرده اند. همچنین برند های دیگری همچون: اون (Avène)، الارو،‌کیوی، سینره، لایسل، درما لیفت، پریم و … نیز انواع مدل کردم دور چشم را ساخته اند.پ

 

 

معرفی ویژگی های چند مورد از کرم های دور چشم 

اکنون در ادامه ی مطلب نوشته شده در این صفحه قصد داریم تا به معرفی چندین مورد از کرم های دور چشم بپردازیم. یعنی شما را با ویژگی ها و خواص و مزایای اصلی هر کدام از این کرم ها آشنا خواهیم کرد. در نتیجه با ما همراه باشید تا اگر قصد و‌ نیت خرید کرم دور چشم را دارید بتوانید بهتر و هرچه سریع تر تصمیم بگیرید و محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید و خریداری نمایید. البته باید قبل از هرچیزی بگوییم که قیمت کرم دور چشم هایی که به شما معرفی خواهیم کرد بسیار مناسب است و می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید.

 

ویژگی ها:

  • مرطوب کننده پوست
  • ضد حساسیت
  • لیفت و سفت کننده پوست دور چشم
  • آبرسانی مناسب به پوست اطراف چشم
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم
  • ضد پیری و کاهش علائم پیری
  • رفع و نابودی گودی زیر چشم
  • کاهش تیرگی و سیاهی اطراف و زیر چشم
  • از بین برنده ی پف های زیر چشم
  • روشن کننده و سفید کننده اطراف چشم
  • تقویت کننده پوست دور چشم
  • ترمیم کننده و بازسازی کننده پوست اطراف چشم
  • بازگرداننده سفتی و استحکام پوست دور چشم
  • مناسب برای انواع پوست

 

کرم شب دور چشم بیوآکوا

کرم شب دور چشم بیوآکوا

 

مواد و ترکیبات تشکیل دهنده:

  • حاوی عصاره های گیاهی
  • آب
  • گلسرین
  • هیالرونیک اسید
  • هیالورونات سدیم
  • روغن هسته آووکادو
  • اسید غلات نیشکر

نحوه ی استفاده از محصول:

جهت استفاده از این کرم دور چشم باید هر شب صورت خود را با آب و شوینده ب مناسب شست و شو دهید. سپس مقدار لازمی از کرم را به کمک انگشتان خود بر روی پوست اطراف و زیر چشم های خود بزنید به آرامی ماساژ دهید تا با این کار هم کرم جذب پوست بشود و هم خواص و ویژگی های آن به درون بافت پوست نفوذ کند.

 

ویژگی ها:

  • دارای سر غلطکی برای پخش و ماساژ بهتر
  • محافظ ملایم از پوست دور چشم
  • سفید کننده و روشن کننده رنگ پوست دور چشم
  • لیفت کننده و سفت کننده پوست اطراف چشم ها
  • رفع تیرگی و‌ سیاهی پوست دور چشم
  • حذف و نابودی خطوط خیلی ریز دور چشم
  • کاهش علائم پیری و ضد پیری زودرس
  • برطرف کننده پف و ورم دور چشم
  • حاوی ترکیبات تحریک کننده افزایش گردش خون دور چشم
  • بازسازی کننده سلول های اطراف چشم

 

کرم دور چشم غلطکی Baursde

کرم دور چشم غلطکی Baursde

 

مواد و ترکیبات تشکیل دهنده:

  • حاوی ترکیبات و مواد گیاهی
  • حاوی عصاره ی انگور
  • حاوی عصاره ی رزماری

نحوه ی استفاده از محصول:

برای استفاده از این محصول که یکی از بهترین کرم های مناسب برای دور چشم می باشد، لازم است که حتما قبل از مصرف آن صورت خود را به خوبی بشویید تا هیچ موادی ارایشی و آلودگی و یا گرد و غباری بر روی آن باقی نماند و همچنین آن را خشک کنید. سپس توسط این محصول سر رولی آن را ۵ تا ۱۰ بار به اطراف چشم های خود بزنید و به صورت ماساژ وار آن را استفاده کنید. البته پیشنهاد ما به شما استفاده ی دو مرتبه از این محصول در هر روز به صورت مداوم می باشد زیرا با این کار بهتر و هرچه زود تر به نتیجه خواهید رسید.

 

ویژگی ها:

  • مرطوب کننده و نرم کننده پوست دور چشم
  • آبرسانی به پوست اطراف چشم
  • رفع چین و چروک دور چشم
  • از بین برنده خطوط ریز دور چشم
  • ضد پیری و کاهش علائم پیری
  • جوان سازی پوست
  • روشن کننده ی پوست دور چشم
  • کاهش تیرگی های پوست دور چشم
  • بهبود خشکی پوست دور چشم
  • تغذیه کننده ی فوق العاده ی پوست
  • افزایش دهنده ی قابلیت ارتجاعی پوست دور چشم
  • دارای خاصیت ضد التهابی
  • درمان کننده حساسیت و کاهنده ی قرمزی های پوست
  • مناسب برای انواع پوست
  • کاملا ضد حساسیت و آلرژی
  • دارای بافتی نرم و بسیار سبک

 

خواص و فواید کرم دور چشم گل داووی مکزیکی بیوآکوا

 

مواد و ترکیبات تشکیل دهنده:

  • حاوی عصاره ی گل های داوودی
  • حاوی ویتامین ها و مواد مغذی پوست

نحوه ی استفاده از محصول:

در ابتدا و قبل از هر چیزی به بهترین نحو‌ صورت خود علل الخصوص پوست اطراف چشم های خود را بشویید و بعد از این امر نیز کرم را به اندازه ی یک نخود فرنگی بردارید و بر روی پوست زیر هریک از چشم های خود بمالید. سپس بدون اینکه بر روی آن فشار زیادی وارد کنید از انگشت خود برای پخش کردن ان استفاده کنید. این کار را به این صورت انجام دهید که اول کرم را به گوشه ی داخلی زیر دو چشم خود بزنید و سپس به صورت دورانی و دایره مانند به طرف استخوان پیشانی خود حرکت کنید و این حرکت را مرتبا تا جایی ادامه بدهید که کرم به خوبی به بافت پوست جذب شود.

 

ویژگی ها:

  • جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک در اطراف چشم
  • ضد پیری و کاهش علائم پیری
  • ضد سیاهی دور چشم
  • کاهش دهنده ی تیرگی های موجود در دور و زیر چشم
  • ضد پف و برجستگی پوست
  • بازسازی سلول های مرده ی پوست
  • آبرسان و تقویت پوست
  • سفید کننده ی پوست دور چشم
  • روشن کننده و درخشان کننده
  • مخصوص پوست های خیلی خشک

 

کرم دور چشم ضد چروک و ضد پف وکالی Wokali

کرم دور چشم ضد چروک و ضد پف وکالی Wokali

 

مواد و ترکیبات مورد استفاده:

  • حاوی کلاژن الاستین
  • حاوی اوره گیاهی
  • دارای ویتامین E

طریقه ی استفاده از محصول:

طریقه و روش مصرف این کرم نیز درست مانند دیگر کرم های دور چشمی که معرفی کردیم می باشد. در نتیجه مثل آن ها باید در اولین مرحله پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی و کرم و … دیگری عاری کنید. پس باید پوست صورت خودتان را با شوینده ی مناسب پوستتان به خوبی شست و شو دهید. سپس به اندازه ی یک نخود از کرم را در زیر هر دو چشم خود بزنید و از انگشت خود کمک بگیرید تا آن را بر روی پوست خود پخش کنید.

البته به شما توصیه می کنیم که برای انجام این کار یعنی پخش کردن کرم به دور چشم و ماساژ دادن آن از انگشت چهارم و یا همان انگشت حلقه استفاده کنید. آن هم به این دلیل که این انگشت نسبت به سایر انگشت های دیگر دست دارای قدرت و توان کمتری می باشد و همچنین از مساحت مناسب تری نیز برای انجام این کار برخوردار است. در نتیجه باید بگوییم خوشبختانه کوچک ترین آسیبی به بافت زیر چشم وارد نخواهد کرد.

بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم چه سنی است؟

پس از خواندن این مطلب بدون شک این سوال در ذهنتان نقش خواهد بست که از چه سنی باید از کرم های دور چشم استفاده کرد. در واقع در جواب این سوال باید بگوییم که زمان شروع استفاده از این محصول به نوع پوست فرد بستگی دارد. ولی در اصل به گفته ی برخی از متخصصان بهترین و مناسب ترین سن شروع 25 سالگی می باشد.

زیرا شروع استفاده از این محصول از این سن از مشکلات به وجود آمده برای پوست اطراف چشم همچون چین و چروک جلوگیری خواهد شد و به عبارتی سبب پیشگیری از ایجاد علائم پیری خواهد شد. البته برخی دیگر از متخصصان معتقدند که شروع 30 سالگی بهترین زمان می باشد. به این دلیل که از این سن اولین چین و چروک ‌های ریز و نازک در گوشه بیرونی چشم نمایان خواهد شد.

نکات مهم و لازم در هنگام استفاده از کرم های دور چشم

از نکاتی که باید در زمان استفاده از این محصول یعنی کرم دور چشم رعایت شود باید به این اشاره کنیم که در وهله ی اول و قبل از خرید کرم به شناخت هر نوع از کرم ها بپردازید تا بتوانید از این طریق کرمی را خریداری کنید که با پوست صورتان سازگار باشد و مشکل و آسیبی برای آن ایجاد نکند.

به علاوه این نکته را هم از یاد نبرید که از مالیدن این کرم ها به پشت پلک و نواحی بسیار نزدیک به چشم خود خودداری کنید. چراکه این محصولات از ترکیب موادی شیمیایی و موادی گیاهی ساخته شده اند که اگر این مواد وارد چشم بشوند سبب ایجاد  آلرژی، آسیب به رگ عصب چشمی و ورود مواد شیمیایی و سمی به شبکیه چشم خواهند شد. همچنین اگر هنگام استفاده از این محصول درون چشم های خود احساس خارش و سوزش کردید دلیل آن این است که مواد آن به درون چشم نفوذ پیدا کرده است و در نتیجه سریعا به شست و شوی چشم خود اقدام کنید.

همچنین باید این کرم ها را در درون یخچال نگه داری کنید تا بهتر و خوب تر تاثیر خود را بگذارند. به علاوه برای اینکه به بهترین نحو از تاثیر آن بهره ببرید به شما توصیه می کنیم تا به صورت مداوم و پی در پی آن را مورد استفاده قرار دهید تا دوره ی آن تمام شود. به طور معمول برای به نتیجه رسیدن از این محصول به استفاده ی 3 الی 4 ماهه نیاز خواهید داشت.

  • ۰ نظر
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۲۲
  • شیرین جهانی

 

لکه های صورت همانند جوش ها از جمله عذاب اور ترین مشکلات پوستی هستند، از بین بردن جوش صورت کار راحت تری است، به عبارتی کافی است یکی از محصولات موجود در مقاله ” بهترین ماسک صورت برای جوش ” را استفاده نمایید، اما اگر لکه ها شما را اذیت می نمایند، ما راه حل های خوبی برای شما سراغ داریم، با ما باشید تا بهترین محصولات مراقبت از پوست و بهترین ماسک هایی که برای لک صورت مناسب می باشند را به شما معرفی نماییم.

1- ماسک صورت ورقه ای بلوبری بیوآکوا

 این ماسک می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

ماسک ورقه ای صورت بلوبری بیوآکوا

 

2- کرم دور چشم بلوبری واندر بیوآکوا

به دلیل اینکه بلوبری میوه ای دارای اثر قلیایی است و عناصر موجود در آن می توانند لکه ها را از بین ببرند، معرفی این محصول که برای پوست نازک و حساس دور چشم استفاده می شود نیز خالی از لطف نیست، با خرید و استفاده از کرم دور چشم بلوبری واندر بیوآکوا ناحیه اطراف چشم های شما روشن تر شده و بدین ترتیب لکه های این قسمت و سیاهی آن از بین خواهد رفت.

کرم دور چشم بلوبری واندر بیوآکوا BIOAQUA

 

3- ماسک صورت آلوورا بیوآکوا و ایمیجز

هر دو این برند ها از جمله تولید کننده های محصولات مراقبتی محبوب و معروف در ایران می باشند که محصولات آنها بسیار ترند می باشند، دو ماسک ورقه ای ساخته شده از بلوبری از هر دوی این برند ها می توانند محصولاتی شفاف کننده و روشن کننده باشند و به عنوان یکی از بهترین ماسک های صورت برای لک برای شما نیز مفید باشند، زیرا بلوبری مقاومت پوست در برابر آفتاب را افزایش داده و همچنین باعث کاهش تولید ملانین نیز می شود.

ماسک ورقه‌ ای صورت آلوئه ورا ایمیجز Emages

 

ماسک ورقه ای آلوئه ورا بیوآکوا

 

4- کرم شیر گاو ایمیجز

این محصول ماسک نیست، اما به هر حال به صورت موضعی استفاده شده و تقریبا بعد از محصولی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، فوری ترین سفید کننده پوست صورت و بدن می باشد، به صورت کلی شیر حیوانات مختلف می توانند تاثیر بسیار خوبی در سفید کردن پوست داشته باشند، زیرا دارای خاصیت لایه برداری بوده و همچنین بعد از آن با تامین چربی مورد نیاز پوست سریع منجر به سفید کردن پوست می شود.

تاثیر کرم سفید کننده شیر گاو ایمیجز

 

5- کرم شیر الاغ وکالی

 این محصول به همان دلایلی که کرم شیر گاو ایمیجز برای لکه های پوستی مناسب می باشد و خاصیت سفید کنندگی دارد معرفی شده است.

 

6- ماسک ورقه ای صورت انار ایمیجز

دلیل قرار دادن ماسک ورقه ای انار ایمیجز به عنوان بهترین ماسک برای لک صورت سه ویژگی اصلی انار و محصولات مراقبتی حاوی آن می باشد، لایه برداری، ترمیم و بهبود آسیب های ناشی از افتاب سوختگی و جلوگیری از آن و همچنین آبرسانی این سه ویژگی هستند، که هر سه آنها نتیجتا باعث می شوند که لکه های پوستی رفته رفته کاهش یافته و از بین بروند و همچنین استفاده طولانی مدت از این ماسک صورت ورقه ای علاوه بر مزایای نام برده شده و همچنین سایر مزایایی که در صفحه محصول نیز نام برده شده اند، باعث روشن تر شدن پوست صورت شما می شود.

 

7- اسکراب صورت و بدن بادام کوهی و آلو

اسکراب ها در واقع نوعی ماسک می باشند که ساختار شان کمی متفاوت تر می باشد، به همین دلیل است که این محصول را در لیست بهترین ماسک های صورت برای از بین بردن لک قرار داده ایم، در واقع دلیل معرفی این محصول در این پاراگراف، این است که به صورت کلی اسکراب ها به دلیل خاصیت لایه برداری فوق العاده ای که دارند، از جمله محصولاتی هستند که برای از بین بردن پوست مرده کاربرد داشته و همچنین لکه ها را نیز از بین برده و پوست را روشن تر نشان می دهند.

اسکراب روشن کننده بادام کوهی و هلو بیوآکوا

  • ۰ نظر
  • ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۵۸
  • شیرین جهانی